کد خبر: ۳۴۶۴۴



دادستان زبرخان نیشابور در خصوص کشتار دام در خارج از کشتارگاه اخطار داد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی شبکه دامپزشکی شهرستان نیشابور، «دکتر‌‌‌ سلیمانی» گفت: بدنبال تشکیل جلسه پیشگیری از جرم در دادگستری زبرخان و به پیشنهاد دادستان محترم زبرخان به کلیه متصدیان قصابی های سطح بخش، اخطار کتبی داده شد که چنانچه کشتار دامها در خارج از کشتارگاه انجام شود این اقدام تهدید علیه بهداشت عمومی محسوب شده و واحد صنفی متخلف پلمپ خواهد شد.

دکتر سلیمانی افزود : بخش زبرخان شهرستان نیشابور یکی از بخش های پر جمعیت این شهرستان بوده که با دارا بوده ببش از ۶۰ واحد قصابی نیاز فراوانی به تهیه گوشت و مواد پروتئینی در این بخش احساس می‌شود و شهرستان نیشابور نیز با دارا بودن دو کشتارگاه نیمه صنعتی دام در حال حاضر کار تهیه گوشت مورد نیاز نیشابور و شهرهای اقماری آن را به عهده دارند.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان نیشابور افزود: کار احداث یک واحد کشتارگاه صنعتی دام از اوایل سال ۹۵ شروع و با پیشرفت قابل ملاحظه‌ای که دارد امیدواریم در شش ماهه ابتدای سال ۹۶ به بهره‌برداری برسد.

وی در پایان گفت : کشتار غیر مجاز دام در خارج از کشتارگاه علاوه بر آلودگی‌های زیست محیطی مخاطرات بهداشتی خطرناک را برای فرد ذابح،و برای مصرف‌کننده گوشت هم احتمال آلودگی به بیماریهای کیست هیداتید،تب کریمه کنگو ،شاربن و ... را بدنبال دارد.

تصویر نامه دادستان محترم به شرح زیر است:



نظر شما
ادامه