کد خبر: ۲۸۹۳۵
تعداد نظرات: ۶ نظر
رئیس سازمان دامپزشکی کشور در بازدید از مناطق عشایری مراوه تپه خبر داد:
«دکتر مهدی خلج» افزود: در صورت تامین واکسن، با حداکثر ظرفیت دام‌های کشور را واکسینه خواهیم کرد تا شاهد بروز این بیماری نباشیم ...
 
 

حکیم مهر - رئیس سازمان دامپزشکی کشور طی سفر به استان گلستان، از عملیات خدمت رسانی به عشایر منطقه مراوه تپه بازدید به عمل آورد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان گلستان، «دکتر مهدی خلج» در این بازدید گفت: واکسیناسیون، سم پاشی و بیماری یابی از جمله خدماتی است که به صورت کاملاً رایگان از طرف دامپزشکی در دسترس دامداران عشایر قرار می گیرد و در این خصوص نیز سازمان دامپزشکی و ادارات کل دامپزشکی استان ها تمام تلاش و امکانات فنی و حرفه ای خود را به کار بسته اند، چرا که اعتقاد ما در دامپزشکی بر سرعت بخشیدن این خدمات است و خواهد بود.

به گزارش تسنیم، رئیس سازمان دامپزشکی کشور افزود: در زمستان امسال، بیش از ۲۰ میلیون رأس دام در کشور علیه تب برفکی واکسینه شد.

وی افزود: با توجه به بازدیدی که داشتیم، در استان گلستان با شیوع تب برفکی مواجه نیستیم.

رئیس دامپزشکی کشور درباره تلاش در ریشه‌کنی این بیماری تصریح کرد: در صورت تامین واکسن، با حداکثر ظرفیت دام‌های کشور را واکسینه خواهیم کرد تا شاهد بروز این بیماری نباشیم.

خلج افزود: دامداران باید از تردد به میدان عرضه دام خودداری و همچنین از ورود افراد ناشناس به داخل دامداری خود جلوگیری و در صورت مشاهده علائم خاصی از جمله تب در دام به دامپزشکی مراجعه کنند.

وی از دامداران خواست با مشاهده علائم این بیماری، مراکز دامپزشکی را در جریان گذاشته و دام‌های بیمار را از گله جدا کنند تا از تکثیر بیماری جلوگیری شود.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور همچنین به پای صحبت دامداران عشایر نشست و از نزدیک به بررسی معضلات و مشکلات آنان علی الخصوص مسائل مربوط به حوزه دامپزشکی پرداخت.

لازم به توضیح است همه ساله از اواسط آبان ماه دامداران عشایر از استانهای خراسان شمالی و خراسان رضوی با جمعیت دامی 500 هزار راس دام سبک برای گذراندن دوره قشلاق وارد مراتع شهرستان مراوه تپه در استان گلستان می شوند و به مدت 6 ماه تا اواسط اردیبهشت ماه سال بعد در این شهرستان حضور دارند.

همچنین در زمان حضور دامداران عشایر کلیه خدمات دامپزشکی مانند واکسیناسیون دام ها بصورت رایگان از طریق شبکه دامپزشکی شهرستان مراوه تپه ارائه می شود.

گفتنی است در این بازدید مدیر کل دامپزشکی استان گلستان و مدیران دامپزشکی شهرستان های گنبد کاووس، کلاله و مراوه تپه وی را همراهی کردند.

 
 
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۵ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۵
0
0
دکتر جان مگر دامی هم مانده است بخش خصوصی میان دواب
ناشناس
|
Hong Kong
|
۱۲:۲۱ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۵
0
0
ریشه کنی؟؟؟
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۶:۲۴ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۵
1
0
رياست محترم سازمان دامپزشكي و يا مدير كل دامبزشكي مثلا از جايي بازديد ميكند اينكار به جز به تعطيلي كشاندن اداره مربوطه در زمان حضور مقام بالا و انتشار چند عكس چه نتيجه اي دارد اثر عيني و ملموس اين بازديدها چيست چه گره اي از كار دامداران باز ميشود بغير از مصرف بنزين مشايعت كنندگان واقعا چه نتيجه اي دارد اگر ممكن است روابط عمومي محترم سازمان پاسخ فرمايند به اين ابهامات
دامپزشک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۴۶ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۵
0
0
با این ..........ها بیماری تب برفکی کنترل نمی شود البته موارد بیماری با توجه به ایمنی طبیعی ناشی از ابتلای دامها به تب برفکی باعث کاهش بیماری خواهد شد. و آن زمان بهتر است مصاحبه ای در خصوص مدیریت عالی بیماری تب برفکی توسط سازمان که باعث کاهش موارد بیماری شده انجام شود.
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۲۰:۱۲ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۷
0
0
تعدادي زياد از طيور استان آذربايجانغربي به علت آنفلوانزا تلف شده اند انوقت رياست محترم سازمان و معاون محترم بهداشتي ايران گردي ميفرمايند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۳۳ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۹
0
0
بی خیال بابا. دولت نمیخاد بفهمه سرمایه گذاری در بخش دامپزشکی چه بازدهی بالایی داره و نخواهد فهمید.
نظر شما
ادامه