کد خبر: ۳۸۸۷۸
تعداد نظرات: ۲ نظر



استاندار ایلام گفت: معضل کشتارهای غیر مجاز را باید مدیریت کنیم و با فرهنگ سازی و پرهیز از تبدیل این مساله به مسائل امنیتی و اجتماعی آنرا برطرف کنیم و در اجرای قانون مماشات نکنیم.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایرنا، «قاسم سلیمانی دشتکی» روز چهارشنبه در نشست رفع معضل کشتارهای غیرمجاز دام و طیور و ساماندهی بهداشتی آن اظهار کرد: همه دستگاه ها وظیفه دارند که با جدیت وظایف خود را دنبال کنند زیرا سلامت مردم شوخی بردار نیست، ما نوکر مردم هستیم و برای خدمت به آنها آمده ایم.

وی ادامه داد: چند دستگاه در خصوص برخورد با کشتار غیر مجاز که عاملی برای تهدید سلامت و بهداشت قصابان، خانواده آنها و مردم جامعه بشمار می رود، پای کار هستند مابقی نیز باید مماشاتی در این خصوص نداشته باشند.

وی تاکید کرد: نباید با برخورد نامناسب این معضل را تبدیل به یک مساله امنیتی و معضل اجتماعی کرد، بلکه با فرهنگ سازی، اجرای قانون و مدیریت صحیح آنرا برطرف کرد.

استاندار ایلام تاکید کرد: هر مدیری که در خصوص کشتار غیر مجاز و به خطر انداختن سلامت مردم مماشات کند و تا زمان مقرر اقدام قانونی در خصوص برخورد با کشتارهای غیر مجاز را عملی نکند به جای برخورد با قصاب، ابلاغش را اگر دست من بود لغو می کنم.

سلیمانی دشتکی گفت: حرکت قهری، برخورد رعب آور و ایجاد ترس و وحشت و مسایل امنیتی و اجتماعی لازم نیست بلکه باید مردم مطلع شوند که هدف اصلی سلامت جامعه، قصابان و خود خانواده آنها و مردم است.

وی افزود: باید با مدیریت کارها را به پیش ببریم و همه اقدامات را به روز آخر نگذاریم، بر اساس گزارش ها تاکنون پیشرفت معناداری نداشته باشیم.

استاندار ایلام ادامه داد: در بین اعضای اصلی حاکمیتی در استان خوشبختانه همدلی و همکاری بسیار خوبی وجود دارد که این مساله یادآور می شود دستگاه های وابسته به دولت حق کوتاه آمدن در برابر مسایل قانونی و سلامت مردم را ندارند.

سلیمانی دشتکی با تقدیر از همراهی مجموعه قوه قضائیه، نیروی انتظامی، اطلاعات و سپاه و همراهی آنها با دولت گفت: ظرف یک هفته باقی مانده تا اول دی ماه باید دیگر قصابی که کشتار غیر مجاز کند، نداشته باشیم.

وی افزود: جلوگیری از معضل کشتار غیر مجاز به نفع قصابان و حفظ سلامت مردم است زیرا اگر کسی به واسطه این کشتارهای غیر مجاز بیمار شود کل استان را آلوده می کند.

استاندار ایلام ادامه داد: عدم نگهداری گوشت در محیط بهداشتی در مناطق مهدی آباد موجب تجمع انواع ریزگردها بر روی لاشه و میکروب ها ویروس های بیماری زا می شود به همین خاطر علاوه بر رفع معضل کشتار غیر مجاز باید نگهداری و عرضه گوشت نیز به روش کاملا بهداشتی صورت گیرد تا خطری سلامت شهروندان را تهدید نکند.

سرپرست معاونت امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری ایلام نیز در این نشست گزارش کاملی از روند اقدامات انجام گرفته در خصوص طرح جمع آوری کشتارهای غیر مجاز در استان ارایه داد و گفت: بیش از 800 نوع بیماری مشترک میان انسان و دام وجود دارد که کشتارهای غیر مجاز تهدیدی جدی برای سلامت جامعه بشمار می رود.

حیدر نعمتی اظهار کرد: علاوه بر این کشتار غیر مجاز از نظر اجتماعی و روانی در ترویج خشونت که در مقابل چشم افراد صورت می گیرد دارای پیامدهای نامناسب است که باید به این مساله نیز توجه شود.

وی به فرهنگ سازی و اقدامات عملی اطلاع رسانی در سطح شهر در خصوص مخاطرات کشتار غیر مجاز پرداخت و گفت: اکنون کشتارگاه صنعتی ایلام آمادگی کامل برای کشتار دام و عرضه گوشت سالم و بهداشتی با نظارت دامپزشکی به شهروندان را دارد.

پس از گزارش دامپزشکی، فرمانداران شهرستانهای استان و دستگاه های مربوطه در خصوص کشتارهای غیر مجاز و اقدام های عملی برای پیشگیری با آن بازپرس شعبه پنجم دادگستری ایلام نیز گفت: بند 15 قانون شهرداری، ماده 688 قانون هر نوع کشتار غیر مجاز را جرم تلقی می کند.

روشنی اظهار کرد: جرم مشهود را نیروی انتظامی می تواند برخورد کند و نیازی به حکم قضایی ندارد.

وی از فعال بودن شعبه ویژه بهداشتی و رسیدگی به پرونده ها خارج از نبود در دادگستری خبر داد و گفت: دستگاه قضایی به جد پای کار است و با کسی رودبایستی نداردو اجازه نمی دهد کسی با سلامت مردم بازی کند.

وی از فعال بودن کشیک ویژه برای برخورد با عاملا کشتار غیر مجاز در استان خبر داد و گفت: هماهنگی لازم صورت گرفته و قانون در برخورد از افراد متخلف که جرمی مرتکب شوند، با قاطعیت اعمال می شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، بیش از 45 قصابی در شهر ایلام و 250 قصابی در استان فعال است که 70 درصد آنها گوشت های خود را به صورت کشتار غیر مجاز تهیه می کنند.

به همین منظور استاندار ایلام در راستای مبارزه با این معضل که تهدیدی جدی بر سلامت جان شهروندان است تا اول دیماه اعلام کرده که این کشتارهای غیر مجاز ساماندهی و از طریق کشتارگاه انجام شوند.


 

انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۵۵ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۳
0
0
جواب نمیده بجای این کارها فکری برای اشتغال کنه
مهدي
|
Russian Federation
|
۰۹:۴۲ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۵
0
0
این آشفتگی در حوزه کشتار غیر مجاز در استان ایلام از سال ۸۸ شروع شد بطوریکه امروز ۹۰درصد گوشت مصرفی استان از طریق کشتا غیر مجاز تامین می گردد.برای اثبات این قضیه لطفا اداره کل دام‍‍پزشکی آمار دقیق کشتار گاههای استان را با تعداد کشتار روز -ماه-سال و وزن لاشه کشتاری اعلام نمایند. و این سوء مدیریت در زمان مدیریت سال ۸۸تا۹۶ اتفاق افتاده.لذا باید مدیریت اداره کل دامپزشکی پاسخگو باشند.
نظر شما
ادامه