کد خبر: ۲۸۵۹۶
تعداد نظرات: ۴ نظر
26 بره دامدار سیروانی تلف شدند
 

26 بره دامدار سیروانی بر اثر تجویز داروهای تاریخ مصرف گذشته تلف شدند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از سیروان نوین، 26 بره دامدار سیروانی بر اثر تجویز داروهای تاریخ مصرف گذشته تلف شدند.

«قدرت الله آزادفر» رئیس شبکه دامپزشکی سیروان در این خصوص گفت: یکی از دامداران روستای برآفتاب مله ماران از توابع شهرستان سیروان خودسرانه اقدام به تهیه دارو از مراکز غیرمجاز نموده که متاسفانه به دلیل تاریخ مصرف گذشته بودن این داروها، تعداد 26 بره این دامدار تلف شدند.

وی اظهار کرد: بر اثر شیوع تب برفکی در شهرستان این دامدار خودسرانه و بدون هماهنگی و مشاوره با کارشناسان شبکه دامپزشکی اقدام به تهیه و تجویز این داروها بر علیه این بیماری کرده بود.

آزادفر با بیان اینکه دامداران باید از استفاده خودسرانه دارو برای دام هایشان خودداری کنند، افزود: دام های این دامدار قبلاً بر علیه این بیماری واکسینه شده بودند، ولی متاسفانه استفاده از این داروی تاریخ مصرف گذشته باعث شکست ایمنی در دام ها و تلف شدن آنها شده است.

وی تاکید کرد: دامداران به هیچ وجه دارو را از مراکز غیر مجاز تهیه نکنند و از طرفی خودسرانه و بدون مشاوره کارشناسان دامپزشکی دارو خودسرانه استفاده نکنند.
 
 
برچسب ها: سیروان، دارو،
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۰۰ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۷
0
1
دامهایش قبلا واکسینه شدن ومصرف دارو باعث شکست ایمنی شده!؟ .................... این چه اظهار نظریه؟ اگه واکسینه شده چرا بیماری گرفته. فکر کنم با همیاران دامپزشکی مشورت کرده.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۲ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۸
0
2
آخه کدوم داروی تاریخ گذشته موجب تلفات میشه شما ملت رو چی حساب کردین .دارو فوقش اثر نمیکنه سم که نیست بکشه .اظهارات شمارو دامدارا فقط نمیخونن .مای بدبخت که کلی عمرمون صرف آموزش و تدریس بوده هم میخونیم ودلمون واقعا درد میگیره گاهی میخاهیم بالا بیاریم بخدا.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۴۹ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۸
0
1
داروی تاریخ گذشته باعث تلفات بشه؟!؟!؟!!؟ محاله. حکیم مهر چرا این صحبت های نسنجیده رو پخش می کنه؟
ناشناس
|
United States of America
|
۲۳:۰۹ - ۱۳۹۴/۱۱/۳۰
0
0
شکست ایمنی؟؟ واقعا خنده داره. ............. بگو تب برفکی گرفته مردن دیگه.این اظهارات عجیب و غریب چیه دیگه ..............................
نظر شما
ادامه