کد خبر: ۳۰۱۶۱

 

رئیس شبکه دامپزشکی شیراز گفت: کشتار و فروش غیرمجاز دام بیشتر دربیدزرد و محور گلستان به صدرا و کمربندی صورت می‌گیرد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از شیرازه، «دکتر عبدالرضا وفا» رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان شیراز اظهار داشت: یکی از بزرگ‌ترین چالش‌های امروز در مسئله بهداشت عمومی، کشتار و فروش غیرمجاز دام است که بیشتر در اطراف کلان‌شهر شیراز مانند بیدزرد و محور گلستان به صدرا و کمربندی صورت می‌گیرد.

وی برخورد با فروشندگان دام غیرمجاز را از وظایف ارگان‌های مختلف دانست و گفت: از دو سال گذشته تاکنون تعداد ده‌ها پرونده از این تخلفات تهیه و تنظیم و به دادسرای ناحیه 2 شیراز ارسال‌شده است و دادسرای نیز اقدامات بسیار خوبی را در این زمینه انجام داده که شامل پلمپ فروشگاه و حبس و جریمه نقدی متخلفان بوده است.

عبدالرضا وفا، منطقه بیدزرد شیراز را بورس کُشتار و خرید و فروش دام‌های غیرمجاز و بیمار دانست و ادامه داد: یکی از راه‌های پیشگیری از ابتلاء به بیماری‌های مشترک بین انسان و دام تهیه و خرید گوشت از مراکز مجاز و تحت نظارت دامپزشکی است و جهت ارتقاء بهداشت عمومی شهروندان همکاری همه ارگان‌ها ذی‌ربط مانند دادگستری ،نیروی انتظامی، دامپزشکی، اداره اماکن، مراکز بهداشت و محیط‌زیست در برخورد با فروشندگان متخلف و غیرمجاز است.

وی به دلیل اینکه فروشندگان پس از کشتار، ضایعات دام را در اطراف آن منطقه تخلیه می‌کنند گفت: جا دارد که سازمان محیط‌زیست و مرکز بهداشت نیز به این موضوع ورود کرده و برخورد جدی با متخلفان را انجام دهند. در همین راستا اداره دامپزشکی شیراز با همکاری معاونت اجرایی شهرداری شیراز با برنامه‌ریزی هفتگی اقدام به جمع‌آوری مراکز سیار فروش دام زنده در محور صدرا به گلستان نموده و دام‌های جمع‌آوری شده را جهت کشتار به کشتارگاه صنعتی دام شیراز اعزام می‌نمایند.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان شیراز در پایان از مردم خواست که جداً از خرید گوشت‌های غیرمجاز و فاقد مهر سازمان دامپزشکی به‌ویژه از مراکز بین‌راهی غیرمجاز خودداری کرده و در صورت مشاهده با موارد مشکوک با تماس به شماره‌های 32237509 و 32233072 مراتب را اطلاع دهند تا ناظران این سازمان در اولین فرصت در محل حاضر و موضوع را پیگیری نمایند همچنین دامپزشکی شیراز در اردیبهشت‌ماه سال جاری نسبت به معدوم نمودن 10 هزار 554 کیلوگرم انواع گوشت تاریخ گذشته و فاسد اقدام نموده است.
 
 
نظر شما
ادامه