کد خبر: ۲۹۵۱۴
تعداد نظرات: ۳۱ نظر
سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی:
«دکتر محمدحسین قربانی» افزود: در خصوص بیمارهای مشترک میان دام و انسان نیز باید یک نهاد و تشکیلات مشخص مدیریت و متولی امور را در دست گیرد ...
 
 

حکیم مهر - سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با تاکید بر مدیریت واحد و یکپارچه در نظام سلامت، گفت: وزارت بهداشت پیشنهادات خود در خصوص چگونگی مدیریت واحد در نظام سلامت را به مجلس ارایه کند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از خانه ملت، «دکتر محمدحسین قربانی» درباره انتقادات وزیر بهداشت مبنی براینکه درحال حاضر تولیت نظام سلامت چند تکه است، گفت: طرح انتقادات چندان راهگشا نیست به همین دلیل راهکار موثر برای حل مشکلات حوزه سلامت آن است که مسئولان وزارت بهداشت پیشنهادات خود را به مجلس ارایه کند.

نماینده مردم آستانه اشرفیه در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر مدیریت واحد در حوزه سلامت، افزود: به طورحتم باید درحوزه سلامت سازماندهی واحد و استراتژی یکسان وجود داشته باشد، بنابراین طرح برخی مسائل آن هم به صورت کلی حلال مشکلات نیست؛ مسئولان وزارت بهداشت و هر وزارتخانه و نهاد دیگری به صورت کارشناسی در مجلس می توانند مشکلات موجود را طرح و راهکار خود را ارایه دهند.

وی با تاکید بر اینکه چند تکه شدن نظام سلامت آسیب هایی را متوجه حوزه بهداشت و درمان کشور کرده است، ادامه داد: به عنوان مثال سازمان دامپزشکی که ارتباط نزدیک و تنگاتنگی با حوزه سلامت دارد، در حال حاضر زیرمجموعه وزارت جهاد کشاورزی قرار دارد؛ این در حالی است که باید نظارت بر سازمان دامپزشکی به وزارت بهداشت واگذار شود.

این نماینده مردم در مجلس با اشاره به اینکه در خصوص بیمارهای مشترک میان دام و انسان نیز باید یک نهاد و تشکیلات مشخص مدیریت و متولی امور را در دست گیرد، گفت: درحال حاضر متاسفانه توپ در زمین چند وزارتخانه و سازمان است، اما در شرایط وقوع یک تخلف سازمان های مسئول از زیر بار مسئولیت شانه خالی می‌کنند، بنابراین مشکلات این چنینی تنها به سلامت مردم ضربه وارد می‌کند.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، وزیر بهداشت و درمان در چهارمین همایش فرماندهان بهداشت و سلامت سپاه، گفت: در حال حاضر تولیت حوزه سلامت چند تکه است و هر تکه آن در گوشه‌ای افتاده است؛ این در حالی است که ما مباحث بسیار زیادی را در این حوزه داریم و پرداختن به این موضوعات نیاز به انسجام دارد.
 
 
انتشار یافته: ۳۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۳
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۹
4
5
مشخص نیست این رسم رو چه کسی توی این مملکت باب کرد که هر کسی میاد و طرحی برای ادغام ، واگذاری، تفکیک یا .... میدهد؟ آقا مشکل مدیریتی رو نمی شود با واگذاری و ادغام حل کرد، روزی واگذاری امور دام به وزارت جهاد طرح و اجرا میشود، روز دیگر ادغام وزارت جهاد و کشاورزی تصویب و اجرا میشود و آن چیزی برسر روستاها و کشاورزی آمد که آیندگان باید بنویسند. باز حالا طرح ایجاد وزارت جهاد در برنامه ششم طرح میشود و امروز بحث واگذاری سازمان به وزارت بهداشت! تا کی میخواهیم ببریم، درز بگیریم، ادغام کنیم یا ایجاد کنیم؟ پس کی میخواهیم کار کنیم؟ مشکل مدیریت و هماهنگی بین دستگاه ها حلقه گم شده مشکلات در ایران است و کسی نمیداند چه کند و حاضر به مشورت یا الگو برداری از هیچ جا هم نیستیم. بخاطر اینکه شعار ما اینست که ما می توانیم. واقعا اگر قرار است که اینطور و کافی الحاق عمل کنیم ، پیشنهاد میکنم ساختارهایی سازمانی را زیپی کنیم که هر موقع خواستیم ببندیم و هر موقع خواستیم باز کنیم هوا بخوریم. مخلص کلام پیشنهاد من ایجاد سازمانها زیپی است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۹
جناب ناشناس معلومه شما از اونایی هستید که با تحت پوشش قرار گرفتن دامپزشکی در حوزه وزارت بهداشت، میز و صندلی خود را بر باد رفته میپندارید!.
مصطفی قلاوند
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۲
دقیقا، با زیر مجموعه قرار گرفتن در وزارت بهداشت به دلیل اینکه نفوذ و سرمایه بالای وزارت مورد نظر جلوی پیشرفت حاضر دامپزشکی رو خواهد گرفت و تمام منابع و راهکارهایی که در دامپزشکی باعث سودرسانی به دامپزشکان میشود را به نفع خود ضبط خواهد کرد.

کسانی که از وزارت بهداشت این طرح ها رو حمایت میکنند به دنبال منابع دست نخورده در سازمان دامپزشکی هستند که خود سازمان به دلیل نداشتن مدیریت مناسب از استفاده از این منابع محروم است.

قبل از اینکه تز های ادغام را مورد تایید قرار دهید سعی کنید ابتدا مشکل را ریشه یابی فرمایید.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۹
1
4
ببخشید من یک اصل رو بیان کردم و هدفم حفظ میزم نیست ،گرچه با عرض معذرت میز و صندلی من بادی نیست، مال شما چطوریست نمیدونم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۹
3
0
به نظر بنده علاوه بر سازمان دامپزشکی که 100% باید به وزارت بهداشت ملحق بشود،نظام دامپزشکی هم باید با نظام پزشکی ادغام شود
ناشناس
|
Germany
|
۱۴:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۹
3
2
بنده به عنوان یک دامپزشک 100 درصد با این طرح موافقم، البته نه تنها من موافقم بلکه تقریبا تمامی دوستان دامپزشکم که شاید تعدادشون به 50 نفر برسه نیز با این طرح موافقند،
ای کاش این طرح رو میان اعضای نظام دامپزشکی به همه پرسی بزارن
مسلما کسانی که در سیستم کنونی در دامپزشکی پست و مقام دارند مخالفت میکنند اما مجلس و وزارت بهداشت نباید کوتاه بیان و باید کار رو پیش ببرن
خداوند یار و یاور دکتر قربانی باشه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۹
0
5
اگر واقعاً راضی هستید در نظام اداری وزارت بهداشت از اینی هم که هستید سخیف تر بشید، آرزومند ادغام باشید. ای کاش سازمان از تحت الحفظی جهاد خارج بشه و مستقل عمل کنه....
پاسخ ها
دامپزشک
| Germany |
۱۹:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۹
اگه بخوایم یکی از برتریهای وزارت بهداشت نسبت به جهاد رو اسم ببریم اینه که در وزارت بهداشت به عنوان نمونه عمل قلب باز با موفقیت انجام میگیره و این یک کار بسیار دشواری هست و نیازمند علم روز دنیاست. یعنی میخوام بگم که در وزارت بهداشت علم و دانش جا و مکان قابل قبولی داره اما چنانچه بخواهیم بیطرف قضاوت کنیم، در وزارت جهاد چیزی به نام علم وجود نداره
در نتیجه، هم برای دامپزشکان و هم برای عموم مردم عزیز ایران بهتر است که دامپزشکی زیر نظر وزارت بهداشت برود ان شاء الله
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۹
2
2
موافق این طرح هستم نه تنها برای بهتر شدن جایگاه خودم بلکه برای بالا رفتن سطح بهداشت فرآورده خام دام که همه مردم مصرف کننده اون هستند چون وزارت جهاد ارزشی برای دامپزشکی قائل نیست
دامپزشك بازنشسته
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۹:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۹
0
6
به عقيده بنده مشكلات دامپزشكي فراوان است اكثر مديران كل بجاي كارهاي فني در فكر سياسي كاري هستند معاونين و روساي ادارات ستادي و شهرستاني سرگرم ادامه تحصيل هستند كارشناسان هم كه اختياراتي ندارند وضعيت اگر بدتر نشود بهتر نميشود براي صحت عرايض بنده بهتر است ارگانهاي نظارتي موارد را بررسي فرمايند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۹
1
0
که چی؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۹
0
6
تن رنجور و بیمار دامپزشکی ................. با ادغام در هیچ وزارتخانه ای سلامت خود را باز نخواهد یافت ............................ باور نمیکنید مصاحبه های سه ماه گذشته مدیران کل استانها را مرور کنید تا عمق فاجعه را دریابید .سردرگم ........................ بدون توجه به سرنوشت دام ودامدار و تولید فقط و فقط سبقت در ارائه آمار واکسیناسیونهای عمل نشده .کجاست این بازرسیها که دنبال این آمارهای ارائه شده اعم از نلفات و واکسیناسیون تب برفکی بیاد و ببینه چه خبره .؟
پاسخ ها
مصطفی قلاوند
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۲
چرا انقدر دور میروید، همین دو هفته پیش شبکه دو ، به حال دامپزشکی گریه کردم...
سید شهرام میرزمانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۹
0
2
جامعه یا نظام یا هر نامی صنفی یا جایگاه علمی را اعضای آن اعتبار می بخشند که متاسفانه در دامپزشکی به جای تلاش در جهت ارتقای علمی و صنفی دامپزشکی دنبال ادغام هستید ببینید در سایت ها که سازمان روانشناسی و مشاوره چه تلاش های سیاسی صنفی و علمی برای جایگاه خود در بین سایر رشته ها انجام دادند. جای تعجب نباشد که در ان سازمان کارگروه روانشناسی حیوانات نیز تشکیل شود؟؟
دامپزشک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۰
0
6
مشکل با رفتن زیر نظر فلان وزارت خونه و این مسایل حل نمیشه.
مشکل عزیز من مدیریت دامپزشکا هست.
و مشکل بعدی زیاد بودن دامپزشکا و کم بودن جمعیت دامیه.
عمرا وزارت بهداشت و جامعه پزشکی قبول کنه دامپزشکی بیاد زیر نظرش.فکر کردید دامپزشگی بره زیر نظر وزارت بهداشت همه چیز گلستان میشه.
الان یه پرستار داره 3 تا 5 میلون در میاره کدوم دامپزشکی این درامد داره...
تعطیلی دامپزشکی بهترین راهه..
6 سال وقت گداشتیم هیچی توش نیست هیچی......
اینقدر هم با این حرفا جامعه پزشکی رو نخندونید.

امیدوارم طرح هر دام یه دامپزشک با حثوث ماهیانه 700 هزار تومن در سراسر کشور اجرا بشه.
پاسخ ها
مصطفی قلاوند
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۲
تعداد دامپزشکان برعکس چیزی که میفرمایید باید بیشتر شود چرا که این ما هستیم که با داشتن دانش و پول میتونیم این جمعیت دامی را افزایش دهیم.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۰
0
4
این آقا چی گفته؟ مگر وزارت جهاد دستگاه نظارتی است؟
پاسخ ها
مصطفی قلاوند
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۲
کسی که در مجلس نشسته از قانون خبر نداره خب
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۰
3
2
دامپزشکی باید مستقل بره زیر نظر رئیس جمهور والسلام
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۲
جاان
منصور
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۳
اصلا بهترین و شایسشته ترین کار، تبدیل عنوان دامپزشکی به دام شناسی است. والسلام
دامپزشک دولتی کرمان
|
Iraq
|
۰۸:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۲
1
0
باید بره زیر مجموعه وزارت بهداشت
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۳
2
0
ما فرض رو بر این بزاریم که بعد از ادغام پایین ترین صنف وزارت بهداشت می شیم. باز هم از وضعیت الان دامپزشکی بهتر میشه. شما دکتر های دامپزشک را با کاردان های فوریت های پزشکی وزارت بهداشت مقایسه بفرمایید
پاسخ ها
مصطفی قلاوند
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۳
ماکه دانشجوییم به این نتیجه رسیدیم که کلا تو کار بیزنس بمونیم، دامپزشکی بییییب چند.
امیر
|
Germany
|
۱۹:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۹
1
1
اگه راست میگن از اعضای نظام دامپزشکی و دانشجویان دامپزشکی رأی گیری کنن
پرهام
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۹
1
1
وزارت بهداشت اگر عرضه داره بره به وضعیت کارشناسهای مواد غذایی و بهداشت سر و سامان بده. وزارت بهداشت فقط پزشک سالاره و به بقیه اهمیتی نمیده
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۷:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۰
شما مثل اینکه مطلع نیستید جناب پرهام
در وزارت بهداشت، یک مستخدم یا یک نظافتچی داره ماهی 2 تا 3 میلیون حقوق دریافت میکنه، در دامپزشکی اما حقوق دکترای با سابقه هم این مقدار نیست
اینی که عرض کردم تنها یکی از مزایای وزارت بهداشته
تدبیر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۳
0
0
آقای قلاوند بزرگان خودشان میدونند چیکار کنند شما زیاد غصه نخورید ..............................
منصور
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۳:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۳
0
0
به نظر من پسوند پزشک به برای این عزیزان یک باور غلط بوجود آورده.!!!!!!!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۳
0
0
لطفا به این قشر زحمت کش رسیدگی کنید ،بخدا نمی دانیم چه کنیم ،از لحاظ اقتصادی صف
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۰۲ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۷
0
0
کارخانه های سوسیس و کالباس و همبرگر زیر نظد بهداشت هستن چه ..........ی به سر مردم زدن
نظر شما
ادامه