کد خبر: ۳۴۶۴۹


مدیرکل دامپزشکی استان کرمانشاه از شناسایی ۱۷ کانون بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در استان خبر داد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایسنا، «دکتر نادر پرور» در مورد آخرین وضعیت بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در استان گفت: تاکنون ۱۷ کانون از این بیماری در استان کرمانشاه مشاهده شده است.

وی با بیان اینکه ۱۶ مورد از این کانون‌ها در شهرستان کرمانشاه رویت شده، افزود: یک کانون از بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در شهرستان جوانرود بوده است.

به گفته این مسئول، تمامی کانون‌های بیماری مربوط به پرندگان بومی است و در مناطق روستایی قرار دارد و خوشبختانه تاکنون هیچ یک از مراکز صنعتی پرورش مرغ درگیر این بیماری نشده‌اند.

مدیرکل دامپزشکی استان کرمانشاه از معدوم‌سازی و پرداخت غرامت ۵۰۵۵ قطعه پرنده در کانون‌های این بیماری خبر داد و اظهار کرد: تغییر ناگهانی دمای هوا و افزایش نزولات آسمانی باعث شده همچنان احتمال بروز بیماری وجود داشته باشد.

پرور به روستاییان توصیه کرد، از تماس طیور بومی با پرندگان وحشی خودداری کرده و فضای نگهداری آنها را با فنس جداسازی کنند و هرگونه تلفات را به نزدیکترین شبکه دامپزشکی اطلاع دهند.

وی همچنین بر ممانعت از تردد غیرضروری افراد و وسایل نقلیه به مرغداری‌ها و رعایت موارد بهداشتی قرنطینه‌ای برای جلوگیری از سرایت این بیماری به مراکز صنعتی تاکید کرد.

این مسئول از شهروندان نیز خواست از خرید کشتار غیرمجاز خودداری کرده و حتما مرغ و تخم‌مرغ مورد نیاز خود را از مراکز معتبر و مجاز تحت نظارت دامپزشکی تهیه کنند.


نظر شما
ادامه