کد خبر: ۳۳۳۸۷
 

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان دامپزشکی کشور اظهار داشت: ناظرین ذبح شرعی در حکم ضابطین قضایی قلمداد می شوند

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان خراسان رضوی، مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان دامپزشکی کشور گفت: یکی از سازمان هایی که در کشور بیشترین تلاش را جهت سلامت مردم انجام می دهد سازمان دامپزشکی است و اهمیت این موضوع باعث شده فعالیت های این سازمان زیر ذره بین قرار گیرد و کوچک ترین خطا در انجام وظایف آن در منظر جامعه بزرگ جلوه کند.لذا این سازمان در حوزه های مختلف دارای قوانین متعدداست.

 «حجت الاسلام کلانتری» با بیان این مطلب که قانون گذار، ناظرین ذبح شرعی را در حکم ضابطین قضایی قلمداد کرده است؛ افزود: بیش از این فعالیت ذابحین و ناظرین به ویژه در گمرکات هرمزگان، بوشهر و سیستان و بلوچستان نمود نداشت و ناظرین در این مناطق بی نام و نشان بودند. اما با طراحی کد نظارت شرعی شرایط تغییر کرده است.

وی با اشاره به اینکه استفاده از کدهای متفرقه ممنوع است؛ خاطرنشان کرد: کد استاندارد حلال زیر نظر دفاتر نمایندگی ولی فقیه است و نمایندگان ولی فقیه اعضاء اصلی این کد استاندارد هستند.

این مقام مسئول با بیان این مطلب که کد استاندارد فعلا اجباری نیست اما در آینده اجباری خواهد شد؛ اظهار داشت: تصمیم گرفتیم از برندهای متفرقه در جاهایی که قانون مشخص کرده است؛ استفاده نکنیم و واحدها باید استانداردهای مورد نیاز را فراهم کنند تا این برند را دریافت نمایند.

حجت الاسلام والمسلمین کلانتری ضمن اشاره به اینکه از سال آینده به صورت جداگانه مجوز صادرات دیگر صادر نخواهد شد؛ تصریح کرد: شورای صنفی ذابحین و شورای صنفی ناظرین در چند استان جهت دفاع از حق و حقوقات ذابحین و ناظرین فعال شده است.

وی افزود: به گمرکات اعلام شده است که در صادرات و واردات به کشور نظر نمایندگان ولی فقیه را جویا شوند و برخی استان هایی که دارای گمرکات هستند در محصولاتی که مشمول قانون است مانند اجزاء حرام از حیوانات حلال گوشت که برای صادرات و استفاده غیر خوراکی به کار می رود، ژلاتین و فرآورده های ژلاتین نیز نظر و حضور نمایندگان ولی فقیه الزامی است.

این مقام مسئول ضمن تاکید به ناظرین ذبح شرعی در جهت انضباط، قانون مداری و ارتقاء علم و دانش خود اظهار داشت: ناظرین بهداشتی و ناظرین شرعی مکمل یکدیگرند و باید با هم همکاری، همدلی و رفاقت داشته باشند تا غذای طیب و طاهری در اختیار مردم قرار گیرد.

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان دامپزشکی کشور با اشاره به اینکه در داخل کشور 700 ناظر ذبح شرعی مشغول به کار هستند؛ خاطر نشان کرد: در تفاهمنامه ای با استاندارد، مسئولین نمایندگی ولی فقیه در هر استان ارشد آن استان هستند و امضاء آنها امضاء اصلی است.

وی گفت: تمام محصولاتی که وارد می شود نیز مشمول قانون است و بر آنها نظارت صورت می گیرد و تحت نظارت ناظرین آموزش دیده و اعزامی است.
 
 
نظر شما
ادامه