کد خبر: ۲۰۸۴۷
تعداد نظرات: ۱ نظر

کردوانی

پروفسور کردوانی با اشاره به اینکه مخالف شکار ممنوع هستم چرا که این امر مشکلات بسیاری را به دنبال خواهد داشت، گفت: سازمان محیط زیست باید در مناطق حفاظت‌ شده اقدام به پرورش حیوانات کند.

پروفسور پرویز کردوانی در گفت‌و‌گو با خبرنگار محیط زیست خبرگزاری تسنیم در خصوص شکار ممنوع اظهار داشت: در گذشته به شکل سلطنتی و خاص، قرق‌ اختصاصی برای شکار وجود داشت و شکار ممنوع نبود؛ درواقع باید از طبیعت و حیوانات استفاده کرد ولی این امر باید با کنترل باشد.

وی با اشاره به اینکه به اعتقاد بنده نه تنها شکار نباید ممنوع باشد بلکه به شکل مناسب باید از جنگل‌ها نیز برداشت و در کنارش کاشت صورت گیرد، گفت: وقتی تعداد حیوانات زیاد شود و مواد غذایی و علوفه برای آنها وجود نداشته باشد، آنها از گرسنگی می‌میرند، بنابراین باید طبق برنامه و کنترل شده به افراد پروانه شکار داد تا از این مشکل جلوگیری کرد.

*یک سوم خاک کشور را سازمان محیط زیست قرق کرده است

پدر علم کویر‌شناسی با تاکید بر اینکه برخی حیوانات به دلیل پیر شدن و شکار نکردنشان، مرض‌های جبران‌ناپذیری با خود به دنبال دارند، افزود: یک سوم خاک کشور را سازمان محیط زیست قرق کرده است که به نظر بنده باید از مناطق حفاظت شده به شکل بهینه استفاده کرد.

کردوانی بیان کرد: ما با کمبود پوشش گیاهی مواجهیم که خود باعث مرگ حیوانات می‌شود که با کنترل‌ و نظارت مناسب از مناطق حفاظت‌شده توسط دام‌ها و حفاظت این مناطق توسط چوپان می‌توان گام موثری برداشت.

*پرورش آهو و قوچ در مناطق حفاظت‌ شده

وی ادامه داد: اکنون مناطق حفاظت‌ شده توسط سازمان محیط زیست مانند زمینی بی‌بهره باقی مانده است؛ درواقع پیشنهاد بنده این است که اگر اجازه ورود به دام‌ها در این مناطق داده نمی‌شود، سازمان محیط زیست حیواناتی از جمله آهو و قوچ را در مناطق حفاظت‌ شده خود تکثیر و پرورش دهد و همچنین شکار مناسب نیز در خصوص این حیوانات در این مناطق داشته باشد.

پدر علم‌ کویر‌شناسی با بیان اینکه سازمان محیط زیست باید وابستگی خود را به دولت کاهش دهد، افزود: 90 درصد ساختمان‌ها در شهرستان ورامین تغییرکاربری اراضی است چراکه این زمین‌ها مربوط به سازمان منابع طبیعی است، بنابراین به جای شکار ممنوع که با خود ضرر‌های بسیار به دنبال دارد، سازمان محیط زیست به فکر جلوگیری و مبارزه به تغییرکاربری باشند.

*با شکار ممنوع و استفاده از جنگل ممنوع، مخالفم

کردوانی با اشاره به اینکه نباید شکار ممنوع شود بلکه باید از شکار بی‌رویه جلوگیری شود، گفت: بنده با شکار ممنوع و استفاده از جنگل ممنوع، مخالفم.

وی ادامه داد: ضعف بسیاری در محیط زیست وجود دارد؛ در حقیقت از کمبود وسیله نقلیه برای محیط‌بانان گرفته تا کمبود نیروی انسانی، بنابراین باید این سازمان به دنبال بهبود وضعیت محیط زیست در سال 94 باشد تا بتواند به شکل درست با شکارچیان متخلف مقابله کند و در کنار آن نیز پروانه شکار را به شکل کنترل شده، صادر کند.

 

برچسب ها: کردوانی، شکار،
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
-
|
۰۸:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۱
0
0
ازمدیرمسئول سایت برای این خبرتشکرمیکنم.
نظر شما
ادامه