کد خبر: ۲۱۵۵۲
تعداد نظرات: ۱ نظر

مدیرکل دامپزشکی خراسان رضوی گفت: به رغم نقش حساس سازمان دامپزشکی در حوزه بهداشت و سلامت جامعه هیچ سهمی از اعتبارات سلامت به این نهاد اختصاص نیافته است.

دکتر مجید روحانی نژاد روز یکشنبه در جریان بازدید از خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز خراسان رضوی در مشهد افزود: این در حالی است که دامپزشکی رکن اساسی سلامت و اقتصاد جامعه محسوب می شود.

وی گفت: در حالی هم اکنون اعتبارات سازمان دامپزشکی از بخشهای کشاورزی و تولید تامین می شود که این نهاد با توجه به نقش محوری خود در سلامت جامعه نیازمند برخورداری از اعتبارات حوزه سلامت به منظور ارائه خدمات پیشگیرانه است.

مدیرکل دامپزشکی خراسان رضوی افزود: هزینه در بخش پیشگیری به معنای سرمایه گذاری برای سلامت جامعه است و در همین چارچوب سازمان دامپزشکی با عملکرد خود در کنترل بیماریهای دامی و روند تولید فراورده های کیفی دامی یکی از ارکان مهم پیشگیری را در کشور دنبال می کند.

وی تاکید کرد: دامپزشکی رکن اساسی سلامت و اقتصاد جامعه به شمار می رود لذا از رسانه ها می خواهیم به جایگاه دامپزشکی در تامین سلامت مردم توجه بیشتری داشته باشند.

دکتر روحانی نژاد گفت: دامپزشکی فعالیتهای گسترده ای در مقابله با بیماریهای مشترک بین دام و انسان، کاهش بیماریهای دامی، نظارتهای قرنطینه ای برای صادرات، واردات و نظارت بر عرضه فراورده ها خام دامی دارد.

وی افزود: در همین راستا دامهای خراسان رضوی سالانه افزون بر 30 میلیون نوبت سر علیه بیماریهای مختلف واکسینه می شوند و این اقدامات گسترده باعث کاهش بیماریهای دامی نظیر سل و تب مالت و در نتیجه ممانعت از نشر آن بین انسانها شده است.

مدیرکل دامپزشکی خراسان رضوی زنجیره های خودکنترلی در روستاها از طریق آموزش همگانی را نیز از راهکارهای ارتقا سلامت تولید فراورده های دامی عنوان و بیان کرد: در این چارچوب دامپزشکان خدمات گسترده ای در مناطق زیر پوشش اجرا می کنند اما چالشهای فراگیری آموزشها همچنان بسیار است.

وی با اشاره به تشدید نظارتهای دامپزشکی در ایام خاص نیز گفت: پارسال 32 تن فراورده های خام دامی غیربهداشتی در خراسان رضوی از طریق بازرسیها کشف و ضبط شد.

دکتر روحانی نژاد در ادامه این نشست بر نقش تاثیرگذار رسانه ها در عرصه های مختلف اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و فرهنگی تاکید و بیان کرد: پاسخگویی مدیران به رسانه ها نقش مهمی در پیش برد برنامه ها و اهداف آنان دارد.

وی همچنین اظهارداشت: امروز سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی در همه عرصه ها به ویژه سلامت جامعه زبان و مستندساز نظام و حاکمیت به شمار می رود.

مدیرکل دامپزشکی خراسان رضوی افزود: همه جانبه نگری، به روز بودن و رعایت نکات حرفه ای در انعکاس اخبار و رویدادها اکنون جایگاه 'ایرنا' را در بین رسانه ها منحصر به فرد ساخته است.

و گفت: به همین خاطر مدیران و مسوولان بخشهای مختلف به سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی به مثابه 'صفحه اصلی' نگاه می کنند و خبرهای مختلفی را که روزانه بر روی خروجی 'ایرنا' قرار می گیرد به عنوان مبنا و سند رسمی می دانند.

رییس خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز خراسان رضوی نیز در این نشست انعکاس اخبار و رویدادهای حوزه سلامت را از رویکردهای اصلی در فعالیت حرفه ای 'ایرنا' ذکر و بیان کرد: سلامت، شاخص مهم توسعه پایدار است لذا رفع چالشها و مشکلات این عرصه امری حیاتی تلقی می شود.

علی حیدری افزود: در همین چارچوب فعالیتهای سازمان دامپزشکی در امر نظارت بر تولید و عرضه فراورده های خام دامی یکی از حلقه های مهم تامین سلامت جامعه به شمار می رود.

 

 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
دامپزشک
|
-
|
۱۰:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۴
0
0
دجامعه دامپزشکی تا کی باید حقش پایمال بشه دیگه بسه
نظر شما
ادامه