کد خبر: ۳۲۲۷۰
 

طی بازرسی اکیپ نظارت دامپزشکی شهرستان یزد تعداد 25 بسته خاویار تقلبی کشف و معدوم گردید.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان یزد، خاویار ماده غذایی پر انرژی و سرشار از انواع ویتامین ها، مواد معدنی، اسیدهای چرب و آنتی اکسیدان ها عمدتا استحصالی از تخم فیل ماهی موجود در دریای خزر بوده و منبعی غنی از امگا-3 می باشد. در حال حاضر بیش از 20 کشور جهان انواع گونه های ماهیان خاویاری را پرورش و خاویار پرورشی تولید می کنند. با این همه دریای خزر به عنوان بزرگترین منبع ماهیان خاویاری در جهان بوده و بیش از 90 درصد خاویار جهان را تأمین می کند.

 «مهندس ملکی» کارشناس نظارت و بازرسی فراورده های خام دامی شهرستان یزد ضمن اعلام این خبر افزود: از آنجا که طبق استعلام به عمل آمده از سازمان دامپزشکی هیچ گونه مجوزی مبنی بر واردات خاویار به کشور صادر نشده است در نتیجه تمامی خاویارهای وارداتی فاقد تأییدیه بهداشتی جهت مصرف می باشد.

وی اشاره نمود: گاهاً تخم سایر ماهی ها از جمله قزل آلا رنگ شده و به عنوان خاویار عرضه می شود که نیاز به دقت در خرید توسط همشهریان را دارد. لذا مردم باید در صورت اقدام به خرید این غذای با ارزش را از فروشگاه های معتبر و از تولیدات داخلی تهیه نمایند. برای تشخیص تقلبی بودن آن کافی است مقداری از خاویار را با آب ولرم شستشو دهیم که رنگ خاویار واقعی ثابت است، ولی تخم ماهی رنگ شده تمام رنگ را به خود نمی‌گیرد و آب آن رنگی می شود.

ملکی در پایان از مردم درخواست نمود در صورت مشاهده چنین مواردی از طریق سامانه پاسخگویی به شکایات اداره کل دامپزشکی به شماره 1512 یا با شماره تلفن 36287961 تماس حاصل فرمایند.
 
 
نظر شما
ادامه