کد خبر: ۳۷۶۴۸



ورود و خروج غیرمجاز هرگونه دام و پرنده توسط مسافران و زائران عتبات عالیات از مرز جمهوری اسلامی ایران در پایانه مرزی چذابه ممنوع می‌باشد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از اداره کل دامپزشکی استان خوزستان، رئیس اداره دامپزشکی دشت ‌آزادگان از ممنوعیت ورود و خروج غیرمجاز هرگونه دام و پرنده توسط مسافران و زائران عتبات عالیات از مرز جمهوری اسلامی ایران در پایانه مرزی چذابه خبر داد.

«ناصر عساکره» اظهار کرد: با توجه به تردد حجم عظیمی از زائران حرم ابا عبدالله الحسین(ع) از پایانه مرزی چذابه، همه زائران از به همراه آوردن هر گونه پرنده و دام بدون داشتن مجوز دامپزشکی اکیدا خودداری کنند.




وی اضافه کرد: با توجه به لزوم کنترل بیماری‌های دام و پرندگان و نیز بیماری‌های مشترک بین انسان و دام و رخداد برخی از بیماری‌های نوپدید و بازپدید در منطقه، از ورود و خروج هر گونه پرنده و دام از مرز جمهوری اسلامی ایران در پایانه مرزی چذابه بدون داشتن مجوز دامپزشکی، جلوگیری به عمل خواهد آمد و پرنده و یا دام مذکور توقیف می‌شود.

رئیس اداره دامپزشکی دشت‌ آزادگان تصریح کرد: هماهنگی‌ها و تمهیدات لازم در این زمینه صورت گرفته و در حال تلاش برای انجام اقدامات لازم هستیم.


 

نظر شما
ادامه