کد خبر: ۳۴۴۹۹
تعداد نظرات: ۹ نظر
 

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان گیلان‌غرب ضمن هشدار به همشهریان گفت: هرگونه کشتاردام خارج از کشتارگاه تحت هر عنوانی خلاف موازین شرعی و بهداشتی و مورد تایید نمی باشد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از مطلع الفجر، «دکتر حسین حیدری» در خصوص نظارت و وجهه بهداشتی و سلامت کشتار دام در قصابی های حاشیه جاده ها در ایام نوروز اظهار داشت: براساس ضوابط و دستورالعمل های نظارتی سازمان دامپزشکی هرگونه کشتار دام خارج از کشتارگاه تحت هر عنوانی خلاف موازین شرعی و بهداشتی است.

این مسئول همچنین در پاسخ به این سوال که در صورت مغایر بودن استقرار سیاه چادرهای محل ذبح دام در حاشیه راهها در شهرستان چگونه این رویه معمول شده است؟ ابراز داشت: از سال 93که این پدیده شوم و نامبارک در وردی جاده ناودار شیوع پیدا کرد و برابر مستندات و مکاتبات موجود مخالفت خود را به مجریان و‌ متصدیان و همچنین تصمیم سازان و تصمیم گیران شهرستان به صورت کتبی شفاهی و در جلسات مختلف ومتعدد اداری شورای سلامت ستاد تسهیلات سفر های نوروزی عنوان نمودیم و خطرات و عواقب کشتار و عرضه دام بدون نظارت بهداشتی و شرعی که مصداق عینی تهدید علیه بهداشت عمومی بوده است را مطرح کردیم.

وی همچنین در این باره افزود: ما هشدارهای لازم را در راستای ضرورت تامین سلامت همشهریان عنوان نمودیم و مستندات را نیز عرضه کردیم و از طرق مختلف مخالفت خود را اعلام داشتیم که متاسفانه به تنهایی توان برخورد و ممانعت را نداشته و دستگاههای نظارتی و بهداشتی ظاهراً عقیده ای بر این نظر کارشناسی دامپزشکی نداشته اند.

دکتر حیدری گفت: فضای ذبح غیرقانونمند و غیراصولی نمود پررنگی گرفته، به صورتی که هم اکنون شاهد ورود این اماکن تحت عنوان نان ساجی ولی با کشتار کاملاً غیر بهداشتی و شرعی دام و عرضه گوشت بدون بازرسی و تایید سلامت در محدوده شهر نیز می باشیم.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان گیلان‌غرب در پایان اظهار داشت: ما به جهت دغدغه سلامت مردم عزیز اعلام می داریم چنین اماکنی صلاحیت بهداشتی و شرعی را نداشته و تمام مکاتبات و‌ مستندات آن که موضوع و حساسیت این امر را به مسئولان محترم متولی ارایه کردیم نیز اکنون در دامپزشکی موجود و در صورت لزوم قابل ارائه می باشد.

 
انتشار یافته: ۹
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
Razavi
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۱۰ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۸
0
0
با سلام
اينكه ذبح خارج كشتارگاه خلاف موازين بهداشتى است كاملا صحيح است
ام اينكه ذبح خارج كشتارگاه خلاف شرع است نشاندهنده عدم اطلاع گوينده از شرع ............. است
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۵۷ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۹
0
0
سلام
حضرتعالی دارای مدرک دامپزشکی بوده درخصوص مسائل بهداشتی گوشت می توانید اظهار نظر کنید ودرحوزه مسائل شرعی نباید اظهار نظر کنید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۲۲ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۳
به جان حاجی در مورد مسایل بهداشتی گوشت ............................... همش در مورد بیو تروریسم و آدم فضایی ها و بشقاب پرنده ها و غیره می باشد.اینهم از عوارض ..................... است که تب برفکی را بیماری مشترک می دانند و یا پن لکوپنی در مرغ !را انفلوانزا تلقی می کنند.سخت نگیر حاجی! صد سال اولش سخته
دامپزشک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۵:۴۵ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۹
0
0
سلام دکتر
چرا تلاش .......... میکنین؟
بآور بفرمایید توی این کشور ما جایگاهی نداریم. چرا برای این دامدار بدبخت میخوای شاخ بشیم؟
میخوای دلال تقویت بشه؟
توی کشتارگاه همه چی آروم هستش مثلا؟ یا اطلاع ندارین؟
بابا بی خیال ............
ناشناس
|
Saudi Arabia
|
۱۸:۰۱ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۹
0
0
دقیقا چه بیماری هایی از طریق این کار به ما منتقل می شود؟تشکر
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۱۰ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۱
0
0
در آینده نزدیک جنابعالی مدیر کل یا استاندار می شوید؟!
همکار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۲۹ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۳
0
0
به عنوان یک دامپزشک حدود هشت ساله که گوشت از هیچ قصابی نخریدم . چرا؟ به دلیل اینکه شاید گوشت عرضه شده سالم باشد اما هیچ اعتباری به نوع گوشت خریداری شده از این مراکز نیست . وقتی در استان ما بیش از 60 درصد دام کشتاری بز و میش است و قیمت زنده این دام ها کمتر از کیلویی نه هزار تومان است شما یک قصابی در شهر و استان پیدا نمیکنید که مدعی عرضه گوشت گوسفندی بره نباشد . متاسفانه سالهاست که این اجحاف در حق مردم صورت میگیرد و کسی از مسئولین دم نمیزنند . دلیل عدم اعتراض مسئولین مربوطه هم عدم جرات کافی است چون منفعت مالی بسیاری برای حضرات چوبدار و دلال دارد . و در صورت مشخص شدن این غش در معامله توسط این افراد سودجو دیگر خبری از سودهای کلان نیست.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۰۹ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۳
0
0
با سلام خدمت همکار عزیز
وقتی سازمان دامپزشکی علنا اعلام می کند که فروش ماده گاو جزو موارد بهداشتی نیست،شما از قصاب چه انتظاری دارید؟
یعنی فروشگاه دارای مسوول فنی(!) در صورتیکه درخواست فروش گوشت گاو ماده داشته باشد با آن موافقت می گردد.به عبارتی دیگر گوشت گاو ماده در مارکتها پس از بسته بندی به نر یا چرخکرده تبدیل می شود و هیچکس توان تشخیص آنرا ندارد.
قصابها را نکوبیم.از این به بعد از قصاب درخواست گوشت از لاشه گوسفند و گاو آنتن دار(دارای بند بیضه) بفرمایید و بلاشک با شما همکاری خواهند کرد.

خلاصه اتوبان سازهای غش در معامله را باید در جای دیگری جستجو کرد.
دامپزشک 2
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۰۴ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۲
0
0
اینکه این همکار اظهار داشتن خلاف شرع و قانون هستش کاملا درست فرمودن چون قانون در مجلس تصویب و به تایید شورای نگهبان که قانون رو با شرع مطابقت میدن میرسه
ضمنا دوستان اگه واقعا از علم دامپزشکی اطلاع دارن که حتما مخاطرات رو میدونن اگه هم نه که الکی اظهار نظر شخصی نفرمایند
نظر شما
ادامه