کد خبر: ۳۴۶۷۴
تعداد نظرات: ۷ نظر
در گفت‌وگو با خانه ملت مطرح شد:
«دکتر یعقوب شیویاری» افزود: منابع کافی برای مدیریت بیماری آنفلوآنزای پرندگان باید در اختیار سازمان دامپزشکی کشور قرار گیرد ...
 

حکیم مهر - عضو هیات رئیسه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با تاکید بر لزوم اتخاذ تدابیر پیشگیرانه برای کنترل کامل بیماری آنفلوآنزای پرندگان، از کافی نبودن اعتبارات دامپزشکی برای مقابله با این بیماری انتقاد کرد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از خانه ملت، «دکتر یعقوب شیویاری» در رابطه با اظهارات رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت مبنی بر اینکه بیماری آنفلوآنزای پرندگان هنوز کنترل و برطرف نشده و با وجود گرم شدن هوا خطر انتقال انسانی آ‌ن هنوز وجود دارد، گفت: با توجه به اینکه در فصل بهار شاهد کوچ پرندگان زیادی به کشور هستیم، بنابراین احتمال انتقال این بیماری به انسان وجود دارد.

نماینده مردم میانه در مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر لزوم اتخاذ تدابیر پیشگیرانه برای کنترل کامل بیماری آنفلوآنزای پرندگان، از کافی نبودن اعتبارات دامپزشکی برای کنترل و مقابله با این بیماری انتقاد کرد و افزود: دامداری‌ها، مرغداری‌ها و روستاییان باید نکات بهداشتی را رعایت کنند زیرا عدم رعایت نکات بهداشتی تبعات جانی و اقتصادی زیادی را برای کشور به همراه دارد.

وی با بیان اینکه منابع کافی برای مدیریت بیماری آنفلوآنزای پرندگان باید در اختیار سازمان دامپزشکی قرار گیرد، ادامه داد: به طور قطع اگر این بیماری از کنترل دستگاه ها خارج شود، مدیریت و کنترل آن نیازمند صرف هزینه های گزاف است.

نماینده مردم میانه در مجلس دهم، با یادآوری اینکه بیماری آنفلوآنزای پرندگان بیماری مشترک میان پرندگان و انسان است، تصریح کرد: شبکه بهداشت و درمان وزارت بهداشت باید با همکاری وزارت جهاد کشاورزی و سازمان دامپزشکی در جهت کنترل کامل این بیماری تلاش کنند، زیرا شیوع آن تهدید بزرگی برای سلامت انسان و همچنین صنعت صنعت مرغداری کشور محسوب می شود؛ بهتر است وزارت اقتصاد و دارایی نیز به تامین منابع لازم برای کنترل این بیماری توجه ویژه ای داشته باشد.

عضو هیات رئیسه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر اینکه سازمان حفاظت محیط زیست باید با شکارچیان غیرمجاز به صورت جدی و قاطع برخورد کند، گفت: این بیماری از طریق شکار پرندگان مهاجر به سرعت انتقال می یابد، بنابراین به صورت جدی نیاز است محیط زیست و نیروی انتظامی نظارت ها را در این رابطه تشدید و متخلفان را شناسایی و به صورت قاطع با آنها برخورد کنند.
 
 
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۱۰ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۰
0
0
بعضی ها واقعا دست ماکسیمیلیان هم ازپشت بسته اند و اصلا متوجه نمی شوند که 300 سال توی غار لالا تشریف داشته اند .مجلس این مدیریت را قبول ندارد فلذا بودجه نمی دهد.
کاملا هم محق هستند
واقع بین
|
Finland
|
۱۶:۱۳ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۱
0
0
آقا عقل مردم توی کله هاشان است مگر عملکرد دامپزشکی را نمی بینند . تب برفکی مهار می کنند . آنفلوآنزا مهار می کنند
آب حوض می کشند. دارو می فروشند و .....
اگر این تلفات نبود نفت هم نبود . بودجه هم نبود
شانس آوردیم پزشکان در این مقوله وارد نشده اند
همکار بخش دولتی
|
United States of America
|
۰۰:۳۹ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۲
0
0
با سلام. بدیهی است که وقتی برای یک جمع متنی نوشته می شود، اینکه متن نوشته شده تنها برای نویسنده قابل درک باشد کافی نیست! بدبختانه بسیاری از ما دچار زبان پریشی و پرت و پلا گویی هستیم و نوشته های ما بیشتر شبیه هذیان می باشد! شاید هم در اثر ویرایش! حکیم مهر بزرگوار، نظرات تا به این حد بی سر وته می شوند.!!! ضمنا نویسنده محترم نظر اولی بفرمایند منظورشون از ماکسیمیلیان کدومشونه؟ ماکسیمیلیان اول، شِل، روبسپیر یا...
پاسخ ها
حکیم مهر
| Finland |
۱۰:۱۶ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۲
با سلام و احترام،
در خصوص نظرات خاص فوق، اطمینان داشته باشید ویرایشی از سوی حکیم مهر صورت نگرفته است.
ناشناس اولی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۴ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۲
همکار دولتی گرامی!
ماکسیمیلیان فیلم اصحاب کهف مد نظر بود.امیدوارم مشکلتان برطرف شده باشد
ناشناس
|
United States of America
|
۱۴:۳۶ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۲
0
0
ایکاش همکاران دولتی کمی از غیرت روبسپیر را داشتند.به زبانهای مختلف دنیا صحبت نمی کرد و ادعای دانشمندی هم نداشت ولی مطمئنا با اون لهجه دهاتی اش اگر جای بعضی ها بود هم برنامه و هم لیست نیاز سازمان را در مجلس مطرخ می کرد.آن موقع وقتی برای پایش نظرات نداشت.
دامپزشکی که تلاش میکند پزشک شود
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۴۶ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۷
0
0
باید پزشکان برای ما چانه زنی کنند
نظر شما
ادامه