کد خبر: ۲۸۴۶۰
تعداد نظرات: ۳۵ نظر
انتقاد شدید رئیس سازمان دامپزشکی از پذیرش بی‌رویه دانشجوی دامپزشکی
«دکتر مهدی خلج» افزود: فقط 7 دانشگاه دولتی و 3 واحد دانشگاه آزاد کیفیت جذب دکترای عمومی دامپزشکی را دارند ...
 
 

حکیم مهر - رئیس سازمان دامپزشکی با اشاره به پذیرش بی‌شمار دانشجوی دکترای عمومی دامپزشکی در دانشگاه‌های کشور گفت: از مجموع دانشگاه‌های آزاد و دولتی فقط ۱۰ دانشگاه حائز شرایط جذب دانشجو در این رشته هستند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از فارس، «دکتر مهدی خلج» رئیس سازمان دامپزشکی کشور امروز در نشست خبری با اشاره به اینکه برخی دانشگاه‌های کشور بدون داشتن صلاحیت برای آموزش دانشجوی دامپزشکی جذب می‌کنند، اظهارداشت: بر اساس ماده 21 قانون افزایش بهره‌وری بخش کشاورزی، وزارت علوم و تمام مراکز آموزش عالی موظفند، برای جذب دانشجو در هر رشته‌ای از زیر مجموعه وزارت جهاد کشاورزی و همچنین تعداد و جنسیت آن از سوی وزارت جهاد کشاورزی مجوز بگیرند.

وی افزود: در حالی که مشاهده می‌شود، از تعداد 12 دانشگاه دولتی که پذیرش دانشجو در رشته دامپزشکی دارد فقط 7 واحد دانشگاهی دارای احراز شرایط برای جذب دکترای عمومی دامپزشکی است و از دانشگاه آزاد اسلامی هم فقط 3 واحد کیفیت جذب دکترای عمومی دامپزشکی را دارد، تعداد بیشتری از این دانشگاه‌ها دانشجو جذب می‌کنند، به طوری که در اغلب دانشگاه‌های آزاد بدون هیچ‌گونه شرایط و صلاحیتی برای این کار به جذب دانشجو می‌پردازند.

وی بیان داشت: حدود 13 هزار دکتر دامپزشک در بخش دولتی و غیر دولتی مشغول به کار هستند و پیش‌بینی می‌شود، براساس پذیرش دانشجو تا سال 1404 این تعداد بیش از 19 هزار نفر افزایش یابد.

خلج بیان داشت: بررسی‌ها نشان می‌دهد سالانه حدود 550 تا 600 دامپزشک در کشور مورد نیاز است و به ازای این تعداد 1.5 برابر کاردان و کارشناس دامپزشکی سالانه نیاز داریم.

رئیس سازمان دامپزشکی تصریح کرد: بنابراین باید دولت و مجموعه دستگاه‌های اجرایی دست به دست هم دهند و علاوه بر ارتقای سطح علمی دامپزشکان، براساس نیاز و در دانشگاه‌هایی که صلاحیت جذب دانشجو در رشته دامپزشکی را دارند، این اقدام صورت گیرد.
 
 
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۳۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۴
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۰۴ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۸
0
10
اگر واقعا به چیزی که میگویید معتقد هستید، اگر واقعا دانشکده های بی کیفیت را برای آینده دامپزشکی پر خطر می دانید، اگر خود را مدیر می دانید و در برابر دامپزشکان مسئولیتی حس می کنید، اگر ... . لطفا همین امروز دستور توقف آخذ دانشجو را در آن واحد ها صادر کنید!! مطمئن باشید با این شجاعت شما همه دامپزشکان پشت سر شما خواهند بود و موافقان افزایش ظرفیت کاری از پیش نخواهند برد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۴۳ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۸
الحق و الانصاف حق میگید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۳۸ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۸
3
5
دکتر خلج عزیز به داد ما دامپزشکان برس اگه همین جور دکتر زیاد بشه حقوقا بازم میاد پایین تر از تحقیر دامپزشکا جلوگیری کنید خواهشا
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۲۴ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۸
5
0
سلام

سازمان دامپزشکی به جای ایجاد سد در آموزش دامپزشکی کشور بهتر است به وظیفه خود در ایجاد فضای کسب و کار در دامپزشکی اقدام نماید.
نگرانی همکاران قابل قبول است اما اگر جمعیت دانشجویان و دانشگاه های دامپزشکی و رشته های دامپزشکی در مقایسه با رشته های مرتبط از جمله صنایع غذایی و تغذیه کاهش یابد همین فرصت های شغلی موجود را هم از دست خواهید داد قانون عرضه و تقاضا باید در همه رشته ها یکپارچه و هماهنگ انجام شود اگر یک رشته تحصیلی به رقابت با سایر رشته های مرتبط فکر نکند بقای خود را از دست خواهد داد.

دامپزشکی این کشور نیاز دارد حداقل 30 هزار نفر جمعیت داشته باشد البته با ایجاد گرایش های حرفه ای در دوره دکترای عمومی و ایجاد دکترای تخصصی جدید و همچنین ایجاد فرصت های شغلی جدید در سطح کشور
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۹ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۸
با شما موافقم در اینکه ایشان به وظیفه ی خود هم عمل کنند اما با توجه به جمعیت دامی کشور کاملا با شما مخالفم که نیاز به دامپزشک بیشتری داریم. همین تعداد هم اضافه است. یک سری دانشجوی بی سواد نبودنشان بهتر هست.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۰۶ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۸
0
4
مسئولین محترم دانشگاه آزاد
کل سیستم دولتی دامپزشکی از دکتر دامپزشک گرفته تا کاردان و کارشناس و نگهبان و سرایدار و آبدارچی و .... 6 هزار نفر بیشتر نیست.در بخش خصوصی هم که همه بیکارو نالانن 20 هزار نفر مشغولن . با چه توجیهی شما این همه دانشجو میگیرین؟
جهت اطلاع به نیروی کار شاغل در آموزش و پرورش (حدود 1 میلیون نفر و مشابه آن در بخش خصوصی) و وزارت بهداشت( هفتصد هزار نفر در بخش دولتی و مشابه آن در بخش خصوصی) توجه داشته باشین و لاقل یک کار مفید انجام بدین.
با این شیوه جوونای توانای مملکت رو به افرادی بیکار تبدیل میکنین و این بالاترین ظلم در حق اوناست.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۴۱ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۸
0
0
سوالی برام پیش آمد. دوستان هم کمک کنند لطفا.
10 دانشگاه کدام ها هستند دقیقاً؟
1- ارومیه
2- مشهد
3- تهران
4- شیراز
5- اهواز
6- کرمان
7- احتمالا علوم تحقیقات
8- احتمالا کرج
9- احتمالا گرمسار
10- احتمالا آزاد یا سراسری تبریز
اینا درسته واقعاً؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۴۷ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۹
شبستر چی؟!
محسن
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۸ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۴
شبستر دیگه کجاس چرا اسمش به گوشم نخورده این گرمسارم بگید کجاس؟ کرمانم دانشگاه داره
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۲۲ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۹
0
0
گرمسار در لیست فوق قرار ندارد
اما سراسری و آزاد تبریز هر دو واجد صلاحیت هستند
پاسخ ها
حسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۸
سر یه میلیون شرط میبندم که خودت دانشجوی ازاد تبریز هستی
ناشناس
|
Germany
|
۱۵:۰۰ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۹
0
0
دوستان باید بیاید وامکانات دانشکده دامپزشکی چمران رو ببینید،صد رحمت به دانشگاه ازاد شبستر
پاسخ ها
بسم الله
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۰ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۴
.............. من نمیدونم شبستر کجاس ...................... امکاناتش از اهواز بیشتره، تو اصلا میتونی تصور کنی حتی یه دختر وقتی از اهواز فارغ التحصیل میشه چندتا کیس سزارین گاومیش انجام داده ؟ میتونی تصور کنی؟ ......................
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۳۶ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۹
1
0
عرض سلام
ترتیب دانشکده های دامپزشکی کشور به لحاظ رتبه و کیفیت علمی - آموزشی به صورت ذیل هست :
1- تهران
2- شیراز
3- مشهد
4-ارومیه
5- اهواز
6- کرمان
7-کرج
8-علوم و تحقیقات
9-تبریز
10-گرمسار

واقعیت این هست که سیاست دانشگاه آزاد صرفاً کسب درآمد از این رشته بوده و بسیاری از واحدهای آن که چند سال هم دانشجو جذب کرده فاقد حداقل های علمی _ آموزشی ( آزمایشگاه - درمانگاه - فارم آموزشی و ... ) برای دوره ی دکتــری عمومی دامپزشکی می باشد .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۳ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۹
یقین دارم که در لیست بالا باید جای دانشگاه مشهد با تهران عوض شود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۷
فکر کنم این دوست عزیزی که درباره دانشگاه مشهد نظر داده خودش داره همونجا دامپزشکی میخونه !!)
حسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۸
منم یقین دارم خودت دانشجوی دانشگاه مشهدی
saman
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۳۴ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۰
0
1
با سلام خدمت همکاران محترم.
واقعا جای بسی تاسف داره که این همه دانشکده دامپزشکی فاقد صلاحیت آموزشی تاسیس شده.
خیلی جای تاسف داره که دانشکده دامپزشکی سمنان از رزیدنت جراحی جهت تدریس واحد داخلی دام کوچک استفاده میکنه.
جای بسی تاسف است که دانشکده دامپزشکی لرستان از استاد جراحی جهت تدریس واحد رادیولوژی استفاده میکنه.
جای بسی تاسف است که دانشکده دامپزشکی لرستان از رزیدنت ترم 2 جهت تدریس واحد داخلی دام کوچک استفاده میکنه.
اینها فقط مثال های ناچیزی از اوضاع غم انگیز آموزشی توی دانشکده های دامپزشکی است.
من نمیدونم مسئولین وزارت علوم توی وزراتخونه دارن چیکار میکنن که اوضاع دامپزشکی داره به افول میره!!!!!!!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۲۲ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۰
0
0
لرستان هم دامپزشکی داره؟؟؟؟؟؟؟؟
واقعیته؟؟؟؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۳۳ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۰
0
0
یه چیزی تو این اوضاع منو خیلی متعجب کرده، اونم اینه که دانشگاه آزاد واقعا چقدر قدرت داره تو کشور. هیچ کس زورش بهش نمی رسه. الان هم همه اعتراض میکنیم داد میزنیم اما قول میدم کک دانشگاه آزاد هم نمیگزه که هیچ از رو لج ما ظرفیتش رو دوبرابر میکنه تا نشون بده چقدر قدرتمنده... میگید نه، نگاه کنید.
دامپزشک
|
Finland
|
۰۸:۴۱ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۳
0
0
با عرض سلام خدمت دکتر خلج عزیز ,به نظرم کلیه دانشگاه های آزاد و سراسری تعطیل کنید و فقط اجازه بدید دانشگاه گرمسار به فعالیت خودش ادامه بده , سالیانه ۲۰۰ تا ۲۴۰ دکتر دامپزشک خروجی داره , کافی نیست؟؟؟!
پاسخ ها
محسن
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۲ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۴
خخخخخخخخخخخخخخخخخخ
ناشناس
| France |
۰۳:۴۹ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۷
پسرخوب دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران با اون سابقه بره کجا. دانشگاه ازاد گرمسار واقعا قابل دفاع هست رشته های پزشکی ازاد فقط برای پولدارهاست همین شما برو ترکیه ببین چه دانشکه های دامپزشکی داره ا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۷
حالا چرا ازاد گرمسار ،حداقل بگو دانشگاه تهران
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۸
الان اینی که گفتی برای خنده بود یا جدی جدی داری دانشگاه ازاد گرمسار رو میاری بالای دانشگاه تهران؟!
دانشجوی بابل
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۳
0
1
قطعا و با همه اطمینان ........... در راس بی کیفیت ترین واحد دامپزشکیه ، دانشکده ایی که سالهاست یک رییس دارد یک مدیر گروه 4 استاد و دیگر هیچ!!! به جایش پر از حق التدریس های رنگارنگ با کمترین تعهد کاری چون میدانند گذری تدریس میکنند ! اما مهمترین سوال چرا بابلی که برای 30 دانشجو مجوز گرفته است در سال جاری 120 !!!!! دانشجو گرفته ؟؟؟ ناظر این جذب کیست؟؟؟مشکل قطعا دانشگاه ازاد است که تنها یک بنگاه اقتصادی پول ساز شده نه یک مرکز علمی، همش امار همش شو و .............
دامپزشک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۳
1
1
آیا با مخالفت تاسیس دانشکده های جدید مشکل حل میشه ؟ مثلا در کل خطه شمال از گلستان تا گیلان تنها یک دانشکده دامپزشکی بابل باشد انهم بی رغیب با کمترین امکانات بدون هیات علمی و بدون نظارت سال به سال امار جذب انشجویانش بالا رود ؟؟؟؟مثلا اگر در همین شمال ایا دو سه دانشکده مختلف دانشجو بگیرند انهم در تعداد کم بهتر است یا بابلی که یکه تازی میکند بی هیچ نظارتی ؟؟؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۸
عزیزم بقالی که نمیخوان تاسیس کنن ؛دانشگاهه.
میدونی هزینه یه دانشکده دامپزشکی با امکانات چه قدر میشه :(
علوم پزشکی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۰۳ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۷
1
1
آقا چرا انقدر شاکی هستید؟دامپزشکها که درآمدشون خوب است حداقل از خیلی رشتها درآمدشون بالاتره...اینکه ظرفیتهای رشته دامپزشکی بالا بره و مثل یک سری رشتهای علوم پزشکی انحصاری نشه عالی..همه باید از حق تحصیل برخوردار باشند نه فقط یک عده فارغ التحصیل یک رشته..
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۸
یعنی شما میگی چون وزارت علوم و جهاد کشاورزی گند زدن به بقیه رشته ها باید بیان دامپزشکی رو هم به گند بکشن
حالا بماند که همین حالاشم دامپزشکی داره نفسای اخرشو میکشه
دامپزشک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۲ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۷
0
0
با سلام
اصلا نگران زیاد شدن بی رویه دامپزشکان نباشید زیرا که دکتر بی سواد مثل کچ استامینوفن هست نه سود میرسونه نه ضرر روزیم دست خداست باید تاسف خورد به حال مسولین دانشگاه ازاد که فقط به فکر پوله نه به فکر پویایی علمی و پیشرفت علم دامپزشکی .متاااااااااااسفففففففففم
نادر
|
France
|
۰۳:۴۲ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۷
0
1
هرچقدر دکتر دامپزشک بیشتر بشه اتفاقی نمی افته فقط بیسوادها از باسوادها جدا میشوند حداقل یک دامپزشک که زبان انگلیسی بلد نیست مجبور میشه بعداز پایان درس بره یاد بگیره ولی پارتی بازی فوق دیپلم دامپزشکی رو میکنه مدیرکل دامپزشکی استان ....... ویا مثالهای دیگه..‌‌
متین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۱ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۸
0
0
سلام اقا من یه سوال داشتم من رشته تجربی سال 12 هم هستم و به پزشکی انسان علاقه ای ندارم از بچگیم دنبال دامپزشکی بودم فقط تنها استرسی که دارم اینه که چون دانشگاه هایه خوب کمه و منم محدودیت دارم برای شهر ها فقط تهران یا تهش کرج میتونم برم از شما بزرگا یه سوال داشتم به جز دانشگاه تهران کدوم دانشگاه ها برای رشته دامپزشکی مناسبه و چه رتبه ای میخواد در کنکور؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۸
شیراز و مشهد
ولی از من به تو نصیحت اگه دنبال پول و درامدی وارد این رشته نشو
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۵
0
0
واقعا چی کار کردن که پرستاری که کارشناسی هست رو به دکترای دامپزشکی تر جیح میدن ؟ظرفیت دانشگاه آزاد واقعا بیش از حده واسه دامپزشکی چرا شهری به کوچکی شبستر باید پذیرش دامپزشکی داشته باشه اون هم با رتبه ۸۰۰۰۰ کشوری؟
نظر شما
ادامه