کد خبر: ۳۳۵۹۴


مدیرکل حفاظت از محیط ‌زیست استان اردبیل گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۲۷۵ شکارچی غیرمجاز در این استان دستگیر شده است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از مهر، «محمد خداپرست» تصریح کرد: با وجود مشخص شدن ضوابط شکار، برخی شکارچیان نسبت به آن بی‌توجه بوده و دست به تخلف می‌زنند.

وی افزود: به عنوان مثال با اعلام مشاهده آنفلوانزای پرندگان در برخی استان‌ها، از ۱۳ آذرماه شکار پرندگان در استان ممنوع است اما همچنان مواردی از شکار غیرمجاز گزارش می‌شود.

مدیرکل حفاظت از محیط‌زیست استان تأکید کرد: برخی شکارچیان پرندگان مهاجر را شکار می‌کنند که به ویژه در بیله سوار و پارس‌آباد شکار پرندگان مهاجر به کرات مشاهده می‌شود.

خداپرست افزود: این در حالی است که برای ممانعت از شیوع آنفلوانزا شکار پرندگان وحشی تا اطلاع ثانوی ممنوع شده و برای هر شکار جرایم سنگینی تعیین می‌شود.

وی به همکاری تنگاتنگ با دامپزشکی استان برای رصد بیماری‌های پرندگان اشاره کرد و افزود: به ویژه وضعیت شیوع آنفلوانزا در محیط‌های آبی و تالاب‌ها رصد می‌شود.

به گفته مدیرکل حفاظت از محیط‌زیست استان گشت‌های ترکیبی نیز با همکاری دامپزشکی فعال شده و اخیراً مرگ دو پلیکان به دلیل آنفلوانزا گزارش شده بود که با بررسی دقیق نتیجه آزمایش مثبت اعلام شد.

خداپرست افزود: علاوه بر این مرگ مرغ خانگی در روستای هیبت نیز گزارش شده بود که آزمایشات علت مرگ را آنفلوانزا نشان می‌دهد.

وی خواستار همکاری شکارچیان با محیط‌زیست استان شد و گفت: با هدف جلوگیری از شیوع بیماری لازم است شکارچیان در وضعیت فعلی از شکار خودداری کنند.


نظر شما
ادامه