کد خبر: ۳۷۶۵۳



فرمانده یگان حفاظت محیط زیست اصفهان گفت: یک شغال که به دلیل برخورد با خودروی عبوری در خوروبیابانک، مجروح شده بود پس از جراحی، تیمار و رهاسازی شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، «مرتضی جمشیدیان» با اشاره به برخورد یک شغال در خوروبیابانک با خودروهای عبوری و تحویل آن به اداره محیط زیست شهرستان توسط دوست‌داران محیط زیست اظهار داشت: این شغال از ناحیه کتف و قفسه سینه دچار جراحت و شکستگی شده بود و بر این اساس توسط شبکه دامپزشکی مورد عمل جراحی قرار گرفت.

وی افزود: محیط بانان اداره کل محیط زیست شهرستان خوروبیابانک پس از تیمار و درمان، این شغال را در محل زندگی طبیعی خود رهاسازی کردند.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست اصفهان تاکید کرد: به طور معمول حیات وحش در فصل‌های مختلف سال به دلایل مختلف مانند خروج از زیستگاه برای یافتن غذا یا قطع شدن محل زندگی طبیعت خود توسط جاده‌ها، مورد اصابت خودروهای عبوری قرار می‌گیرند و مجروح یا کشته می‌شوند.

وی ادامه داد: لازم است رانندگان در محل‌هایی که امکان عبور حیات وحش وجود دارد به تابلوهای راهنما دقت کافی داشته و با احتیاط بیشتر و سرعت کم از این جاده‌ها عبور کنند.


نظر شما
ادامه