کد خبر: ۳۲۹۳۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
 

ثبت‌نام آزمون دوره دکتری در حالی آغاز شد که هنوز به درستی مشخص نیست که آیا آزمون دوره دکتری دانشگاه‌های دولتی و آزاد ادغام شده یا اینکه دانشگاه آزاد نیز آزمون جداگانه برگزار خواهد کرد .

به گزارش حکیم مهر به نقل از همشهری، البته براساس اعلام سازمان سنجش و آموزش كشور زمان ثبت نام آزمون دكتري۹۶ براي پذيرش در همه دانشگاه‌ها ازجمله دانشگاه آزاد از روز 16 آذر ماه آغاز شده است .

آزمون يكسان براي دولتي‌ها و آزاد

به‌نظر مي‌رسد پس از جنجال مجوز رشته‌هاي دانشگاه آزاد، برگزاري آزمون دوره دكتري نيمه‌متمركز تازه‌ترين مناقشه بين وزارت علوم و دانشگاه آزاد باشد.

مشاور عالي سازمان سنجش در گفت‌وگو با خبرگزاري مهر تأكيد كرد: «ثبت‌نام در آزمون ورودي دوره دكتري نيمه‌متمركز  (Ph.D) سال۱۳۹۶ براي پذيرش در همه دانشگاه‌ها ازجمله دانشگاه آزاد اسلامي از ۱۶ آذر آغاز شده و تا ۲۲ آذرماه ۹۵ ادامه دارد . »

به گفته دکتر حسين توكلي اين آزمون جمعه ۶ اسفند ۹۵ در ۷ گروه آموزشي و ۲۴۲ كدرشته امتحاني برگزار مي‌شود و ثبت‌نام فقط از طريق پايگاه اطلاع‌رساني  www.sanjesh.org امكان پذير است». اما نكته اينجاست كه آيين‌نامه اجرايي قانون سنجش و پذيرش دانشجو كه قرار بود تا 7 تير 95 تدوين شده و در هيأت‌دولت به تصويب برسد، ابلاغ نشده و به همين دليل درباره يكي شدن آزمون دكتري سال 96 دانشگاه‌ها شك و ترديد وجود دارد.

رئيس كميسيون آموزش و تحقيقات مجلس در اين‌باره گفت: «قانون مصوب مجلس لازم‌الاجراست و اين قانون بايد در آزمون دكتري دانشگاه‌ها در سال96 اجرا شود و همه دانشگاه‌ها اعم از دولتي و آزاد يك آزمون دكتري خواهند داشت.

 «دکتر محمدمهدي زاهدي» با بيان اينكه تدوين آيين‌نامه اجرايي كار دشواري نيست، تأكيد كرد: دولت بايد هر چه سريع‌تر اين آيين‌نامه را تدوين و تصويب كند. رئيس مجلس هم در اين‌باره نامه‌اي براي رئيس‌جمهور ارسال كرده و خواستار تسريع در اين زمينه شده‌ و از دولت مي‌خواهيم نسبت به تدوين و تصويب آيين‌نامه مربوطه سريعا اقدام كند.

آزمون جداگانه دانشگاه آزاد

در همين حال يك عضو كميسيون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاري خانه ملت گفت: «آزمون تحصيلات تكميلي سال۹۶ دانشگاه آزاد تا تصويب آيين‌نامه اجرايي توسط دولت طبق سنوات گذشته برگزار مي‌شود.»

«هادي قوامي» با اشاره به تصويب قانون سنجش و پذيرش در 18 فروردين 95 افزود: براساس اين قانون مقرر شد كه اجراي اين قانون منوط به تدوين آيين‌نامه اجرايي و تصويب آن در هيأت وزيران ظرف مدت 3‌ ماه باشد، كه حداكثر زمان آيين‌نامه اين قانون براساس ماده 7 تا تير 95 بوده است.

نماينده مردم اسفراين در مجلس با بيان اينكه آيين‌نامه اجرايي در هيأت‌وزيران تصويب نشده، گفت: دانشگاه آزاد مي‌تواند طبق سنوات گذشته آزمون تحصيلات تكميلي خود را براي پذيرش دانشجو در سال 96 برگزار كند.

 
 
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۸
0
0
واقعا که فقط حرف میزنید از عمل خبر نیست
نظر شما
ادامه