کد خبر: ۳۱۸۳۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
معاون تشخیص و درمان سازمان دامپزشکی کشور:
«دکتر مسعود هاشم‌زاده» افزود: به دنبال آن هستیم تا با کمک رسانه‌ها و نیز همراهی مردم، نقش و کارکرد دامپزشکی در تولید و ایجاد سلامت جامعه را بیشتر مطرح کنیم ...
 
 

حکیم مهر - معاون تشخیص و درمان سازمان دامپزشکی گفت: واردات غیرقانونی دام های زنده از مرزهای شرقی و غربی کشور همچنان وجود دارد، اما در سالهای اخیر کاهش یافته است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی سازمان دامپزشکی کشور، «دکتر مسعود هاشم زاده» شنبه شب در حاشیه آیین گرامیداشت روز دامپزشکی در آمل در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: سالم نبودن برخی گوشت های وارداتی درحد شایعه است و تمام مواد پروتئینی وارداتی با نظارت کامل سازمان دامپزشکی به چرخه مصرف داخلی وارد می شود .

وی ادامه داد: نباید مردم را در این زمینه دچار شک و تردید کرد زیرا سازمان دامپزشکی با حساسیت کامل به سلامت مردم توجه دارد .

معاون تشخیص و درمان سازمان دامپزشکی اضافه کرد: دام های زنده وارداتی از مرزهای شرقی کشور نیز پس از قرنطینه کامل، به کشتارگاه های زیرنظر دامپزشکی منتقل و با نظارت این سازمان و مهر تایید دامپزشکی گوشت آنها وارد بازار مصرف داخل می شود.

آغاز مرحله دوم واکسیناسیون 55 میلیون راس دام کشور

معاون تشخیص و درمان سازمان دامپزشکی همچنین با بیان اینکه از سال 93 تاکنون روند واکسیناسیون دام ها افزایش یافته و بیماری کنترل شده است.

هاشم زاده افزود: هرچند در اواخر سال گذشته شیوع بیماری تب برفکی در چند استان ازجمله مازندران، باعث تلف شدن چندین راس دام شد، اما با پوشش واکسیناسیون دام در سال جاری وضعیت خوب و کنترل شده ای را پیش بینی می کنیم .

وی یادآورشد: این درحالی است که هر شهر و استانی خواهان داشتن کشتارگاه خاص خودشان هستند که با توجه به هزینه های بالای ساخت و نگهداری آن، مقرون به صرفه نیست و در هیچ کجای دنیا به این شکل رفتار نمی کنند.

اعتبارات سازمان دامپزشکی به هیچ وجه جوابگوی آن نیست

معاون تشخیص و درمان سازمان دامپزشکی، از نادیده گرفتن جایگاه واقعی این سازمان در تامین سلامت و بهداشت عمومی جامعه گلایه کرد و گفت: سازمان دامپزشکی حدود 50 درصد در تامین سلامت بهداشت عمومی جامعه نقش دارد ولی اعتبارات سازمان به هیچ وجه جوابگوی آن نیست.

وی اضافه کرد: کنترل بیماری های دامی و بهداشت دامداری ها از مهم ترین وظایفی است که این سازمان به عهده دارد و اگر این مهم انجام نپذیرد، علاوه بر اشاعه بیماری های مشترک، محصولات با منشاء دام مانند شیر، گوشت، تخم مرغ، عسل و ... با مخاطرات بالا جامعه را تهدید می کند.

معاون تشخیص ودرمان سازمان دامپزشکی، پیشگیری از بیماری های دامی را اقدامی موثر برای سلامت مردم و توسعه مراکز پرورش دام در کشور دانست و اظهار کرد: خدمات درمانی و پیشگیرانه سازمان دامپزشکی موجب کاهش ضایعات و جلوگیری از شیوع بیماری ها می شود.

واگذاری خدمات دامپزشکی به بخش خصوصی

دکتر هاشم زاده با بیان اینکه بخش دیگری از فعالیت های این سازمان به نظارت بر سلامت و بهداشت مواد غذایی با منشاء دامی معطوف شده است، اضافه کرد: نظارت بر نگهداری حیوانات خانگی و سلامت آن ها از دیگر مواردی است که سازمان دامپزشکی با جدیت این وظیفه را برای سلامت مردم انجام می دهد .

وی اضافه کرد: این سازمان بخش عمده خدمات دامپزشکی را به بخش خصوصی واگذار نموده است .

فعالیت کشتارگاه های کشور با 40 درصد ظرفیت

وی با بیان اینکه وضعیت کشتارهای روزانه در کشتارگاه های دام ها اکنون بیش از نیاز کشور است، گفت: هم اکنون این کشتارگاه ها با حدود 40 درصد ظرفیت واقعی خود فعال هستند .

کارگروهی ویژه برای مردمی کردن دامپزشکی

معاون تشخیص و درمان سازمان دامپزشکی همچنین از ایجاد کارگروهی در استانها برای مردمی کردن حرفه و خدمات دامپزشکی و معرفی بیشتر آنها به مردم خبر داد و گفت: به دنبال آن هستیم تا با کمک رسانه ها و نیز همراهی مردم، نقش و کارکرد دامپزشکی در تولید و ایجاد سلامت جامعه را بیشتر مطرح کند و به این ترتیب مطالبات مردم را به خدمات دامپزشکی افزایش دهد.

دکتر هاشم زاده با بیان اینکه امروزه بیماریهایی که منشاء غذایی دارند در دنیا رو به افزایش است و باید مردم نیز از خطرات ناشی از بروز بیماری های مزمن و نوظهور در این بخش آگاهی یابند، گفت: حوزه دامپزشکی اجتماعی است و هر چه مردم از مزایای این حوزه مطلع باشند، نفع آن در جهت سلامت جامعه خواهد بود.
 
 
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۲
0
0
م واکسیناسیون 55 میلیون راس دام کشور

معاون تشخیص و درمان سازمان دامپزشکی همچنین با بیان اینکه از سال 93 تاکنون روند واکسیناسیون دام ها افزایش یافته و بیماری کنترل شده است.

هاشم زاده افزود: هرچند در اواخر سال گذشته شیوع بیماری تب برفکی در چند استان ازجمله مازندران، باعث تلف شدن چندین راس دام شد، اما با پوشش واکسیناسیون دام در سال جاری وضعیت خوب و کنترل شده ای را پیش بینی می کنیم . !!!
بنظر خوانندگان محترم منظور ایشان از تلفات چندین راس دام در چند استان چیست؟ ایشان گویا هنوز شمارش رو بلد نیست، لفظ چندین برای تعداد کمتر از ده عدد استفاده میشود شاید منظورشان چندین ده هزار بوده!
نظر شما
ادامه