کد خبر: ۳۷۸۸۴


احیای قلبی - عروقی در سگ‌ها، ترکیبی از فشار بر قفسه سینه و تنفس مصنوعی می‌باشد. این عملیات معمولا زمانیکه شما صدا و ضربان قلب حیوان را نشنیده و آنرا حس نمی‌کنید، انجام می‌پذیرد، زیرا در زمان قطع تنفس، قلب دچار ایست و توقف ضربان خواهد شد.

به گزارش گروه بین‌الملل حکیم مهر، قبل از انجام این عمل آگاه باشید که احیای قلبی-عروقی کاری خطرناک است که در سگ سالم نیز می‌تواند باعث عوارض فیزیکی و یا مرگ حیوان شود؛ بنابر‌این بایستی فقط در صورت لزوم انجام گیرد.

احیای قلبی-عروقی در توله‌سگهای کمتر از 14 کیلوگرم:

سگ را در سطحی صاف و روی سمت راست بدنش بخوابانید. با کف یک دست حیوان را نگه داشته و کف دست دیگر را در بالای ناحیه قلب،  روی قفسه سینه قرار بدهید. با یک شماره قفسه سینه را به اندازه تقریبی 2.5 سانتیمتر و یا به اندازه یک چهارم تا یک سوم عرض قفسه سینه فشار دهید. یک شماره مکث و دوباره ادامه دهید. سرعت انجام این عمل باید 100 بار در دقیقه باشد.

اگر فقط  یک نفر در صحنه حضور دارد، پس از هر 5 بار فشار بر قفسه سینه، یکبار از راه بینی تنفس به حیوان بدهید. اگر دو نفر در دسترس هستند، پس از دو یا سه بار فشار به قفسه سینه، یکبار تنفس مصنوعی بدهید. این عمل را تا زمانیکه سگ شروع به تنفس نمود و ریتم قلبش ثابت ‌شد، تکرار نمایید.

 

احیای قلبی-عروقی در سگهای متوسط تا درشت بیش از 14 کیلوگرم:

سگ را در سطحی صاف و روی سمت راست بدنش بخوابانید. شما باید در پشت سگ بایستید. کف یک دست خود را روی قفسه سینه و در نزدیکی محل قلب قرار داده و کف دست دیگر را روی آن قرار دهید. بدون خم کردن آرنجها، در یک حرکت، قفسه سینه را رو به پایین فشار دهید.

سینه را به میزان یک‌سوم تا یک چهارم عرض قفسه سینه، با یک شماره رو به پایین فشار دهید. یک شماره مکث و دوباره ادامه دهید. سرعت انجام این عمل باید 80 بار در دقیقه باشد. دقت کنید فک و دهان حیوان را با دستانتان قبل از شروع تنفس مصنوعی ببندید.

 

اگر فرد دیگری در دسترس نمی‌باشد، پس از هر 5 بار فشار بر قفسه سینه، یکبار از طریق بینی حیوان به او تنفس مصنوعی دهید. اگر دو نفر نزد حیوان حضور دارند، پس از یک یا دو بار فشار به قفسه سینه، یکبار به حیوان تنفس مصنوعی بدهد. این عمل را تا زمانیکه سگ شروع به تنفس می‌نماید و ریتم قلبش ثابت می‌شود، تکرار کنید.

اگر پس از گذشت ده دقیقه از عملیات احیای قلبی عروقی، حیوان هیچ علایمی از بهبودی از خود نشان نداد، احیا را متوقف نمایید، زیرا موفقیت ‌آمیز نبوده است.

منبع: petmd

نظر شما
ادامه