کد خبر: ۳۵۶۵۸
تعداد نظرات: ۴ نظر
به بهانه تقدیر از «حجت‌الاسلام نظافتی» در دوازدهمین دوره جایزه ملی محیط زیست:
در دوازدهمین دوره جایزه ملی محیطزیست از «حجت‌الاسلام کمیل نظافتی» به خاطر تیمار سگ‌های شهر آمل و ایجاد نقاهتگاه و پناهگاه برای آنها تقدیر شد ...
 

حکیم مهر - «حجت الاسلام کمیل نظافتی» فعال محیط زیستی است که هفته گذشته در مراسم ملی جایزه ملی محیط زیست از وی تقدیر شد. حجت الاسلام نظافتی روحانی است که به دلیل تیمار سگ‌های شهر آمل و ایجاد نقاهتگاه و پناهگاه برای آن‌ها مورد تقدیر قرار گرفته است.

این روحانی فعال در حوزه محیط زیست می گوید: دین اسلام درباره نحوه رفتار با حیوانات به پیروان خود بسیار سفارش کرده است. در احکام دین ما آمده است که اگر ظرف آبی برای وضو دارید و حیوانی نیز تشنه است آن ظرف آب را به حیوان تشنه دهید و به جای وضو تیمم کنید.

نظافتی که در سطح دو حوزه علمیه تحصیل کرده و اکنون دانشجوی رشته موسیقی است، می‌گوید: نزدیک به یک سال است که گروهی تحت عنوان «گروه مهر» را با هدف حمایت از حیوانات در شهر آمل تشکیل داده‌ایم و سگ‌های بیمار و یا تصادف کرده را از سطح شهر جمع‌آوری و آن‌ها را برای درمان به کلینیکی که با آن قرارداد بسته‌ایم، منتقل می کنیم همچنین نقاهتگاهی را برای ادامه مراحل درمان این حیوانات آسیب‌دیده ساخته‌ایم تا از سگ‌های آسیب دیده در این مکان مراقبت کنیم.

این فعال محیط زیست با اشاره به اینکه با همکاری گروه مهر هر شب به ۱۰۰ قلاده سگ در شهر آمل غذارسانی می‌شود، اظهار می‌کند: ظرفیت نقاهتگاه‌ مناسب برای نگهداری ۲۰ تا ۴۰ قلاده سگ است که در حال حاضر ظرفیت آن تکمیل است و سیر مراحل درمان سگ‌ها طی می‌شود. تمامی هزینه‌های این کار از طریق کمک‌های مردمی تامین می‌شود. گاهی اگر پرندگان و یا گربه‌های بیمار را ببینیم از آن‌ها نیز مراقبت می‌کنیم.

وی درباره رویکرد دین اسلام به حیوانات توضیح می‌دهد: طبق روایات ائمه ما رفتار بسیار مناسبی با حیوانات داشته و به کرات مردم را به مهربانی با حیوانات توصیه کرده‌اند. دین اسلام نه تنها به ما اجازه حیوان‌آزاری نداده بلکه به رفتار مناسب با حیوانات و طبیعت سفارش کرده است.

این فعال محیط زیست که این روزها فعالیت‌هایش درحوزه حیوانات را در صفحه شخصی اینستاگرام خود به اشتراک می گذارد و مخاطبان زیادی نیز دارد، درباره واکنش‌های مردم نسبت به فعالیت‌هایش می گوید: گاهی اوقات برخی افراد واکنش‌های نامناسبی نشان می‌دهند ولی کلیت موضوع بسیار مورد حمایت قرار گرفته است.

نظافتی در پایان از سازمان حفاظت محیط زیست می‌خواهد به افرادی که در زمینه حفظ محیط زیست ایده‌های مناسبی دارند، فرصت دهد که ایده‌های خود را بیان کنند و درصورت پذیرفته شدن از آن‌ها حمایت کنند. شاید یک نفر تحصیلات محیط زیستی نداشته باشد ولی عمل زیست‌محیطی داشته و بتواند به حل مشکلات این حوزه کمک کند.

 
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
رضا شیبانی
|
Brazil
|
۲۱:۵۹ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۶
0
3
درود به این روحانی محترم
امیدوارم روزی برسه این شیوه برخورد با مسائل اجتماعی برای سایر روحانیت معزز به ویژه ائمه محترم جمعه و جماعت که صاحب تریبون هستند به عنوان الگو در بیاد.واقعا جای تقدیر داشت فعالیتهای این انسان شریف.
به امید موفقیت ایشان
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۰۰ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۷
0
3
اجرکم عندالله
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۰۴ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۸
0
4
از خدا می خواهم در این ماه عزیز همه دنیا پر از آدمهای
خوبی مثل شما باشه.ازخدا می خواهم همیشه شاد و موفق
و سلامت و حاجت روا باشید. الهی آمین.
....
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۹
1
1
همه باید مثل تو باشن ای روحانی انگار یکی مثل من هم درکشون کرد
نظر شما
ادامه