کد خبر: ۳۱۴۴۶
تعداد نظرات: ۳ نظر
 
 

رییس مرکز ملی تشخیص، آزمایشگاه های مرجع و مطالعات کاربردی سازمان دامپزشکی، از آزمایشگاه اداره کل دامپزشکی استان خراسان رضوی و آزمایشگاه های همکار بازدید نمود .

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان خراسان رضوی، در این بازدید «دکتر عادل حقیقی» به اهمیت و جایگاه آزمایشگاه استان خراسان رضوی به عنوان یکی از تخصصی ترین و مجهزترین آزمایشگاه های کشور اشاره داشت و گفت: این استان با توانمندی بالای نیروی فنی متخصص، وجود تجهیزات تخصصی و به روز و ساختار مناسب آزمایشگاهی، یکی از بهترین آزمایشگاههای کشور و همکار مرکز ملی تشخیص می باشد که تاکنون نقش مهمی در انجام آزمایشات طرح های ملی مورد نیاز سازمان دامپزشکی و سایر استان ها از جمله انجام طرح پایش باقیمانده های دارو، سموم و فلزات سنگین فرآورده های خام دامی دفتر نظارت را ایفا کرده است.

وی در ادامه با تاکید بر اهمیت نظارت سازمان دامپزشکی بر واردات و صادرات فرآورده های خام دامی، از تلاش همکاران فنی و کارشناسان آزمایشگاه استان تشکر نمود و اظهار داشت: آزمایشگاه این اداره کل تعدادی از آزمون‌های کنترلی صادرات و واردات به استان و کشور را عهده دار است. به ویژه در رابطه با موضوع صادرات به روسیه بعنوان یک مرکز تخصصی پایش باقیمانده سموم بسیار تاثیر گذار است. زیرا با توجه به اهمیت موضوع، ضروری است این آزمون ها با دقت و سرعت عمل لازم و نظارت کافی انجام شود.

در حاشیه این بازدید،  مسئول آزمایشگاه اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی گزارشی از آزمون های انجام شده در سال 94 ارائه کرد و اظهار داشت: در این آزمایشگاه، به عنوان یک آزمایشگاه ملی و منطقه ای، تعداد 106  هزار آزمون در سال 94 انجام گردیده است که از این آزمون ها، تعداد 4هزار و 800 آزمایش مربوط به نمونه های ارسالی از سایر استان ها می باشد .

«دکتر  مهران  قائمی» با اشاره به اینکه  در استان خراسان رضوی بیش از 5 آزمایشگاه دامپزشکی در بخش خصوصی مشهد و تعداد 10 آزمایشگاه دامپزشکی در شهرستان های تابعه فعال هستند، افزود: 20 آزمایشگاه در استان از آزمایشگاههای دامپزشکی و سازمان غذا و داروی وزارت بهداشت متقاضی همکاری با آزمایشگاه اداره کل هستند که در طی بازدیدهای قبلی مسئول آزمایشگاه و مدیر تضمین کیفیت استان به تقاضای این آزمایشگاهها رسیدگی کردند و برای آنها پرونده تشکیل شده است .

در ادامه «دکتر معصومه اکبرآبادی» مسئول تضمین کیفیت استان، گزارشی از فعالیت های تضمین کیفیت، کالیبراسیون و مستندات تهیه شده در این آزمایشگاه و آزمایشگاه های همکار از جمله برگزاری آزمون تست کفایت برای آزمایشگاههای  بخش خصوصی  ارائه کرد .

در طی این بازدید که بیش از 4 ساعت به طول انجامید، رییس مرکز ملی تشخیص، آزمایشگاه های مرجع و مطالعات کاربردی سازمان دامپزشکی و هیئت همراه از فعالیت های انجام شده مختلف آزمایشگاه و بخش های تضمین کیفیت، مولکولی، آنالیز دستگاهی، میکروبی و سرولوژی بازدید کردند .

دکتر حقیقی و گروه کارشناسی ممیزی همراه در طی 4 روز حضور در استان از تعداد 6 آزمایشگاه دامپزشکی متقاضی همکاری با اداره کل دامپزشکی استان نیز بازدید نمودند و با مدیران فنی 20 آزمایشگاه از مرکز و شهرستان های تابعه مصاحبه کردند و سپس با بررسی پرونده های موجود، به ارزیابی و بررسی درخواست ها و مشخص نمودن موارد عدم انطباق کیفی پرداختند .

 
 
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
کارشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۵
0
0
جناب دکتر خدا قوت ،کار بسیار ارزشمند و ماندگاری است
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۶
0
0
تبريك دارد، مركز ملي تشخيص در زمينه مميزي و ارزيابي آزمايشگاههاي بخش خصوصي هم واقعا كولاك كرده است و اين خود تاييد كننده تفكرات حرفه اي سيستم است
همکار استان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۶
0
0
جای تقدیر و تشکر ویژه از مدیر کل محترم مرکز تشخیص و همکاران ایشان دارد- آفرین بر شما (همکار استان)
نظر شما
ادامه