کد خبر: ۳۱۹۶۱
تعداد نظرات: ۹ نظر
دکتر گیلگمش:
نوشته های هفته قبل ظاهراً به مذاق برخی از دوستان خوش نیامده و انواع و اقسام عزت و احترام را از سوی ایشان دریافت نمودم که این امر نشانه بسیار خوبی است ...
 
 

تفسیر وقایع مرتبط با حرفه دامپزشکی در هفته بیست و ششم سال ۱۳۹۵

دکتر گیلگمش

 

نوشته های هفته قبل ظاهراً به مذاق برخی از دوستان خوش نیامده و انواع و اقسام عزت و احترام را از سوی ایشان دریافت نمودم که این امر نشانه بسیار خوبی است، چرا که همین که می خوانند گام مهمی در حل مسائل و مشکلات از کانال گفتگو بجای تخریب خواهد بود. از اطاله کلام بگذریم و برسیم به رخدادهای هفته گذشته و باز هم در همان قالب تفکیک شده سازمانی و صنفی و رسانه ها:

سازمان دامپزشکی کشور:

همانگونه که همگان می دانید، هفته گذشته به همت سازمان دامپزشکی کشور هفته دامپزشکی نام گرفته بود، هفته ای که برای هر روز آن نام و مناسبتی در نظر گرفته شده بود؛ نام هایی که منتظر شدیم تا به فراخور این نامگذاری اخبار خوشی از هر گوشه به گوشمان برسد.

دو روز اول که در هفته گذشته گزارش دهی شد، با اقدام خاصی از سوی سازمان دامپزشکی کشور همراه نبود و تقریباً در سکوت کامل زیر سبیلی از کنار آن گذشتیم. روز شنبه با عنوان «دامپزشکی، پژوهش و نوآوری» بر پایه تفکر جهان واحد در نظر گرفته شده بود که ریاست محترم سازمان برای این روز دو برنامه در نظر گرفته بود که یکی از آنها گزارش دهی از سیستم صدور مجوزهای بهداشتی صادراتی به ارباب جراید و دیگری بازدید از نمایشگاه آبزی پروری و صنایع وابسته بود، ولی از سوی دیگر وزیر محترم جهاد کشاورزی دید متفاوتی به مقوله نوآوری داشت و خواستار تحول در شیوه های مدیریتی حوزه های دامپزشکی کشور بود که به نظر می رسد حرف های جدید برای گفتن هست که با خروجی برخی نامه های قبلی وزارت خانه جهاد حدس زدن آنها چندان مشکل نیست.

روز یکشنبه با نام «دامپزشکی، سلامت غذا از مزرعه تا سفره» نامگذاری شده بود؛ تنها سرتیتر سازمان دامپزشکی کشور در این خصوص مربوط به معاون تشخیص و درمان سازمان بود که فی البداهه انتخاب مناسبی به نظر نمی رسد، چرا که معاونت بهداشتی و پیشگیری کاملاً در راستای اهداف این روز تعریف شده اند و معاونت دیگری گزارش عملکرد معاونت دیگر سازمان را برای رسانه ها تشریح نموده اند، هرچند سرتیترها مختصر و مفید و مهم بودند، ولی به نظر می رسد نیازمند کانالیزه شدن از سوی یک متخصص ارتباط با رسانه ها دارند و همچنین پوشش خبری به آمل و استان مازندران ختم شد که جز پورتال سازمان و شبکه استانی در جای دیگری نمود نداشت.

روز دوشنبه با عنوان «دامپزشکی، آموزش، کارآفرینی و اشتغال پایدار» نام گرفته بود که افتتاح دو کارخانه خوراک دام و طیور در استان اصفهان تنها سر تیتر سازمان دامپزشکی در این خصوص بود. البته خبر دیگری با عنوان لزوم آشنایی دانشجویان دامپزشکی با بخش های مختلف رشته دامپزشکی در روز سه شنبه در پورتال سازمان منتشر شده بود که حکایت از برگزاری مراسمی منطبق با نامگذاری روز دوشنبه در دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران داشت که حکم انتشار خبر سوخته را برای سازمان در پی داشته است که البته ریاست محترم سازمان خبر از الگو برداری از سیستم تولید آبزیان در کشور نروژ برای الگو سازی توسط سازمان دامپزشکی ایران در زمینه کسب دانش و تجربه دادند که انشاء الله خیر باشد؛ دکتر خلج همچنین اشاره مستقیمی به آموزش ضمن خدمت متولیان و کارکنان دامپزشکی داشتند و آن را به عنوان اصلی ترین شاخص های تحقق اثر بخشی در سیستم دامپزشکی کشور بر شمردند؛ امری که به نظر می رسد ریاست محترم از مهمترین جنبه آن که همانا ممنوعیت اشتغال به تحصیل برای کارکنان عادی سازمان دامپزشکی کشور است، بی اطلاعند.

روز سه شنبه با عنوان «دامپزشکی، توسعه خدمات در مناطق روستایی و عشایری» نامگذاری شده بود که به قدری برای یافتن یک مطلب در این خصوص پورتال سازمان را زیر و رو کردیم که موسمان به دیار باقی شتافت، ولی یافت می نشود جسته ایم ما!! صبر کنید، از اتاق فرمان دستور می دهند که رئیس محترم دفتر طیور دکتر زین العابدین طهرانی (لطفا تهرانی ننویسید که از قافیه می افتد) مصاحبه ای با باشگاه خبرنگاران جوان داشته اند و خبر از برگزاری مانور نمادینی در زمینه واکسیناسیون طیور روستایی داده اند، ولی اصل طرح هنوز اجرایی نشده است؛ متاسفانه حتی یک تصویر هم از این مانور با خبر مشاهده نشد، ولی مطمئن باشید که اجرا شده است. همچنین ایشان عنوان نمودند که علیرغم وقوع آنفلوآنزا در آمریکا، تلاش های ما برای جلوگیری از رخداد بیماری در ایران کارساز بوده که ما هم از این امر خوشحال و مسروریم. همچنین وعده اعلام طرح های جالب توجه دیگری از این دفتر را داشتند که در ماه های آینده اعلام و به بهره برداری خواهد رسید. همچنان سر عشایر بی کلاه از عنایات دامپزشکی است (نظر شخصی: به طور قطع و یقین بسیاری از تلاش های همکاران ادارات کل استان ها در زمینه خدمات دهی به روستائیان و عشایر به دلیل عدم توجه به آن از سوی یوسف آباد نشینان مغفول مانده است که در اینجا پیشنهاد می شود که عزیزان سازمان دامپزشکی کشور گزارشی از استان ها در این زمینه دریافت دارند و توسط معاونت محترم بهداشتی و پیشگیری منتشر نمایند).

نشست خبری ریاست محترم سازمان دامپزشکی کشور در این روز برگزار گردید که مهمترین سرفصل های آن را با یکدیگر مروری می نمائیم:

 - متحول شدن آموزش دامپزشکی و انطباق آن با نیازهای کشور از ضروریات سازمان دامپزشکی کشور است.

 - این سازمان پیشنهاداتی برای بودجه سال 96 در زمینه خدمات رایگان برای دام های روستایی و عشایری داده است، یعنی امسال هیچ اعتباری برای این کار نداشته ایم.

 - فقط اعتبار لازم برای واکسیناسیون تب برفکی 70 میلیارد تومان است که کل اعتبار سالانه این سازمان 60 میلیارد تومان است؛ این یعنی اینکه سازمان دامپزشکی کشور به روش فتوسنتز به حیات نیم بند خود ادامه می دهد!

 - ایشان مشخصاتی از طرح پایش آنفلوآنزا در سال جاری را عنوان نمودند و از ارائه توضیحات در زمینه نتایج همین طرح در سال گذشته امتناع نمودند؛ امری که در بسیاری از مصاحبه های سازمان دامپزشکی کشور اتفاق می افتد.

 - ایشان عنوان نمودند که به دنبال قوانینی هستیم که در آینده مسئولیت تامین سلامت تولیدات به تولید کنندگان و استحصال کنندگان و حمل کنندگان و عرضه کنندگان منتقل شود و سازمان فقط نظارت های خود را انجام دهد و این یعنی اینکه همین نظارت نیم بندی هم که وجود دارد، وجود نخواهد داشت و در اصل یعنی هیچ کس مسئولیتی در این خصوص نخواهد داشت. در جامعه ای که برای تولید 100 میلیونی یک کارخانه صنعتی، شرکت تولیدکننده زیر بار تبعات آن نمی رود، چگونه خواهید توانست قشر تولید کنندگان خرد و کلان را در خصوص یک آلودگی محصولات خام دامی که منجر به بیماری در فردی شده است، مورد ممیزی قرار داد و این در حالی است که اگر مصرف کننده به فرض محال بفهمد که در اثر خوردن تولیدات ایشان مریض شده اند، باید ابتدا در دادگاه صالح اثبات کند و بعد تازه طلب خسارت کند؛ خب، به لطف خدا تکلیف ماده 19 هم که مشخص شد.

 - گسترش دولت الکترونیک و جلوگیری از امضای طلایی از دیگر دستاوردهای سازمان دامپزشکی کشور بود که در تمامی فرهنگ لغات به دنبال معنی امضای طلایی گشتم ولی چیزی نیافتم، شما هم نگردید اصلاً چنین چیزی وجود خارجی ندارد!!

 - همچنان گزارش دهی از نقش و تاثیر سازمان دامپزشکی کشور در خصوص سلامت و توسعه پایدار مغفول ماند و به نظر می رسد این وظیفه را وزارت بهداشت برعهده خواهد گرفت تا بشود آنچه نباید می شد.

روز چهارشنبه که به نام «دامپزشکی، سلامت و توسعه پایدار» نامگذاری شده است و در اصل روز ملی دامپزشکی کشور ایران به حساب می آید، سرتیترهای سازمان دامپزشکی کشور با مصاحبه معاون تشخیص و درمان سازمان با خبرگزاری تسنیم آغاز می گردد که گلایه ایشان از ناشناخته بودن دامپزشکی در میان مردم بود که هنوز برای ما مشخص نیست تبیین نقش دامپزشکی برای مردم آیا با فدراسیون اسکی و کشتی است یا با سازمان دامپزشکی کشور، برنامه هایی مثل جام رولر اسکیت کارشناسان سازمان دامپزشکی کشور!! همچنین ایشان عنوان نمودند که با توجه به تغییرات اقلیمی کشور و استان هرمزگان، خوشبختانه تا کنون مورد خاصی مشاهده نشده است. حالا چه چیزی مشاهده نشده، شاید منظورشان شرکت کنندگان جام رولر اسکیت بود که از تهران حرکت نموده اند و هنوز به هرمزگان نرسیده اند و تقصیر تمامی اینها بر عهده تغییرات جوی اقلیمی است!! همچنین دکتر هاشم زاده از عدم تخصیص بودجه کافی به سازمان دامپزشکی کشور در برنامه ششم توسعه گلایه مند شده اند که بهتر بود با توجه به اشراف مدیر کل دفتر برنامه سازمان و معاونت مدیریت و توسعه منابع، مصاحبه مفصلی در این خصوص از سوی این عزیزان برگزار می شد. بطور خلاصه کاش در سازمان دامپزشکی کشور مصاحبه افراد مرتبط با حوزه کاری آنان و تخصصشان بود، نه اینکه ملاک های دیگری مطرح باشد.

مصاحبه دکتر خلج با واحد مرکزی خبر از دیگر فعالیت های صورت گرفته در حاشیه مراسم گرامیداشت 14 مهرماه بود که عناوین برجسته سخنان ایشان سرویس دهی 1800 اکیپ دامپزشکی دولتی به هیات های عزاداری در زمینه نظارت بهداشتی بر دام های قربانی مردم و عزاداران سرور و سالار شهیدان بود؛ منتهی ایشان بصورت عملیاتی عنوان ننمودند که به عنوان نمونه مردم تهران برای دریافت این خدمات به کجا مراجعه نمایند و یا با چه شماره تلفنی تماس حاصل کنند. همچنین ایشان گزارشی از واردات و صادرات دام زنده ارائه دادند که در سال گذشته 1200 راس بوده و امسال تا کنون مجوز 540 هزار مجوز صادر شده است که تقریباً 450 برابر شده است. همچنین از وارد کنندگان گوشت برای انجام واردات دعوت نمودند و عنوان شد که هیچ مشکلی برای این امر وجود ندارد.

تیتر بعدی سازمان دامپزشکی کشور در روز ملی دامپزشکی در خصوص مصاحبه سردار جلالی با صدا و سیما در خصوص تهدیدات بیولوژیکی بود. ایشان نکات مهمی در خصوص سیستم قرنطینه و تحقیقات و پژوهش های جدید عنوان نمودند که متاسفانه سازمان دامپزشکی کشور به سر تیتر غذای نذری از نظرات مهم ایشان اکتفا نمود، در حالیکه می توانستند ضمن تعامل بیشتر از جایگاه سردار در زمینه تبیین جایگاه سازمان دامپزشکی کشور بهره مند گردند که متاسفانه این امر به وقوع نپیوست.

تیترهای بعدی سازمان در خصوص مراسم بزرگداشت روز ملی دامپزشکی در محل همایش های صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران بود. همایش گرامیداشت با حضور چهار معاون از معاونین وزیر جهاد کشاورزی، دکتر پزشکیان و دکتر فلاحت پیشه و دکتر جلالی برگزار شد. مهمترین سرفصل آغازین ریاست محترم سازمان مبنی بر مسئولیت پذیری تولیدکنندگان در قبال محصولاتشان بود. مگر تاکنون تولید کنندگان در قبال محصولاتشان مسئولیتی نداشتند و آیا در آینده در قبال محصولاتشان مسئولیتی در قبال مصرف کننده خواهند داشت؟ تیتری که به خودی خود پتانسیل بسیار بالایی برای ضربه زدن به سازمان دامپزشکی کشور دارد و از آنجائیکه مدیریت ها در سازمان دامپزشکی کشور فرد محور است، به نظر می رسد فکری برای منحرف نشدن و ابتر نماندن آن بایستی بشود.

نکته بعدی مورد اشاره ریاست محترم، حمایت از تشکیل انجمن های صنفی در گروههای مختلف و بخش غیر دولتی بود که قاعدتاً به وزرات کشور بستگی داشته و سازمان دامپزشکی کشور نقش چندانی در تشکیل آنها نخواهد داشت، هرچند مدتی است از تشکیل انجمن مسئولین فنی در استان تهران می گذرد و نحوه تعامل سازمان دامپزشکی کشور و تولید کنندگان را با این همکاران از نزدیک شاهد بوده ایم، شب خوابیدیم و صبح بیدار شدیم و انجمن مسئولین صنفی توسط لیاخوف های امروزی به توپ بسته شدند و نیروی کمکی هم از سازمان دامپزشکی کشور گسیل نشد و به مرور زمان با چهره برخی از این لیاخوف ها بیشتر آشنا خواهیم شد.

رونمایی از اتصال سامانه یکپارچه قرنطینه به سازمان راهداری مهمترین!! دستاورد سازمان بود که از آن رونمایی شد و متاسفانه رویداد مهمتری در سازمان دامپزشکی کشور در این مدت یکساله اتفاق نیافتاده است؛ همچنین خوشبختانه توصیه های رسانه های اجتماعی این بار از سوی سازمان دامپزشکی کشور مورد توجه قرار گرفت و از خانواده دکتر نیک عزم، شهید حادثه تروریستی کرمانشاه و آقای ذوالفقاری مصدوم حادثه تروریستی سیستان و بلوچستان تجلیل به عمل آمد، هر چند در پورتال سازمان از وی به عنوان مصدوم حادثه تروریستی کرمانشاه نام برده شده است که امیدواریم دقت بیشتری در این خصوص صورت پذیرد. هیچ گزارشی از موضوعات و برنامه های مطرح و برگزارشده در همایش همچون تجلیل از برگزیدگان استانی و غیره بر روی پورتال سازمان و سایر وب سایت های خبری منتشر نشد و نگارنده نیز به دلیل عدم وجود کارت دعوت امکان تهیه گزارش را نداشته است.

جامعه دامپزشکان ایران:

پس از بیانیه شماره یک جامعه دامپزشکان در خصوص انتخابات سازمان نظام دامپزشکی در هفته گذشته، اخبار متفاوتی از جامعه دامپزشکان به گوش می رسد. قسمت اول اینکه اطلاعیه ای از سوی جامعه دامپزشکان منتشر شد مبنی بر حفظ بهداشت عمومی در ایام سوگواری ماه محرم از طریق استفاده از توان نظارتی دامپزشکان ساکن در محلات تکایا، مساجد و دسته های عزاداری بود و همچنین از دامپزشکان درخواست همکاری در محله های خود داشته اند و شماره تلفن 66569220 را جهت راهنمایی کامل در دسترس مردم تهران قرار داده اند که کاش مشابه همین شماره تلفن را در شهرهای کرمانشاه، اردبیل و تبریز که دفتر تاسیس نموده اند نیز در اختیار مردم آن شهرها نیز می گذاشتند و یا وب سایت های اطلاع رسانی این دفاتر را در پورتال جامعه دامپزشکان فعال می نمودند و همچنین ضمن هماهنگی با سازمان دامپزشکی کشور از 1800 اکیپ بخش دولتی که دکتر خلج خبر آن را در روز 13 مهر منتشر نمودند یادی می کردند؛ به هر حال ما همه اعضای یک پیکر واحد هستیم.

برگزاری مراسم 14 مهر در شامگاه 14 مهر ماه از دیگر برنامه های جامعه دامپزشکان در این هفته بودکه با حضور حدود 60 نفر از همکاران دامپزشک در یکی از باغ تالارهای شمال شهر برگزار شد و مطابق با نوشته پورتال جامعه دامپزشکان، احوال پرسی با تک تک حاضران از سوی رئیس جامعه و پرسیدن نظرات آنها در مورد آخرین شرایط دامپزشکان و دغدغه های حاضرین و ثبت عکس یادگاری از مهمترین دستاوردهای این ضیافت شام بود.

البته مهمترین حرکت جامعه دامپزشکان در این روز رونمایی گردید که بنا به نوشته یکی از نزدیکان رئیس جامعه، از بزرگترین افتخارات ایشان بوده و اقدامی تاریخی در راستای تحول دامپزشکی کشور می باشد. بله من هم مانند شما همکاران شکوائیه شش تن از همکاران در راستای توقف انتخابات نظام دامپزشکی را هم مشاهده نمودم و هم واکنش های همکاران در رسانه های اجتماعی را به دقت دنبال نمودم؛ هر چند این امر در هفته گذشته و طی بیانیه شماره یک جامعه دامپزشکان زمینه سازی شده بود، ولی طرح دعوی و حکم گرفتن ظرف زمانی کوتاه از رکوردهایی است که نیاز به ثبت دارد و می بایست احسنت و صدآفرین گفت به اینهمه تلاش شبانه روزی. این شش نفر از همکاران شامل آقایان دکتر پیام محبی، دکتر سید شاپور شجاعی، دکتر کامران سلطانی زاده، آقای داریوش جاوید زاده، دکتر عبدالرضا محمدنبی و دکتر امیرعلی امیری می باشند. با دکتر پیام محبی که رئیس بیمارستان دامپزشکی تهران و رئیس جامعه دامپزشکان هستند آشنایی داریم، آقای دکتر سید شاپور رضا شجاعی هیئت علمی دانشگاه آزاد کرج و رئیس آن دانشکده بوده اند، دکتر کامران سلطانی زاده در امر تجارت ارز و ورزش کشتی فعالیت دارند و همچنین از اعضای هیئت مدیره تعاونی مسکن نظام تهران می باشند، دکتر امیرعلی امیری در زمینه طیور و تجارت دارو و واکسن فعالیت دارند و خزانه دار جامعه دامپزشکان نیز می باشند، دکتر عبدالرضا محمد نبی در زمینه تعاونی مسکن در نظام تهران فعال بوده و از سوابق فعالیت های ایشان در حرفه دامپزشکی اطلاعی در دست نیست و فرد آخر جناب آقای جاوید زاده جزو همکاران سایر رده ها بوده و همچنین کارمند دکتر سید شاپور رضا شجاعی در نظام استان تهران می باشند.

مطابق با متن شکوائیه ای که در رسانه های اجتماعی منتشر شده ولی در سایت جامعه قرار نگرفته است، عنوان شده که افزایش شرایط مازاد بر شرایط سازمان نظام دامپزشکی که اجرای آن موجبات تضییع حقوق شکات و ورود خسارت جبران ناپذیر که جبران آن غیر ممکن است! خواهد بود. من یک هفته فرصت دارم که فکر کنم چه خسارت غیر قابل جبرانی به این همکاران در صورت عدم ورود به سازمان نظام وارد خواهد آمد که اینگونه متن شکوائیه تنظیم کرده اند که اصل غیر انتفاعی بودن این سازمان مردم نهاد را لکه دار می نماید؛ مگر این دوستان هر یک در جای دیگری شغل و تجارتی ندارند که در صورت عدم ورودشان خسارات جبران ناپذیری می بینند. مگر سه تن از همین همکاران اکنون همزمان با شغل اصلیشان در جامعه دامپزشکان نیستند. به نظر می رسد موضوع چیز دیگری است که ما از آن بی خبریم.

سازمان نظام دامپزشکی کشور:

هرچند در برخی از مناسبت ها و موضع گیری ها به وضوح زاویه دار بودن سازمان نظام دامپزشکی و سازمان دامپزشکی کشور کاملاً مشهود است، ولی به نظر می رسد حرفه ای گری در سازمان نظام دامپزشکی نهادینه شده است که از این بابت باید به مسئولان این نهاد تبریک گفت و آرزوی روزهای بهتری را برای آنان داشت. به عنوان نمونه با اینکه هیچ خبری از سازمان نظام دامپزشکی در صفحه اول پورتال سازمان دامپزشکی کشور مشاهده نمی شود، ولی تا دلتان بخواهد مطالب سازمان دامپزشکی کشور در پورتال و رسانه های اجتماعی سازمان نظام منتشر گردیده اند، آن هم با جزئیات کامل، این امر نشان از بلوغ رسانه ای سازمان نظام دارد که به عنوان دستاورد باید حفظ گردد و به اقتضای رئیس بعدی تغییر ننماید. شعارهای انتخابی برای روزهای هفته دامپزشکی در رسانه های سازمان نظام مرتباً به روز رسانی می گردند و همینطور مهمترین مطالب مطرح شده در نشست های سازمان دامپزشکی کشور.

از دیگر حرکت های مناسب رئیس سازمان نظام، شرکت در مراسم گرامیداشت 14 مهرماه استان ها بود که حداقل در سه تا چهار استان شرکت نمودند؛ امری که رئیس محترم سازمان دامپزشکی کشور از آن بی بهره ماند.

به نظر می رسد مکاتبات رئیس محترم سازمان نظام با شورای فرهنگ عمومی نتیجه داده و طی نامه ای در پاسخ به ایشان از عدم وجود مصوبه ای به نام نامگذاری 14 مهر بنام روز تهران خبر داده اند؛ مکاتبه ای که برای برخی از دوستان بدون پاسخ ماند، ولی به هر حال همین که موضع گیری نموده اند خود گامی به جلوست.

اخبار مربوط به خدمات بیمه تکمیلی برای دامپزشکان و واگذاری خودرو با شرایط ویژه به همکاران از جمله اخبار رفاهی این سازمان در هفته گذشته بود. البته واگذاری خودروی گران قیمت لکسوس به همکاران دامپزشک که اغلب آنها از وضعیت مالی متوسطی برخوردار هستند، انتقاداتی را به همراه داشت.

نکته دیگری که مشاوران ریاست سازمان نظام با ظرافت به آن توجه نمودند، پیام تبریک رئیس سازمان به مناسبت روز ملی دامپزشکی بود که در پورتال سازمان دامپزشکی کشور و جامعه دامپزشکان مشاهده نشد و برخی از مدیران کل استان ها نیز نسبت به انشاء این پیام اقدام نمودند. انتشار پیام تبریک رئیس فدراسیون چوگان سرکار خانم دکتر وکیل گیلانی، امیرسرتیپ دوم محمد حسین لشگری فرمانده بهداشت علوم پزشکی ارتش و مهندس کبیری رئیس سازمان نظام مهندسی در خصوص روز ملی دامپزشکی از دیگر همدلی های مناسب تیم رسانه ای سازمان نظام دامپزشکی بود که جلب توجه می نمود.

ظاهراً پس از به تعویق افتادن انتخابات نظام، بار دیگر مواجه با عکس العمل حرفه ای این سازمان بودیم، جایی که رئیس سازمان نظام دامپزشکی کشور عنوان می کنند که ورود به تنش ها در شان نظام دامپزشکی نیست و در صورت نیاز و تکرار برخی رفتارهای غیر اخلاقی، صحبت های هیجانی و افترا و تهمت ها پیگیری می شود. واقعیت آن است که نیاز امروز دامپزشکی کشور، وجود فضایی همراه با متانت، عقلانیت و به دور از ایجاد تقابل و حاشیه می باشد، چرا که فرهنگ ما متشکل از همین رفتارهاست. وی همچنین در بخش دیگری از سخنانش عنوان نمود که ایجاد آرامش در صنف از تکالیف سازمان نظام است و اگر این آرامش توسط گروهی یا افرادی که هدفشان ایجاد شائبه است بر هم زده شود و مقاصد غیر حرفه ای و محفلی در آن نمود داشته باشد، پیگیری حقوقی می شود.

گزارش از روند برگزاری جشن های روز ملی دامپزشکی که نظام استانها در برگزاری آن دخیل بودند و همچنین حضور معاونین ایشان در استانهای مختلف برای پوشش دادن استانهای بیشتر، از دیگر سر تیترهای سازمان نظام بود. همچنین مهمترین رفتار اخلاقی دکتر صفری که در مصاحبه خبری به حد اعلای آن رسید و بازتاب بسیار گسترده ای در رسانه ها داشت، چیزی نبود جز یکساعت و نیم مصاحبه بصورت ایستاده به علت تاخیر در رسیدن به خبرنگاران در زمان تعيين شده براي مصاحبه.
 
 
انتشار یافته: ۹
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
مصطفی قلاوند
|
Netherlands (Kingdom of the)
|
۰۰:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۷
0
0
تحلیل خوبی بود جناب دکتر
همکار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۷
2
0
آقای دکتر
این مطالبی که نوشتین کجاش تفسیره
یا تحلیله
یک گزارشه که سرشار از غلطهای تایپی محتوایی و اخباری است
اقلا یه زحمتی بکشین درباره افرادی که اسم میبرین درست تحقیق میکردین و شغل و سوابقشون را صحیح بنویسید
پاسخ ها
مصطفی قلاوند
| Netherlands (Kingdom of the) |
۰۱:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۷
سوابق ............... افراد مورد نظر از زمان رزیدنتی موجود است
دکتر محمد گیلگمش
| United States of America |
۱۰:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۷
بله همکار محترم امیدوارم غلطهای املایی و نگارشی را بر بنده ببخشید متاسفاه حجم مطالب بالا بود و امکان ویراستاری فراهم نشد ولی حدس زدن کلمات جایگزین زیاد سخت نیست همچنین قصد من تفسیر نیست بلکه کامنت گذاری بر روی رویدادهای هفته است از دیدگاه خودم راجع به سوابق افراد هم در صورتی که شما سوابقی در دست دارید لطفا در کامنت ها بنویسید تا همکاران بیشتر با یکدیگر آشنا شوند یکی از مزایای آن این خواهد بود که انسانهای فرصت طلب و هرج و مرج طلب بر گرده من و شما سوار نمی شوند
سپاس من رو بخاطر مطالعه نوشتارم پذیرا باشید
بدبخت
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۷
0
2
روزگاري مسئول شبکه بودم ارتباط خوبي با فرماندار،سازمان تبليغات اسلامي،ارشاد،وبسياري ادارات داشتم درروز 14مهر بنرهايي رادرسطح شهرجهت آشنايي مردم نصب کرديم که بعداز اتمام روز دامپزشکي ،اداره کل بدليل کمبود بودجه نتوانست هزينه بنرها راپرداخت کند،وبه مدد همکاران بخش خصوصي پرداخت شد وازان روز به بعد فقط يک پارچه روي درب شبکه اي دور از شهر نصب ميشد وبا تبريک تلفني اکتفا شد.البته شيريني هرسال را مدير جهاد که از دوستان بود وبه.ديدار ما ميومد ذائقه مان راشيرين ميکرد.مادرشهر محرومي کارميکرديم ووقتي به اداره کل وسازمان ميرفتيم مانند فردي که شهر نديده غريبي ميکرديم درسازمان موقع درخواست نفسمان ميگرفت اب دهان بسختي فروميدادم.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۷
0
0
بسیار عالی و دقیق
همکار دامپزشک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۷
1
0
دایما نگویید که با شکایت این شش نفر انتخابات تعلیق شد، این شش نفر به نمایندگی از تعداد بسیاری از افراد که حقشان توسط کمیته نظارت نظام دامپزشکی ضایع شده بود به دیوان عدالت شکایت برده اند، با سپاس. این اقدام بسیار قابل دفاع است و ممنون از دکتر محبی و دکتر شجاعی عزیز
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۳:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۷
ببینید همکار محترم مغلطه هم حدی دارد این دونفر وکیلی که این دوستان اختیار کرده اند از وکلای گرانقیمت تهران هستند بنابراین قدر مسلم داستان پشت پرده چیز دیگری به غیر از انتخابات است بالاترین رای یکی از دوستان که از قضا رئیس جامعه هستند 115 رای بود که آنهم با لابیگری خودشان اخذ شد احیانا اگر انتخابات را فراموش کرده اید فیلم آن موجود است بفرستم تا تماشا کنید مشکل اینجاست که برنامه ریزی برای ادامه اشغال نظام تهران توسط تیم جامعه صورت گرفته و تمامی این صحبت های شما فرار رو به جلو است ولی لطفا همکاران را گوش مخملی فرض نکنید
منهم با شما موافقم با توجه به پلن اقتصادی چیده شده قطعا اقدام این دوستان قابل دفاع است و مسلما آیندگان دکتر محبی و شجاعی عزیز هم از ایشان بابت اینهمه فداکاری تشکر خواهند نمود
دامپزشک بیطرف
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۷
0
2
سلام بسیارمنطقی وبیطرفانه نقدشده بود.به سهم خودممنونم.بویژه تحلیل ...................... علیه سازمان نظام انهم درروزملی دامپزشکی .
نظر شما
ادامه