کد خبر: ۳۶۱۱۹


رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد در دیدار با مدیرکل دامپزشکی از تعیین شعبه ویژه رسیدگی به تخلفات بهداشتی دامپزشکی و کاهش زمان رسیدگی به پرونده‌های مربوط به تهدید علیه بهداشت عمومی خبر داد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد، «دکتر عبداله بهمنش» مدیرکل دامپزشکی استان با حجت الاسلام مزارعی، رئیس کل دادگستری کهگیلویه و بویراحمد دیدار و گفتگو کرد.

در ابتدای این دیدار، دکتر بهمنش ضمن تبریک هفته قوه قضائیه، از همکاری بسیار خوب مجموعه دادگستری استان در رسیدگی به تخلفات بهداشتی دامپزشکی که عامل بسیار مهمی در بازدارندگی جرائمی از قبیل عرضه و کشتار غیرمجاز دام، تهدید علیه بهداشت عمومی انجام می‌گیرد، تقدیر و تشکر کرد.

وی حمایت بیشتر دستگاه قضا از دامپزشکی با توجه به بروز برخی بیماری‌های مشترک بین انسان و دام از جمله تب کریمه کنگو، آنفلوانزای فوق حاد پرندگان خاطرنشان کرد و گفت: دامپزشکی با توجه به کمبود امکانات و نیروی انسانی بصورت فعال در زمینه حفظ سلامت فرآورده‌های خام دامی و کنترل بیماری‌های مشترک تلاش نموده و در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی با حمایت دستگاه قضا برخورد می‌نماید.

مدیرکل دامپزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: همه تلاش ما علیرغم برخی کمبودها ایجاد امنیت غذایی و تامین بهداشت عمومی است که در این راستا حمایت‌های بیش از پیش مجموعه دستگاه قضائی، نیروی انتظامی، استانداری و سایر دستگاه‌های همکار را خواستاریم چراکه اگر این نوع تعامل و همکاری وجود نداشت ما هرگز قادر به جمع‌آوری بیش از ۲۰۰ مرکز عرضه غیرمجاز مرغ زنده در استان نبودیم.

در ادامه حجت الاسلام مزارعی، رئیس کل دادگستری کهگیلویه و بویراحمد ضمن خیرمقدم به مدیرکل دامپزشکی و هیئت همراه، دغدغه‌های مدیرکل دامپزشکی استان در تامین بهداشت عمومی را قابل تحسین دانست و گفت: مسئولان بایستی دغدغه حل مشکلات را داشته باشند چرا که شغل و کارشان امانتی است که به آنها سپرده شده است.

وی از اختصاص شعب ویژه‌ای جهت بررسی تخلفات بهداشتی مرتبط با تهدید علیه بهداشت عمومی خبر داد و گفت: امیدواریم که سلامتی و امنیت مردم در حد مطلوب تامین شود.

رئیس کل دادگستری استان افزود: در این شعب به تخلفات بهداشت عمومی خارج از نوبت رسیدگی و احکام صادره در کمترین زمان ممکن اجرایی خواهد شد.

مقام ارشد قضایی استان حساسیت به سلامت بهداشت جامعه را وظیفه‌ی همه مسئولان عنوان کرد و گفت: لازم است سایر متولیان بهداشتی جامعه در کنار اداره کل دامپزشکی نسبت به سلامت و امنیت بهداشتی جامعه حساسیت لازم را به خرج دهند تا موجبات سلامتی افراد جامعه را فراهم آورند، بنابراین هر جایی که به حضور دستگاه قضایی استان نیاز باشد بدون اغماض ورود خواهیم کرد.

رئیس شورای قضایی استان گفت: بیماری‌های تب کریمه کنگو و آنفلوانزای فوق حاد پرندگان همچنان یک تهدید جدی است که شایسته است مجموعه علوم پزشکی، اصناف ضمن همکاری با اداره کل دامپزشکی با بازرسی‌ها و سرکشی سرزده، نظارت‌های دقیق خود را تشدید نمایند.

حجت الاسلام مزارعی گفت: مراکز غیرمجاز کشتار دام بین جاده‌ای هیچ نوع مجوز نداشته که باید در کمترین زمان ممکن نهادهای دست‌اندرکار برای این موضوع تصمیم جدی اتخاذ نمایند و مردم نیز به هشدارهای بهداشتی در این خصوص توجه نمایند.


نظر شما
ادامه