کد خبر: ۱۸۵۲

حکیم مهر -  بدنبال شیوع نوع (سویه) جدیدی از بیمای تب برفکی، بنام ‪ O‬هندی، رئیس سازمان دامپزشکی از ممنوعیت نقل و انتقال دام در کشور خبر داد.

دکتر مجتبی نوروزی افزود: برای کنترل و مدیریت سویه جدیدی از بیماری تب برفکی بنام ‪ O‬هندی در کشور، در مراکز قرنطینه ای آماده باش اعلام شده است و از هفته آینده فاز جدیدی از واکسیناسیون اجرا خواهد شد.

وی در ادامه اذعان داشت: قرنطینه‌ها در مرزهای رسمی کشور فعال هستند و بر کل ورود و خروج دام از مرزهای کشور نظارت می‌کنند.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور قرنطینه‌های داخلی را شامل دو نوع منطقه ای و استانی ذکر کرد و افزود: پایگاه‌های قرنطینه‌ای بنابه شرایط بهداشتی موجود در مراکز مشخص شده مستقر می‌شوند.

وی منشا بخشی از مشکلات بوجود آمده در خصوص بیماری‌های دامی را متاثر از ورود دام قاچاق ذکر کرد و اظهار داشت: ستاد مبارزه با قاچاق کالا باید شرایطی ایجاد کند که کمترین تعداد دام بصورت قاچاق وارد کشور شود.

نوروزی در خصوص کوچ عشایر و شرایطی که باید در زمان کوچ رعایت شود، گفت: قبل از انتقال دام، واکسن‌های لازم تزریق و پس از واکسینه شدن انتقال دام انجام شود.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور، همچنین از توزیع واکسن‌های مونووالان تب برفکی در بین دامداران خبر داد و گفت: هم اکنون موسسه واکسن و سرم‌سازی رازی بدنبال ساخت واکسن تتراوالان این بیماری است که پس از تولید، توزیع خواهد شد.

نظر شما
ادامه