کد خبر: ۱۸۶
رئیس سازمان نظام دامپزشکی : ما به دنبال صدور پروانه نیستیم؛ چراکه صدور پروانه مهر حاکمیتی است که باید در دست بخش دولتی باشد و ما نسبت به این مساله اعتراض کرده‌ایم...

رییس سازمان نظام دامپزشکی تاکید کرد: هر کجاکه بخواهد خدشه‌ای به حاکمیت و نظارت سازمان دامپزشکی کشور وارد شود و کمیسیون کشاورزی مجلس و دستگاه‌های دیگر توجهی به نظرات کارشناسی متخصصان دامپزشکی نکنند، اولین کسی که این پست را ‌ترک می‌کند، خودم هستم.

 محمد آقامیری در نشست بررسی و نقد طرح افزایش بهره‌وری کشاورزی و جایگاه دامپزشکی کشور با اشاره به قانون سازمان نظام دامپزشکی، اظهار کرد: در این قانون وظایفی که برای سازمان نظام دامپزشکی دیده شده، 13 وظیفه است که از این 13 وظیفه، سه مورد تنها وظیفه است و بقیه صرفا یک توقعی را برای بخش خصوصی و مجموع دامپزشکی کشور ایجاد کرده‌است.

وی افزود: این سه وظیفه شامل صدور کارت،‌ رسیدگی به تخلفات صنفی و تدوین دستورالعمل‌ها و ضوابط خاص صنفی مربوط به استاندارد کردن فعالیت‌های مختلف دامپزشکان است و بقیه موارد دیده شده در این قانون وظایف همکاری است و صرفا توقعاتی را برای بخش خصوصی ایجاد کره که این قانون باید از آن دفاع کند. این در حالی است که که بودجه‌ی اجرایی همین امور نیز وجود ندارد.

آقامیری تاکید کرد: سازمان نظام دامپزشکی همواره در جهت تقویت حاکمیت و نظارت سازمان دامپزشکی کشور تلاش کرده و خواهد کرد و این که سازمان نظام دامپزشکی نباید پشت سازمان دامپزشکی را خالی کند،‌ تاکنون مصداقی برای این موضوع وجود ندارد.

وی یادآور شد:‌ در هیچ شرایطی از طرح جامع نظام دامپروری و طرح افزایش بهره‌وری دفاع نکرده‌ام و همواره مخالفت خود را اعلام کرده‌ام.

آقامیری همچنین گفت: با توجه به این که مسائل و مشکلات در حال بررسی و پیگیری در کمیسیون کشاورزی است، نباید فرصت‌سوزی شود، تا بتوانیم بسیاری از تهدیدات را به فرصت تبدیل کنیم و با اتحاد و انسجام دلی و نه زبانی در جهت ارتقاء و اعتلای دامپزشکی کشور مفید و موثر باشیم.

وی تصریح کرد: فضای امروز حاکم بر کشور فضای اصل 44 قانون اساسی است؛ به طوری که قانون هر دستگاهی به مجلس وارد شود،‌ خروجی آن گرفتن تصدی‌گری‌هاست.

آقامیری خاطرنشان کرد: سازمان نظام دامپزشکی به دنبال این نیست که مسوولیت‌های جدیدی را بپذیرد. در عین حال ما با کوچک‌ترین اخلال در دامپزشکی کشور مخالفیم.

وی درباره‌ی صدور مجوزها گفت: ما به دنبال صدور پروانه نیستیم؛ چراکه صدور پروانه مهر حاکمیتی است که باید در دست بخش دولتی باشد و ما نسبت به این مساله اعتراض کرده‌ایم که ما می‌خواهیم فرآیند را به بخش خصوصی واگذار کنیم‌ و کار باید در چارچوب ضوابط صورت بگیرد نه در قالب سلیقه.

آقامیری یادآور شد: طرح افزایش بهره‌وری کنونی 180 درجه با طرح اولیه‌ای که در صحن علنی مجلس تصویب شد،‌ متفاوت است و ما با طرح افزایش بهره‌وری کشاورزی مخالفت کرده‌ایم.

وی تاکید کرد: ما همواره با قاطعیت اعلام کرده‌ایم، هر جا کوچک‌ترین اخلالی در نظارت و حاکمیت سازمان دامپزشکی ایجاد شود، ثابت و استوار می‌ایستیم و نمی‌گذاریم بهداشت عمومی ‌جامعه به مخاطره بیافتد.

رییس سازمان نظام دامپزشکی در عین حال گفت:‌ سازمان دامپزشکی که به موجب قانون ایجاد شده، فقط به موجب قانون از بین می‌رود.

نظر شما
ادامه