کد خبر: ۲۷۴۸

حکیم مهر -  گروههای حمایت از حیوانات از رای پارلمان اروپا در ممنوعیت شبیه سازی حیوانات استقبال کردند.

 این رای نمایانگر دیدگاه شهروندان اروپا است که نمی خواهند شاهد مواد غذایی نابودگر انسان بر روی این سیاره باشند. این رای به کمیسیون اروپا فشار وارد می کند تا با مقرراتی واضح و روشن این ممنوعیت را تقویت کند و تضمین نماید هیچ محصولی از حیوانات شبیه سازی شده وارد بازار اروپا نخواهد شد.
مدیر امور دامداری اتحادیه اروپا ضمن بیان مطالب فوق گفت: ما کاملاً از این نظر مسئوولانه پارلمان اروپا حمایت می کنیم. شبیه سازی ثمربخش نیست و زندگی حیوانات را تباه می کند. باعث رنج و محنت آنان می گردد. لذا باید فوراً متوقف شود.

وی افزود: ما از این نگرانیم همسان سازی به امری متداول مبدل شود و سبب کاهش تنوع زیستی حیوانات و افزایش احتمال نابودی تعداد زیادی دام به علت مشابهت در مواجهه با یک بیماری یا عامل بیماریزا گردد.

کمیسیون اروپا و کشورهای عضو آن به تازگی یارانه ای برای کشاورزانی که از دامهای سنتی نگهداری می کنند در قالب بودجه توسعه روستایی در نظر گرفته اند.

او گفت: توسعه شبیه سازی حیوانات با هدف تولید مواد غذایی بیشتر بدون آگاهاندن عموم مردم و علی رغم دغدغه خاطر آنها در زمینه کابرد فناوری زیستی در این عرصه (مثل غذاهای GM) همچنان دنبال می شود که این موضوع به هیچ وجه پذیرفتنی نیست.

پارلمان اروپا اولین بار در سال 2008 ناخرسندی خود را از عمل شبیه سازی حیوانات ابراز کرد

 

نظر شما
ادامه