کد خبر: ۳۶۷۲۶
تعداد نظرات: ۲ نظر
 

رییس شبکه دامپزشکی شهرستان مشهد در جلسه هماهنگی دستگاه های اجرایی شهرستان برای خدمت رسانی بهتر به شهروندان و خیرین اظهار داشت: با هماهنگی های انجام شده با دستگاه های مرتبط، با افراد خاطی که کشتار و عرضه دام زنده غیرمجاز در روز عید قربان داشته باشند؛ برخورد می شود.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان خراسان رضوی، «دکتر بهروز خسروی نیا» با اعلام این مطلب گفت: در دیدار با معاون استاندار و فرماندار مشهد، ایشان نیز تاکید کردند تا در مناطق خارج از محدوده شهری با هماهنگی نیروی انتظامی و دستگاه محترم قضایی اقدامات لازم در خصوص برخورد با موارد یادشده صورت پذیرد.

وی با اشاره به جایگاه های در نظر گرفته شده 4 گانه در مشهد برای عرضه بهداشتی دام زنده، این جایگاه ها را شامل؛ بازار عرضه دام کشتارگاه صنعتی مشهد، بازار دام تپه سلام، بازار دام عسکریه واقع در جاده قدیم قوچان و بازار دام فیاض بخش واقع در پل قائم دانست و از تمامی خیرین و شهروندان متقاضی ذبح دام درخواست نمود تا برای تهیه دام نذری به این مراکز مراجعه داشته باشند. وی یادآور شد در جایگاه های یادشده کارشناس دامپزشک و نیز ناظر ذبح شرعی حاضر بوده و علاوه بر این اکیپ های ثابت و سیار دامپزشکی در این روز آماده خدمت رسانی به شهروندان و رسیدگی به نظرات و شکایات مردمی در خصوص موارد یادشده هستند.

 

مسئول دفتر نماینده ولی در اداره کل دامپزشکی استان نیز ترویج خرافات در مورد ذبح دام از جمله؛ ذبح دام در مراسم مختلف و مالیدن خون دام قربانی به خودرو و ... را امری نکوهیده دانست و با اشاره به فتاوای مراجع عظام تقلید از جمله حضرات آیات؛ نوری همدانی و مکارم شیرازی، ذبح دام را به شرط رعایت موارد بهداشتی مورد تائید دانست.

«حجت الاسلام محمد حسن شورورزی»، یادآور شد سلامت روح و جسم انسان ها وابسته به غذای آنهاست و هرچه در زمینه حلیت و سلامت غذا و از جمله فرآورده های خام دامی، تاکید بیشتری شود نشاط و سلامتی روحی و جسمی جامعه بیشتر تامین می شود.

صادق الحسینی، قاضی شعبه نهم تعزیرات حکومتی استان نیز در این جلسه کشتار غیرمجاز دام را به مثابه تهدید علیه بهداشت عمومی خواند و خواستار برخورد جدی در این خصوص از سوی دستگاه های اجرایی مرتبط شد.

امامی، نماینده مجتمع صنعتی گوشت مشهد نیز با اشاره به هزینه های بالای انجام شده طی سال قبل در روز عید قربان اعلام داشت: ذبح دام در مجتمع صنعتی گوشت مشهد در روز عید قربان رایگان بوده و در سال قبل 900 میلیون ریال در این روز هزینه شد و علیرغم قول مسئولان اجرایی مرتبط برای تامین بخشی از هزینه های روز عید قربان، تا کنون هیچ اقدامی در این راستا صورت نگرفته است.

 
 
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۵۸ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۲
0
0
برای مشهد جوابگو نیست؟! ضمنا برای دو گروه هم بازار خوبی باز شده است گروه یک: ذابحینی که در منازل و به قولی غیر مجاز کشتار می کنند . دریافت هزینه بیشتر از مشتری
گروه دو :برای بازار دام ها و متصدیان آنها که از این موقعیت سود لازم را می برند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۶ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۲
0
0
مسئول دفتر نماینده ولی در اداره کل دامپزشکی استان نیز ترویج خرافات در مورد ذبح دام از جمله؛ ذبح دام در مراسم مختلف و مالیدن خون دام قربانی به خودرو و ... را امری نکوهیده دانست و با اشاره به فتاوای مراجع عظام تقلید از جمله حضرات آیات؛ نوری همدانی و مکارم شیرازی، ذبح دام را به شرط رعایت موارد بهداشتی مورد تائید دانست. سلام حاج آقا اصل مهم نظارت برذبح شرعی را یادآوری نکرده اند بهداشت مساله ای نیست آنکه حیوان رو به قبله باشد وفرد روحانی نظارت کند اصل مساله است
نظر شما
ادامه