کد خبر: ۲۴۱۹۳

در ادامه دیدار مدیرکل مرکز ملی تشخیص، آزمایشگاه های مرجع و مطالعات کاربردی سازمان دامپزشکی کشور و هیات همراه از استان اصفهان، در آخرین روز از آزمایشگاه مرکزی اداره کل دامپزشکی استان اصفهان بازدید کردند.

«دکتر فاطمه ایمانی تبار» ضمن اعلام این خبر گفت: در این بازدید دکتر حقیقی ضمن آشنایی با کارشناسان، سطح تحصیلات و تجربیات این افراد را مورد بررسی قرار داد، همچنین تجهیزات و وسایل مورد استفاده در بخش های مختلف آزمایشگاه را از لحاظ کیفی و کمی ارزیابی کرد و با کمبودها و مشکلات موجود در تجهیزات و وسایل مصرفی آزمایشگاهی، که آزمایشگاه مرکزی اداره کل دامپزشکی استان با آن مواجه است آشنا شد.

دکتر ایمانی تبار افزود: در پایان این بازدید دکتر حقیقی و هیات همراه در جلسه ای با حضور کارشناسان فعال در بخش آزمایشگاه های دامپزشکی بخش دولتی شرکت کردند، و با مشکلات و سختی شرایط کار در آزمایشگاه های بخش دولتی و کار با مواد خطرناک شیمیایی، که این افراد با آن درگیر هستند آشنا شدند. دکتر حقیقی ضمن تایید تمامی این مشکلات، قول هایی برای بهتر شدن شرایط کاری در آینده نزدیک برای کارشناسان آزمایشگاه داد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان اصفهان، دکتر ایمانی تبار در ادامه این خبر در خصوص شرایط آزمایشگاه های دامپزشکی دولتی و خصوصی گفت: استان اصفهان با دارا بودن 23 شبکه دامپزشکی شهرستان، که همگی دارای به آزمایشگاه دامپزشکی می باشند، ولی به علت کمبود تجهیزات و مواد مصرفی آزمایش سرولوژی دام را انجام انجام داده و جهت تایید نهایی سرم مشکوک را به آزمایشگاه مرکزی اداره کل دامپزشکی استان ارسال نمایند، همچنین تمرکز بیش از 10 درصد جمعیت دامی کل کشور در استان اصفهان و افزایش صادارت فرآورده های خام دامی از این استان، همگی دست به دست هم داده تا باعث شود تعداد زیادی نمونه در روز توسط آزمایشگاه مرکزی دامپزشکی استان مورد بررسی و ارزیابی قرار گیرد. همچنین وی در ادامه ابراز امیدواری کرد که با واگذاری برخی از این آزمایش ها به بخش خصوصی در آینده، با کاهش حجم نمونه ها به طرف شرایط کیفی بالاتری حرکت کنیم.

وی در ادامه بیان کرد: همچنین استان اصفهان 24 آزمایشگاه دامپزشکی مجوز دار در بخش خصوصی است که تعدادی از این آزمایشگاه ها با فراهم نمودن شرایط، تجهیزات و استخدام افراد متخصص توان انجام بسیاری از آزمایش ها را دارند و می توانند به عنوان آزمایشگاه همکار این اداره کل معرفی شوند و در مواقع ضروری زیر نظر این اداره کل فعالیت نمایند.

 

 

نظر شما
ادامه