کد خبر: ۳۵۹۶۶
سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور در گفت‌وگو با حکیم مهر:
«دکتر حسین توکلی» افزود: زمانی که لیست نهایی را به نامه‌رسان می‌سپارند که برای سازمان بفرستد، می‌گویند که ما خیلی وقت است که لیست را تحویل داده‌ایم، در صورتی که اگر به موقع به دست ما برسد، کار اینجا خیلی زیاد نمی‌ماند ...
 

حکیم مهر- محسن طاهرمیرزایی: دردسرهای آزمون و مصاحبه به کنار، حالا استرس‌های مشخص شدن زمان نهایی اعلام نتایج آزمون استخدامی سال ۹۵ سازمان دامپزشکی کشور و بدقولی‌های متولیان اعلام نتایج، گریبانگیر متقاضیان شده است. ۲ روز پیش بود که مدیر کل دفتر امور اداری، رفاه و پشتیبانی سازمان دامپزشکی کشور در گفت‌وگو با حکیم مهر اعلام کرد که طبق آخرین پیگیری ما در روز چهارشنبه هفته گذشته،‌ مسئولین سازمان سنجش قول دادند که روز شنبه نتایج نهایی را در خروجی سایت سازمان قرار می‌دهند.

مخاطبان حکیم مهر تا نیمه‌های شب شنبه را به انتظار نشستند اما خبری از اعلام نتایج نشد. این انتظار تا امروز که روز دوشنبه است همچنان ادامه دارد و به همین دلیل حکیم مهر ترجیح داد که این بار به جای سازمان دامپزشکی، مساله را از سازمان سنجش پیگیری کند. «دکتر حسین توکلی» سخنگوی سازمان سنجش این تاخیر را عادی می‌داند و می‌گوید که نتایج در همین هفته اعلام می‌شود.

حکیم مهر: آقای دکتر برای دامپزشکان این یک سوال اساسی است که چرا نتایج نهایی آزمون استخدامی سال ۹۵ سازمان دامپزشکی اعلام نمی‌شود؟

ما اطلاع‌رسانی کردیم که نتایج به زودی اعلام می‌شود.

حکیم مهر: ما ۲ روز پیش با مدیر کل دفتر امور اداری، رفاه و پشتیبانی سازمان دامپزشکی کشور صحبت کردیم. ایشان گفتند که نتایج نهایی را روز چهارشنبه به سازمان سنجش ارسال کرده‌اند. یک بار هم گفته بودند روز شنبه اعلام می‌شود اما هنوز اعلام نشده است. چرا؟

نتایج به تازگی به دست ما رسیده است. بنده خبر حکیم مهر را که گفته بود نتایج در روز شنبه منتشر می‌شود را خواندم. به نظر من در همین هفته اعلام می‌شود و جای نگرانی نیست.

حکیم مهر: زمان دقیق آن را نمی‌توان مشخص کرد؟

در سایت سازمان اطلاعیه آن را خواهیم زد.

حکیم مهر: معمولا اعلام نتایج به همین شکل با تاخیر صورت می‌گیرد یا در این مورد خاص به این شکل شده است؟

روال معمول این است که وقتی امتحان برگزار می‌شود، روز بعد از آن ما می‌توانیم خواسته دستگاه اجرایی را جواب دهیم. مثلا از ما می‌خواهند افرادی را که نمره آنها از حد نصاب کمتر نباشد، به آنها معرفی کنیم، به شکلی که برابر با ظرفیت باشد. در بخش دکترا که مصاحبه هم دارد، اگر نتایج را به ما بدهند، ما اعمال می‌کنیم و باز نتایج اعلامی به آنها باز می‌گردانیم تا یک بار دیگر بررسی کنند. بعد از آن ما می‌توانیم گزینش کرده و قبول شدگان نهایی را اعلام کنیم. این فرایند خیلی وقت‌گیر نیست اما به هرحال برای کسانی که باید جواب دهند وقت‌گیر است. کمااینکه مرحله مصاحبه وجود دارد و اطلاعات دیگری که باید کسب کنند زمان‌بر است. زمانی هم که لیست نهایی را به نامه‌رسان می‌سپارند که برای سازمان بفرستد، می‌گویند که ما خیلی وقت است که لیست را تحویل داده‌ایم و انتظار دارند که خیلی زود به دست ما برسد و نهایی شود. در صورتی که اگر به موقع به دست ما برسد، کار اینجا خیلی زیاد نمی‌ماند.

حکیم مهر:‌ اما به نظر می‌رسد که این مورد مانده است.

به هر حال حجم کار خیلی بالاست. شما در نظر بگیرید که نتایج کنکورهای سراسری با این همه جمعیت متقاضی را ما به سرعت اعلام می‌کنیم. مابقی رشته‌ها هم به همین شکل است. آزمون استخدامی دامپزشکی سومین آزمونی بود که ما در حال اعلام نتایج آن هستیم و این روند همچنان ادامه دارد. در واقع به غیر از دامپزشکان، خیلی‌های دیگر هنوز جواب نگرفتند.

حکیم مهر: پس این تاخیر فقط مختص رشته دامپزشکی نیست؟

بله. ما به همین شکل به صورت پله به پله در حال اطلاع‌رسانی هستیم. در صورتی که این روند صحیح نیست و در صورت امکان باید همه را به صورت یکجا اعلام کرد.

 
 
نظر شما
ادامه