کد خبر: ۲۰۹۹۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی سازمان دامپزشکی با اعلام این خبر افزود: با استفاده از این سامانه می‌توان در هر لحظه از محل دام آگاه شد ...

حکیم مهر - معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی سازمان دامپزشکی کشور گفت: سامانه ردیابی دام زنده و فراورده های خام دامی در سراسر کشور همزمان با هفته سلامت راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایسنا در خراسان جنوبی، دکتر خالد خداویردی در نشست خبری با اصحاب رسانه، اظهار کرد: سامانه ردیابی دام زنده و فرآورده‌های خام دامی از سال گذشته در سه استان خوزستان، ایلام و قم به صورت پایلوت اجرا شد که در سال جاری همزمان با هفته سلامت در تمامی استان‌های کشور راه‌اندازی می‌شود.

وی ادامه داد: این سیستم با هدف کنترل حمل و نقل دام و جلوگیری از قاچاق و حمل غیر مجاز دام در کشور ایجاد شده است که در این سامانه برای هر دام در داخل کشور شناسنامه الکترونیکی با یک شماره شناسنامه منحصر بفرد ایجاد شده که با استفاده از آن می‌توان در هر لحظه از محل دام آگاه شد.

راه‌اندازی سامانه قرنطینه، یکی از خدمات الکترونیکی سازمان دامپزشکی

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان دامپزشکی کشور با اشاره به اینکه این سازمان در سال‌های گذشته در بحث ارائه خدمات به صورت الکترونیکی اقدامات خوبی انجام داده است، تصریح کرد: در حال حاضر ۱۱ سامانه داریم که در قالب آن خدمات ارائه می‌کنیم.

خداویردی، راه‌اندازی سامانه قرنطینه را یکی از خدمات الکترونیکی سازمان دامپزشکی عنوان کرد و افزود: در قالب این سامانه تمامی مجوزهای صادر شده به صورت الکترونیکی صادر و مشخص می شود که هر محموله دامی از کجا بارگیری و در کجا تخلیه شد.

فعالیت ۶۰۷ کشتارگاه در سطح کشور

وی با اشاره به فعالیت ۶۰۷ کشتارگاه در سطح کشور، ادامه داد: در حدود ۴۰ درصد این کشتارگاه‌ها بخش حاکمیتی حضور دارند. در حالی که در تمامی کشورها بخش حاکمیتی در تمامی کشتارگاه‌ها حضور دارند، ولی در ایران به دلیل کمبود نیرو این امر محقق نشده است.

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان دامپزشکی کشور، کمبود نیروی انسانی را یکی از مشکلات این سازمان برشمرد و افزود: در حال حاضر ۱۰ هزار و ۷۶۰ پست سازمانی در سازمان دامپزشکی داریم که پنج هزار و ۵۶۰ مورد آن بلاتصدی است.

خداویردی با بیان اینکه در سال گذشته معاونت توسعه ریاست جمهوری تشخیص کمبود پنج هزار و ۲۰۰ نفر نیرو را داد، تصریح کرد: در همان سال مجوز استخدام یک هزار و ۲۰۰ نیروی جدید برای این سازمان صادر شد اما به دلیل کمبود اعتبارات امسال برای ۴۰۰ نفر نیرو آزمون استخدامی برگزار می‌شود.

وی اضافه کرد: هم اکنون تعداد ۹ هزار و ۲۰۰ واحد درمانگاه، داروخانه و... در بخش دامی به بخش خصوصی واگذار شده که ۱۵ هزار و ۵۰۰ نفر در این بخش فعالیت می کنند.

فعال بودن ۱۳۲ واحد قرنطینه در کشور

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان دامپزشکی کشور افزود: سازمان دامپزشکی به عنوان یک دستگاه از ۷۴۲ واحد اداری و فنی برخوردار است که تعداد ۱۳۲واحد آن قرنطینه مرزی و بین استانی است.

خداویردی، قرنیطنه، کنترل و نظارت بر دام و فراورده های خام دامی را از وظایف واحدهای قرنطینه عنوان کرد و افزود: علاوه بر این مراکز تعداد ۱۰ مرکز تشخیص دامی در سطح کشور فعال است که کار آن ها تشخیص بیماری ها است.

وی از فعال بودن ۹۱ هزار و ۲۰۰ واحد امپولوژیک اعم از دامداری، مرغداری، گوسفنداری و ... در سطح کشور خبر داد و گفت: بیش از ۵۰ هزار مورد از این واحدها روستاها هستند.

وی، تأمین امنیت غذایی مردم را یکی دیگر از وظایف این سازمان برشمرد و افزود: سازمان دامپزشکی بحث ایمنی غذایی از مزرعه تا سفره را برعهده دارد.

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان دامپزشکی کشور با بیان اینکه یکی از مباحث مهم برای سازمان درتمامی کشور به خصوص استان های مرزی موضوع قرنطینه با هدف کنترل مبادی ورودی و خروجی دام است، گفت: خراسان جنوبی قابلیت خوبی در بحث صادرات فراوده های خام دامی به کشور افغانستان دارد که اگر مسئولان در این قسمت حضور یابند سبب رونق اقتصادی استان خواهد شد.

 

 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
-
|
۱۶:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۹
0
0
با سلام عرض ادب؛حکیم مهر محترم لطفا در 3 استانی که اشاره شده سامانه ردیابی از سال پیش راه اندازی شده است،بررسی نمایید تا مشخص شود این سامانه تا چه حد اجرایی شده و مهمتر از آن تا اندازه کارایی و بهره بری داشته است؟؟!!! اکثر دام کشور بدون اخذ هیچ گونه گواهی حمل بهداشتی جابجا می شود و عملا پیگیری های سازمان تا کنون در این خصوص کارساز نبوده است.عدم همکاری سایر دستگاهها(نیروی انتظامی،سازمان پایانه ها و ....)با سازمان،اجرای طرح ردیابی را دچار شکست کرده و خواهد کرد.چرا اموال بیت المال(جذب اعتبار و ...) صرف امور غیر کاربردی و ... می گرد.لطفا این موضوع را بررسی نمایید.با تشکر
نظر شما
ادامه