کد خبر: ۳۴۹۹۸
تعداد نظرات: ۱ نظر



رئیس اداره دامپزشکی شهرستان دزفول از کشف و ضبط دو هزار کیلوگرم چربی غیر خوراکی در این شهرستان خبر داد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان خوزستان، «دکتر محسن ورجاوند» رئیس اداره دامپزشکی شهرستان دزفول گفت: در راستای تشدید کنترل بهداشتی فرآورده خام دامی و جلوگیری از انتشار بیماری‌های واگیردار و مشترک بین انسان و دام مقدار 2 هزار کیلوگرم چربی غیر خوراکی در دزفول کشف و ضبط شد.

وی افزود: کارشناسان دامپزشکی در حین بازرسی از سردخانه های یک شرکت فرآوری گوشت در سطح شهر، مقدار 2 هزار کیلوگرم چربی های محوطه شکمی که بصورت کارتنی و پنهان از نظارت بهداشتی این اداره از مبداء یک شرکت توزیع کننده فرآورده های دامی از استان دیگری به مقصد این شرکت در دزفول منتقل شده بود را کشف و ضبط کردند.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه چربی های محوطه شکمی غیر قابل مصرف خوراکی بوده و باید به مصارف صنعتی برسد، طرح شکوائیه ای در دادستانی توسط این اداره انجام شد و مدیر این شرکت توزیعی به مجازات حبس محکوم گردید.

ورجاوند بیان داشت: چربی هایی که در محوطه شکمی و لگنی قرار دارد جزء چربی های غیر خوراکی بوده و به علت داشتن چربی های اشباع شده برای مصارف خوراکی غیر قابل استفاده و بایستی در صنعت از این نوع چربی ها به خصوص صنعت صابون سازی استفاده شود.

 
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۲۷ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۵
0
0
بدین به سوهان پزیها خب!
نظر شما
ادامه