کد خبر: ۲۲۱۰۷
تعداد نظرات: ۵ نظر
«دکتر مجید غلامپور» رئیس اداره دامپزشکی شهرستان آمل افزود: کانون‌های این بیماری در شهرستان آمل پاکسازی شده، اما به دلیل گرایش مردم به مصرف مرغ محلی این بیماری دوباره رونق می‌گیرد ...
gholampoor

حکیم مهر - رئیس اداره دامپزشکی شهرستان آمل با تاکید بر اینکه شیوع بیماری آنفلوآنزا در زمان غیرفصل یک هشدار است، گفت: این امر نشان می‌دهد که پاییز و زمستان که فصل آنفلوآنزا است، باید منتظر شیوع شدیدتر این بیماری باشیم.

به گزارش ایسنا، منطقه مازندران، «دکتر مجید غلامپور» امروز (دوشنبه هشتم تیرماه) در کارگروه بهداشت شهرستان آمل با اشاره به اینکه ویروس انفلوآنزای مرغی در این شهرستان پیش از وحشی شدن و منتقل شدن به انسان مهار شد، افزود: این بیماری سال‌های متمادی است که وجود دارد، برای جلوگیری از بروز مشکل نیازمند همکاری مردم هستیم.

وی با بیان اینکه فرهنگ‌سازی در میان مردم موجب کمرنگ شدن مرگ و میر انسانی می‌شود، اظهار کرد: با حضور به موقع مردم و مسئولان در کانون‌یابی این بیماری، مشکلات در این بخش رفع شد.

غلامپور با تاکید بر اینکه کانون جدیدی از این بیماری در شهرستان آمل گزارش نشده است، تصریح کرد: برای جلوگیری از مشکلات بیشتر، مردم باید مرغ صنعتی مصرف کنند.

وی با تاکید بر اینکه برای کنترل آنفلوآنزای مرغی باید عرضه پرندگان محلی ممنوع شود، گفت: کانون‌های شناسایی شده این بیماری در شهرستان آمل پاکسازی شده است، اما به دلیل گرایش مردم به مصرف مرغ محلی این بیماری دوباره رونق می‌گیرد.

این مسئول با بیان اینکه بخشداران باید از طریق دهیاران در روستاها عملیات شناسایی را به صورت مداوم انجام دهند، یادآور شد: دامپزشکی نیز محموله‌های مرغ زنده را متوقف کرده و در صورت مشکوک شدن حتی بدون آزمایش می‌تواند محموله را معدوم کند.

وی با اشاره به اینکه مردم باید در شرایط فعلی از خرید و فروش پرنده‌های محلی اجتناب کنند، تصریح کرد: این امر از شیوع بیماری جلوگیری می‌کند.

وی با بیان اینکه کانون‌های آنفلوآنزا در کل دنیا حتی در انگلیس و آمریکا هر ساله شناسایی می‌شوند، یادآور شد: این ویروس در کل دنیا وجود دارد و تنها باید کنترل شود.

 

 

انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
-
|
۲۳:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۸
0
0
یعنی چی که گفتن «این بیماری سال‌های متمادی است که وجود دارد» !!!!!!!!!! پس خواب بودن
داداش
|
-
|
۰۵:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۹
0
0
میگم داداش کوتاهی تو می دانی چقدر خسارت به مملکت زده داداش
ناشناس
|
-
|
۱۷:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۹
0
0
وقتی همکاران دولتی به تجارت مشغول باشند و نظارتی از سوی رئیس اداره بر کار انها نباشد بیشتر از این انتظاری نیست
ناشناس
|
-
|
۲۳:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۹
0
0
دکتر عزیز مدیریت فقط پرستیژ و کت و شلوار پوشیدن و ارام حرف زدن نیست.مدیریت به تدبیر است که متاسفانه تدبیر ............. دیده نمیشود.کاش برادر بزرگوار دکتر رضوانی می بایست زود تر از اینها برای این شهر و مدیریت آن چاره می کرد.
ناشناس
|
-
|
۲۳:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۹
0
0
خواب که نیستند خودشون رو به خواب ....... می زنند و گرنه سالیان سال است مرغ محلی و صنعتی در سطح شهر امل فروخته می شود و کاری انجام نداده اند ...........
نظر شما
ادامه