کد خبر: ۳۵۷۸۱
تعداد نظرات: ۵ نظر
 

رییس شبکه دامپزشکی شهرستان صحنه از ضبط لاشه یک راس گاو کشتار غیر مجاز در شهر میانراهان خبر داد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه، «دکتر رامین سمیعیان» رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان صحنه با اعلام این خبر اظهار داشت: یکی از معضلات بهداشتی شهرستان صحنه کشتار غیرمجاز دام در شهر میانراهان به عنوان مرکز بخش دینور این شهرستان است که در راستای ساماندهی کشتار دام در این شهر از سال گذشته تا کنون جلسات متعدد مشترکی بین مسئولان شبکه دامپزشکی شهرستان صحنه ،بخشدار بخش دینور و قصابان شهر میانراهان برگزار شده است.

وی افزود: در این جلسات، نحوه رعایت ضوابط بهداشتی و لزوم کشتاردام در کشتارگاه و عدم کشتار غیر مجاز به قصابان تذکر داده شد و به منظور ترغیب نیز با حمایت مسئولان کشتارگاه دام بیستون مقرر شد لاشه دام های ذبح شده در کشتارگاه توسط خودروهای کشتارگاه به صورت رایگان حمل شود.

دکتر سمیعیان این کار را یک اقدام مثبت در راستای جلوگیری از کشتار غیرمجاز عنوان کرد و بیان داشت: شبکه دامپزشکى شهرستان صحنه در راستای برخورد با این معضل تمام تلاش خود را به کار گرفته تا با همکاری و رفع مشکلات و موانع موجود، مراکز عرضه فرآورده های خام دامی را برای مقابله با آن توجیه کند.

وی ضمن تاکید بر نقش مهم و اساسی شبکه دامپزشکی در سلامت و بهداشت جامعه، خواستار نظارت هرچه دقیقتر بر روند انتقال بهداشتی گوشت دام و نحوه توزیع بهداشتی آن شد و گفت: شبکه دامپزشکی با رصد کامل زنجیره تولید، استحصال و عرضه فرآورده های خام دامی در صورت مشاهده هرگونه تخلف با متخلفان به شدت برخورد خواهد کرد.

این مقام مسئول تصریح کرد: حمل و انتقال فرآورده های خام دامی و لاشه ها از کشتارگاه تا مراکز عرضه و توزیع صرفا باید از طریق خودروهای مخصوص یخچال دار و دارای پروانه بهداشتی به منظور جلوگیری از هرگونه آلودگی صورت گیرد.

وی همچنین ادامه داد: با وجود اقدامات انجام شده و تسهیلات در نظر گرفته شده متاسفانه یکی از قصابی های شهر میانراهان اقدام به کشتار غیرمجاز یک راس گاو به وزن تقریبی 400 کیلوگرم کرده بود که پس از اطلاع از این موضوع، لاشه مذکور توسط شبکه دامپزشکی ضبط و معدوم گردید تا بار دیگر ثابت گردد اولویت دامپزشکی حفظ بهداشت و سلامت آحاد جامعه است.

وی از شهروندان نیز خواست که ضمن خوددارى از خرید کشتار غیرمجاز، تخلفات صورت گرفته را از طریق شماره تماس چهاررقمی 1512 و سامانه پیامکی 100010001512 با کارشناسان اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه در میان بگذارند.
 
 
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
بازرس گوشت بازنشسته
|
United States of America
|
۱۱:۵۸ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۵
0
0
با سلام متاسفانه این کشتارهای غیر مجاز بعلت هزینه های بالای کشتار در کشتارگاه است که برای قصابان با صرفه نیست باید کشتار دام و حمل ان رایگان واز محل عواید و عوارض شهرداریها باشد در ثانی به صرف کشتار خارج از کشتارگاه نمیتوان لاشه را دفن کرد کشتار غیر مجاز مجازات مصرح در قانون مجازات اسلامی دارد که شامل دفن لاشه نمیشود .این کار سلیقه ای بوده و تصمیم گیرندگان باید ................. شوند ................
ناشناس
|
United States of America
|
۰۷:۴۷ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۷
0
0
علت تامه ضبط لاشه چیست به صرف کشتارغیر مجاز نمیتوان لاشه را معدوم کرد
ناشناس
|
United States of America
|
۰۰:۴۵ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۸
0
0
چه قدرت نمایی!! این آقایان باید مدتی در کشتارگاه دام سپری کنند تا متوجه شوند قصابان محل انسانهای منصفی هستند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۳۲ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۹
0
0
چه محل مناسبی هم برای دفن لاشه پیدا کرده اند! در مجاورت پارک بازی بچه ها!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۳۸ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۹
0
0
بهتر نبود لاشه به مرکز نگهداری سگهای بدون صاحب کرمانشاه تحویل داده میشد تا پس از آماده سازی به روش مناسب به مصرف تغذیه این سگها میرسید؟ اینطوری از حیف شدنش جلوگیری میشد.
نظر شما
ادامه