کد خبر: ۳۱۹۹۶
 

معاون سیاسی امنیتی استانداری لرستان از وضعیت کشتار دام به صورت غیر استاندارد در کشتارگاههای این استان انتقاد کرد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از مهر، «سید سعید شاهرخی» ظهر یکشنبه در دومین جلسه کارگروه سلامت، ایمنی و امنیت غذایی ضمن تسلیت ماه محرم اظهار داشت: جلسه کارگروه سلامت به دلیل اهمیت ویژه ای که دارد باید در فاصله زمانی کمتر و به موقع تشکیل شود.

انتقاد از وضعیت کشتار دام در لرستان

وی با بیان اینکه فروش غیر مجاز دام منظره نامطلوبی را در ورودی شهرها ایجاد می کند، عنوان کرد: در گذشته انتقاد شدیدی به عملکرد دامپزشکی داشته ایم و انتظار داریم شرایط ورودی شهرها و کشتار غیر مجاز دام تغییر پیدا کند.

معاون سیاسی امنیتی استانداری لرستان با اشاره به اینکه از وضعیت کشتار دام در استان لرستان راضی نیستیم، گفت: متاسفانه در شهرستان هایی که کشتارگاه صنعتی داریم نیز استانداردها رعایت نمی شود.

شاهرخی بیان داشت: خیلی از مسائل به وجود آمده در سطح استان ناشی از مشکلات مدیریتی است و جدیت، قاطعیت، برخورد و استفاده از ابزارهای قانونی می تواند خیلی از مشکلات را حل کند.

معاون سیاسی امنیتی استانداری لرستان با تاکید بر اینکه کمیته ای با محوریت فرماندار خرم آباد در راستای جمع آوری کار فروش دام زنده غیر مجاز در سطح شهر خرم آباد باید تشکیل شود، افزود: اعضای این کمیته دامپزشکی، شهرداری، نیروی انتظامی و دادگستری هستند.

شاهرخی با تاکید بر اینکه اجرای طرح های سلامت باید به طور حتم مورد توجه دستگاه های اجرایی قرار گیرند، گفت: دستگاه های ذیربط باید به راهکارهای مقابله با بیماری های واگیردار و محدودیت های آن ها بپردازند.

ضرورت جدا سازی و تفکیک پسماندها در لرستان

شاهرخی اضافه کرد: در صورتی که در زمینه آموزش و اطلاع رسانی به افراد تلاش و جدیت بیشتری صورت گیرد پیشگیری از بروز بیماری ها در بین افراد موثرتر خواهد بود.

وی با بیان اینکه برابر با قانون جمع آوری و بازیافت پسماند عفونی بر عهده مراکز تولید کننده پسماندها است، افزود: جمع آوری این پسماندها نیاز به هماهنگی دارد.

معاون سیاسی امنیتی استانداری لرستان با تاکید بر اینکه طی برنامه ای زمان بندی شده باید بخش خصوصی را در بازیافت پسماندهای عفونی دخیل کنیم، اظهار داشت: تا نوروز سال ۹۶ این اقدام باید نهایی شود.

شاهرخی با اشاره به اینکه در وضعیت فعلی هیچ راهی برای امحای پسماندهای عفونی وجود ندارد، گفت: جداسازی و تفکیک پسماندها به طور حتم باید صورت گیرد و بعد از آن می توان از امکانات موجود استان برای امحای پسماندها استفاده کرد.

وی با بیان اینکه کمیته ای متشکل از مرکز بهداشت، شهرداری و نماینده هئیت های مذهبی برای سرکشی به هیئت های عزاداری تشکیل شود، عنوان کرد: از فردا اعضای این کمیته باید فعالیت خود را شروع کنند و راهنمایی ها و تذکرات لازم را به اعضای هیئت ارائه دهند و در کنار این هیئت ها برای بالا بردن بهداشت نذورات اقدام کنند.

لزوم نظارت بر عرضه مواد خام و لبنی

معاون سیاسی امنیتی استانداری لرستان با تاکید بر اینکه نظارت بر عرضه مواد خام و مواد لبنی موضوع بسیار جدی است، اظهار داشت: در شهر خرم آباد بعضی از افراد بدون جواز کسب اقدام به فروش غیر مجاز تولیدات مواد خام و مواد لبنی در مغازه ای کوچک با کیفیت پایین می کنند.

شاهرخی در ادامه افزود: مرکز بهداشت و دامپزشکی با حمایت اماکن نیروی انتظامی اقدام به جمع آوری مغازه های غیر مجاز فروش مواد خام و لبنی در سراسر استان کنند.

وی به وجود حیوان های موذی و سگ های ولگرد در بعضی از ساعات شبانه روز در شهر خرم آباد اشاره کرد و گفت: در بعضی از ساعات شبانه روز شاهد وجود حیوانات ولگرد در خیابان های اصلی شهر هستیم که باعث می شود شرایط نامطلوبی را برای شهر به وجود آورد.

شاهرخی در ادامه با اشاره به اینکه وجود سگ های ولگرد در سطح شهر آزار دهنده هستند، اضافه کرد: در سطح شهر خرم آباد موضوع وجود سگ های ولگرد رشد زیادی داشته است.

معاون سیاسی امنیتی استانداری لرستان با بیان اینکه سال گذشته در رابطه با موش ها و حیوانات موذی اقداماتی صورت گرفته است، عنوان کرد: اینگونه اقدامات باید در سطح شهر تداوم پیدا کنند زیرا اقدامات خوبی هستند.

 
 
نظر شما
ادامه