کد خبر: ۲۴۷۳

حکیم مهر -  طی دو ماه گذشته شایعه ای قوی در بین مردم بم منتشر شده است که ضربه سنگینی بر صنعت تولید و فروش شیر در بم وارد کرده است بطوریکه بسیاری از مردم بم از خرید و مصرف شیر خودداری می کنند. شایعه حمل افاغنه غیرمجاز توسط تانکرهای ویژه حمل شیر موجب شده است حجم زیادی از شیر تولیدی در شهرستان بم به فروش نرسد و در واقع مردم اعتماد خود را در خصوص بهداشتی بودن شیر از دست داده اند.

عدم خرید شیر توسط مردم سبب شده است به دلیل خراب شدن شیر حمل شده به بم بسیاری از شیرهای موجود بیرون ریخته شوند و تانکرهای شیر در واقع شیر خراب شده را به بیابان می ریزند. یکی از توزیع کنندگان شیر در این خصوص گفت: این شایعه چندی پیش در جامعه پراکنده شد و از همان زمان میزان استفاده مردم بم از شیر کاهش یافت اما در واقع این مسئله تنها شایعه ای بی اساس است و مردم نباید این شایعه را قبول کنند. وی افزود: به دلیل خراب شدن شیر و عدم فروش آن در نهایت مجبور هستیم شیر را به بیرون و در یک مکان خالی کنیم. این شیر فروش از مسئولان خواست با شناسایی منبع این شایعه نسبت به برخورد با شایعه پراکنان اقدام کنند.

فرمانده نیروی انتظامی بم نیز در این خصوص گفت: شایعه حمل افاغنه در شهرستان بم طی ماه های اخیر در شهر پیچیده است و به همین دلیل مردم کمتر به مصرف شیر رغبت دارند. سرهنگ هوشنگ پورغلامعلی افزود: این مسئله صرفا شایعه ای که توسط افراد سودجود پراکنده شده است و به هیچ عنوان صحت ندارد.

وی گفت: متاسفانه موفق به شناسایی منبع شایعه نشده ایم اما صحت این خبر کاملا منتفی است و شیرها و ماشینهای مخصوص حمل شیر هیچگونه مشکلی ندارند.

وجود افاغنه غیر مجاز در استان کرمان علاوه بر مشکلات امنیتی، بهداشتی و اجتماعی در استان کرمان موجب بروز مشکلات حاشیه ای نیز شده است. مردم استان کرمان به عنوان یکی از مهمترین درخواستهای همیشگی خود خواستار ساماندهی حضور افاغنه در استان کرمان و طرد افاغنه غیر مجاز در کرمان هستند. چندی پیش نیز تجمع افاغنه در استان کرمان منجر به شیوع بیماری سرخک در استان کرمان و برخی مناطق کشور شد.

نظر شما
ادامه