کد خبر: ۱۹۳۳
تعداد نظرات: ۳ نظر

حکیم مهر -  رئیس سازمان نظام دامپزشکی جمهوری اسلامی ایران، گفت: با مطالعه بر تجهیز دانشکده‌های دامپزشکی و همچنین استقرار دامپزشکان در بخش‌های مورد نیاز، می‌توان بیکاری در این بخش را کاهش داد.
دکتر سیدمحمد آقامیریافزود: در سال 86 الگوی استقرار دامپزشکان کشور ازطرف نظام دامپزشکی به سازمان دامپزشکی کشور ارائه شد که این اقدام تاکنون نتیجه ای بدنبال نداشته است.
وی ادامه داد: با اجرای این الگو، بیش از 6 هزار نفر از دامپزشکان کشور، مشغول بکار می شدند.
رئیس سازمان نظام دامپزشکی، عدم مطالعه دقیق در استقرار دانشکده‌های دامپزشکی و همچنین نبود الگویی مناسب برای استقرار دامپزشکان در مراکز ارائه خدمات دامپزشکی را از ضعف‌های عمده این بخش ذکر کرد.
وی ادامه داد: سالانه بیش از 3 هزار نفر در بخش های کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری رشته های مرتبط با دامپزشکی از دانشکده های کشور فارغ التحصیل می‌شوند که 50 درصد از آن، فارغ التحصیلان دوره دکترا هستند.
دکتر آقامیری در خصوص تغییر رئیس سازمان دامپزشکی و ادامه همکاری ها با این سازمان بعد از روی کار آمدن "سیدمحسن دستور"، گفت: برخی مدیران از نیروهای در دسترس خود برای دستیابی به اهداف سازمان، کمک می گیرند و باید دید رئیس جدید سازمان دامپزشکی چه میزان به توانایی های نظام دانپزشکی بعنوان یک همکار، اعتقاد دارد.
وی از تصویب ماده 2 طرح افزایش بهره وری بخش کشاورزی و منابع طبیعی بعنوان یک خبر خوش برای نظام دامپزشکی کشور یاد کرد و اظهار داشت:
با تصویب و ابلاغ این قانون، صدور پروانه های بهره برداری کلینیک ها، درمانگاه ها، بیمارستان ها و آزمایشگاه های بخش خصوصی برای اولین بار توسط سازمان نظام دامپزشکی، صورت می گیرد.
گفتنی است، نمایندگان مجلس در بررسی ماده 2 طرح افزایش بهره وری بخش کشاورزی، آب و منابع طبیعی، در بند (ج) ماده (2) در حوزه تشخیص و درمان آفات و بیماریهای گیاهی و دامی، مصوب کردند: سازمان نظام دامپزشکی جمهوری اسلامی ایران و نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی مجوز تاسیس کلینیک ها، پلی کلینیک ها، آزمایشگاهها، داروخانه ها، بیمارستانها، مراکز تلقیح مصنوعی و مایه کوبی و شرکتهای مهندسی و خدمات فنی، اجرایی، مدیریتی، مالی و بیمه، اقتصادی، بازرگانی و کشاورزی را صادر و بر عملکرد آنها نظارت کنند.
براساس این گزارش، نظارت بر انطباق عملکرد مراکز یادشده و سیاستهای حاکمیتی اعلامی برعهده وزارت جهاد کشاورزی و سازمانها و موسسات حاکمیتی تحت پوشش این وزارتخانه خواهد بود.

 

انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
دامپزشک
|
-
|
۰۰:۵۵ - ۱۳۸۹/۰۲/۰۸
0
0
مثل اینکه خیلی خوشحال شدی؟ این طور نیست ! نمی خواهی بین دامپزشکی و نظام دامپزشکی اتحادی برقرار باشه!
محفوظ
|
-
|
۱۴:۱۷ - ۱۳۸۹/۰۲/۰۸
0
0
نظام مهندسی نه جای ناهار که جای صبحانه شما را می خورد
محفوظ
|
-
|
۱۴:۵۱ - ۱۳۸۹/۰۲/۰۸
0
0
آیا اینکه نظام مهندشی کشاورزی که فاقد کمترین صلاحیت علمی در باره دامپزشکی است حق تصمیم گیری در مورد بیمارستان و کلینیک دامپزشکی داشته باشد، خبر خوشی است؟!!
نظر شما
ادامه