کد خبر: ۳۳۰۹۵
 

دو کانون روستایی بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در شهرستان کرمانشاه شناسایی و معدوم شد و در حال حاضر بیماری تحت کنترل است

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه، «دکتر نادر پرور» مدیرکل دامپزشکی استان کرمانشاه از شناسایی و معدوم سازی دو کانون روستایی آلوده به آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در سطح شهرستان کرمانشاه خبر داد.

وی با تاکید بر کنترل این بیماری در سطح استان، اظهار داشت: در اواسط آذرماه جاری بر اساس برنامه های مراقبت و پایش بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در سطح استان و بر اساس گزارشات رسیده به دامپزشکی استان و پس ار انجام بررسی ها و آزمایشات لازم وقوع این بیماری در دو کانون روستایی در سطح شهرستان کرمانشاه تائید شد.

این مقام مسئول افزود: پس از اخذ نمونه و انجام آزمایشات ملکولی توسط آزمایشگاه اداره کل سریعا با هماهنگی و همکاری مسئولان استان و دستگاه های مرتبط همچون فرمانداری، سازمان جهاد کشاورزی و دانشگاه علوم پزشکی نسبت به معدوم سازی و امحاء بهداشتی این دو کانون اقدام شد.

مدیرکل دامپزشکی استان کرمانشاه تاکید کرد: خوشبختانه در حال حاضر بیماری در سطح استان تحت کنترل است و مردم از این جهت نگران نباشند، زیرا طیور صنعتی استان درگیر این بیماری نشده اند.

دکتر پرور با تصریح اینکه آلودگی از طریق پرندگان مهاجر منتقل شده است، بیان داشت: تنها نگرانی موجود در سطح استان از بابت عرضه و کشتار غیرمجاز مرغ زنده است که در نقاطی از استان وجود دارد که در تلاشیم تا با آگاه سازی خطرات موجود را کاهش داده و همچنین هماهنگی های لازم جهت برخورد قانونی با این مراکز غیر مجاز انجام شده است.

وی همچنین با اشاره به اینکه در حال حاضر 6 کشتارگاه صنعتی در استان زیر نظر دامپزشکی فعالیت می کنند، گفت: تمام طیور صنعتی استان از این کانال و تحت نظارت بهداشتی و شرعی کشتار می شوند که نظارت کاملی بر آنها داریم و عموم مردم میتوانند با خیال راحت از محصولات استحصالی از کشتارگاه ها استفاده نمایند.

مدیرکل دامپزشکی استان کرمانشاه توصیه کرد که مردم مرغ و تخم مرغ مورد نیاز خود را از مراکز معتبر و تحت نظارت دامپزشکی تهیه کنند.

وی همچنین به مرغداران نیز توصیه کرد که از ورود و خروج های غیرضرور افراد در سطح مرغداری ها ممانعت کرده و با رعایت مسایل بهداشتی قرنطینه ای مانع از ورود این بیماری به مرغداری شوند؛ همچنین پرورش دهندگان هرنوع تلفات در طیور صنعتی و روستایی را به نزدیک ترین شبکه دامپزشکی و یا سامانه تلفنی 1512 و سامانه پیامکی 100010001512 اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه گزارش دهند

 
 
نظر شما
ادامه