کد خبر: ۲۴۴۱۵

مدیرکل دامپزشکی آذربایجان غربی گفت: با بازرسی های انجام شده از واحدهای عرضه فرآورده های خام دامی در ماکو و ارومیه، 140 هزار قطعه ماهی بند انگشتی و بیش از 100 کیلوگرم مواد خام دامی فاسد کشف و امحاء شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایرنا «دکتر کامیار داهیم» افزود: یک کارگاه غیر مجاز پرورش ماهی در شهرستان ارومیه در بازدید های میدانی بازرسان شبکه دامپزشکی استان از مزارع پرورش ماهی مورد شناسایی و بازرسی قرار گرفت.

وی اظهار کرد: این واحد غیر مجاز پرورش ماهی دارای پروانه بهداشتی جهت پرورش ماهی و تامین تخم چشم زده ماهی از منابع مجهول و غیر مجاز بود.

داهیم گفت: در این کارگاه 140 هزار قطعه بچه ماهی بند انگشتی به صورت غیر مجاز پرورش داده می شد که با اخذ مجوزهای لازم پس از ضبط محموله با حکم مراجع قضایی نسبت به امحای آنها اقدام شد.

وی با اشاره به اقدامات کنترلی و نظارت بر فرآورده های خام دامی در راستای حفظ سلامت شهروندان گفت: بیش از 50 مرکز عرضه فرآورده خام دامی شامل مرغ فروشی، قصابی و رستوران ها توسط اکیپ های بازرسی بهداشتی شبکه دامپزشکی ماکو در یک هفته گذشته مورد بازرسی قرار گرفت.

داهیم اظهار کرد: در این بازرسی ها بیش از 100 کیلو گرم انواع فرآورده خام دامی شامل مرغ، گوشت و آلایش مرغی تاریخ گذشته کشف، ضبط و امحا شد.

مدیرکل دامپزشکی آذربایجان غربی درباره بازدید و بازرسی از پست های قرنطینه ای استان اظهار کرد: در راستای تامین سلامت دام های آذربایجان غربی و جلوگیری از ورود دام های بیمار به منطقه، پست های قرنطینه ای در نقاط مختلف ورودی و خروجی استان فعالیت می کنند که بازدید از تجهیزات و بررسی نحوه کشیک پرسنل قرنطینه و همکاری نیروهای انتظامی مستقر در محل قرنطینه از نزدیک انجام می شود.

داهیم بیان کرد: با توجه به وضعیت بهداشتی منطقه تشدید نظارت دقیق قرنطینه ای بر محموله های دامی و فرآورده های خام دامی در پست قرنطینه بین استانی ضروری است.

وی افزود: شهروندان باید مواد مورد نیاز گوشتی و پروتئینی مورد نیاز خود را از مکان های معتبر و بهداشتی تهیه کنند و هرگونه موارد مشکوک را به ادارات دامپزشکی شهرستان ها و استان اطلاع دهند.

به گزارش ایرنا آذربایجان غربی دارای 9 میلیون واحد دامی است که سالانه علاوه بر تامین نیازهای داخل استان فراورده های دامی تولیدی به سایر استان ها نیز صادر می شود.

 

 

نظر شما
ادامه