کد خبر: ۳۰۷۵

حکیم مهر -  مشاور محیط طبیعی سازمان محیط زیست با اشاره به این که‌ ببرها در 5 سالگی می‌توانند جفت‌گیری کنند، گفت: ببرهای سیبری 2 سال دیگر بچه‌دار می‌شوند.
هوشنگ ضیایی درباره این احتمال که ببرهای وارداتی نمی‌توانند تولید مثل کنند، گفت: این گونه نیست؛ ببرهای سیبری که به ایران آمده‌اند می‌توانند بچه‌دار شوند.
وی در ادامه افزود: ببر نر تنها حدود 2 تا 3 سال سن دارد و این در حالی است که ببرها در 5 سالگی می‌توانند جفت‌گیری کنند؛ بنابراین 2 سال دیگر طول می‌کشد ببرها جفت‌گیری کرده و بچه‌دار شوند.
مشاور محیط طبیعی محیط زیست اظهار داشت: کار حساس و دقیقی است و شانس بزرگ ما این است که ببر مازندران ما که منقرض شده بود در سیبری پیدا شده است و باید از شرایط فراهم شده، استفاده کنیم.
ضیایی همچنین درباره تغذیه ببرهای وارداتی نیز گفت: با توجه به این‌که گوشت الاغ چربی ندارد بهترین تغذیه است بنابراین به ببرها گوشت الاغ می‌دهیم؛ البته هفته‌ای یکبار هم مرغ و خرگوش زنده داده می‌شود.

مشاور محیط طبیعی محیط زیست با اشاره به این‌که پستانداران با شرایط خود را وفق می دهند، گفت: این اولین تجربه است و برنامه‌ها به آرامی در حال پیشرفت است.
به گفته ضیایی پناهگاه حیات وحش میانکاله به قدری تخریب شده است که دام‌ها نیز نمی‌‌توانند در آنجا زندگی کنند.
ضیایی درباره آماده کردن اراضی میانکاله افزود: به دنبال این‌هستیم تا اراضی که در آنجا وجود دارد را از دامداران بخریم؛ ضمن این‌که سازمان بودجه‌ای برای این کار در نظر گرفته است.
 

نظر شما
ادامه