کد خبر: ۳۶۷۱۷


یک کشتارگاه غیر مجاز دام در منزل شخصی، پلمپ و متصدی به مراجع قضایی معرفی و به حبس تعزیری محکوم شد.

 به گزارش حکیم مهر به نقل از ایمنا، رئیس شبکه دامپزشکی گلپایگان «دکتر مسعود غفاری» در کارگروه امنیت و سلامت غذایی شهرستان اظهار داشت: بر اساس دستورالعمل استان، تمام مراکز عرضه فروش مرغ، مجاز به قطعه بندی مرغ به سه قطعه به درخواست مشتری هستند و در غیر این صورت باید مرغ قطعه بندی شده در بسته‌ یک کیلویی، دو کیلویی و  سه کیلوگرمی از مراکز بسته بندی مجاز تهیه و به مشتریان عرضه شود.

وی با اشاره به اینکه فروشندگان عرضه مرغ  از قطعه بندی مرغ با حجم بالا خودداری کنند، تصریح کرد:  بازرسان شبکه دامپزشکی در صورت برخورد با چنین مواردی این مراکز را به تعزیرات حکومتی و دادسرا برای پلمپ معرفی می‌کنند.

رئیس شبکه دامپزشکی گلپایگان بیان داشت: واحدهای قصابی دارای تخلف کشتار غیر مجاز و عرضه گوشت بدون مهر و لیبل دامپزشکی به اداره تعزیرات حکومتی معرفی می‌شوند.

وی افزود: در صورت سه بار مستمر تخلف و یا یک بار، سه لاشه غیر مجاز داشته باشند جهت پلمپ و برخورد به دادسرا معرفی می‌شوند.

غفاری اذعان کرد: شبکه دامپزشکی در راستای جلوگیری از مسمومیت‌های غذایی و انتقال بیماری‌های مشترک بین انسان و دام با واحدهای متخلف عرضه دام و طیور برخورد می‌کند.

وی عنوان کرد: در سال جاری دو واحد عرضه فروش مرغ در زمینه قطعه بندی غیر مجاز و دو واحد کبابی به علت عدم رعایت بهداشت و چهار واحد قصابی به علت کشتار غیرمجاز به تعزیرات حکومتی معرفی شدند.

رئیس شبکه دامپزشکی گلپایگان گفت: یک واحد کشتار دام که به صورت غیر مجاز در منزل شخصی اقدام به کشتار غیر مجاز دام می‌کرد، به مراجع قضایی معرفی و در نتیجه به حبس تعزیری محکوم شد.

وی با بیان اینکه یک کشتارگاه غیر مجاز دام در منزل شخصی پلمپ و متصدی به مراجع قضایی معرفی و به حبس تعزیری محکوم شد، گفت: سه دستگاه اتوبوس که اقدام به حمل گوشت قرمز به تهران و اصفهان را داشتند به مراجع قضائی معرفی شدند.

غفاری با بیان اینکه یک واحد قصابی پلمپ و به مراجع قضایی معرفی شده است، گفت: نگهداری آلایشات خوراکی دام در منزل شخصی کشف و به مراجع قضایی معرفی شد.


نظر شما
ادامه