کد خبر: ۲۹۶۸۸
 

معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی گفت: تمامی ادارات و نهادهای استان ملزم به همکاری با ستاد مبارزه با بیماری تب برفکی هستند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از مهر، «محمدصادق پورمهدی» ظهر امروز جمعه در جلسه ستادهماهنگی جلوگیری از بیماری تب برفکی در شهرستان اهر با اشاره به شیوع این بیماری در این شهرستان گفت: همه ادارات و نهادهای ملزم به همکاری در جهت پیشگیری از این بیماری با این ستاد بوده و هر مسئول اداره ای که در این جهت تعلل کند برخورد جدی و قانونی خواهد شد.

وی تلاش در جهت حل مشکلات مردم و خدمتگزاری به آنها را یک وظیفه برای دولتمردان برشمرد و افزود: همه باید همکاری لازم را با اداره دامپزشکی و فرمانداری داشته باشند و با حضور هماهنگ در روستاها نسبت به درخواست دامداران از جمله دفن بهداشتی لاشه ها، میکروب زدایی و ضدعفونی مراکز نگهداری دام و تمامی تمهیداتی که نیاز به امکانات و تجهیزات ادارات مختلف باشد انجام دهند .

معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی، با اشاره به اینکه تنها محل درآمد روستائیان از محل نگهداری دام و فروش فرآورده های آنها می باشد به کلیه دست اندرکاران تأکید کرد در اسرع وقت اقدامات اساسی در این راستا انجام دهند .

وی، افزود: بالغ بر ۶۰ هزار واکسن برای شهرستان اهر تأمین شده و مابقی نیز با هماهنگی انجام شده به زودی برای واکسیناسیون دام منطقه انجام می شود .

معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی، افزود: با اداره کل امورعشایری استان آذربایجان شرقی برای تعلیق کوچ عشایر این شهرستان جهت جلوگیری از شیوع این بیماری هماهنگی لازم شده است .

پورمهدی گفت: در بحث فرهنگ سازی و اطلاع رسانی در خصوص این بیماری تمامی ادارات مرتبط همکاری لازم را با فرمانداری داشته باشند .

واکسیناسیون دام ها علیه تب برفکی در ۴۰ روستا

در این جلسه فرماندار شهرستان اهر نیز گفت: تاکنون در ۴۰ روستای شهرستان اهر واکسیناسیون انجام شده است .

سید محمدعابدی، افزود: ۷۷ هزار و ۸۸۷ رأس گاو و گوسفند علیه بیماری تب برفکی واکسینه شده است .

وی، گفت: با همکاری تمامی ادارات تاکنون کارهای مهمی از جمله تعطیلی میدان خریدو فروش دام، توزیع آهگ برای ضدعفونی محل های نگهداری دام و مانند اینها با همکاری ادارات انجام شده است .

عشایر فعلا کوچ نکنند

در این جلسه مدیرکل دامپزشکی استان آذربایجان شرقی نیز خواستار به تعویق انداختن کوچ عشایر تا ۲ هفته دیگر برای جلوگیری از شیوع تب برفکی شد .

«دکتر امیرحسین بهداد» گفت: تاکنون با تأمین واکسن های موردنیاز اقدام به واکسیناسیون دام های شهرستان اهر شده است که این کار در روزهای آینده نیز ادامه خواهد داشت .
 
 
نظر شما
ادامه