کد خبر: ۳۸۹۵

حکیم مهرخبرهایی از دامپزشکی قزوین، آذربایجان غربی و همدان

 

کشف و ضبط و معدومسازی فرآورده خام دامی تاریخ گذشته در شهرستان البرز

 

در پی بازدیدهای مستمر پرسنل شبکه دامپزشکی شهرستان البرز از واحدهای عرضه فرآورده های خام دامی آن شهرستان، موردی از  تغییر تاریخ انقضاء بر روی بسته های بال کبابی بوسیله تاریخ زن دستی  توسط متصدی واحد در محل مشاهده و نسبت به ضبط و معدومسازی محموله مورد نظر و معرفی شخص خاطی به مقامات قضایی اقدام شد که برابر حکم صادره مشارالیه به پرداخت جریمه نقدی بدل از حبس  محکوم گردیده است.

 

------------------------------------------

 

بازدید رئیس سازمان دامپزشکی از اداره کل دامپزشکی آذربایجان غربی


دکتر سید محسن دستور رییس سازمان دامپزشکی در سفر به استان آذربایجان غربی مورد استقبال مدیر کل دامپزشکی استان و سایر همکاران آن اداره کل قرار گرفت.
رییس سازمان دامپزشکی کشور سه شنبه 27 مهر ماه سالجاری با حضور در استان آذربایجان غربی از طرح های مختلف اداره کل دامپزشکی آن استان بازدید کرد.

-----------------------------------------

 

مدیرکل دامپزشکی همدان:
دامپزشکی در افزایش تولیدات دامی نقش مستقیم دارد


مدیرکل دامپزشکی استان همدان گفت: دامپزشکی در افزایش تولیدات دامی نقش مستقیم دارد.

احمد کریمی‌مخصوص اظهار داشت: نقش مستقیم دامپزشکی در افزایش تولیدات دامی و جلوگیری از خسارات اقتصادی احتمالی به سرمایه عظیم دامی کشور بسیار مهم است.
وی افزود: لذا در این باره ساماندهی اقتصادی برنامه‌های دام، طیور و آبزیان به منظور تولیدات دامی، امنیت غذایی و حساسیت اقتصادی به صورت مبارزه علیه بیماری‌ها همواره مد نظر قرار می‌گیرد.
مدیرکل دامپزشکی همدان خاطرنشان کرد: راه‌اندازی سیستم GIS به منظور به روز کردن اطلاعات بیماری‌ها و راه‌اندازی آزمایشگاه PCR برای انجام آزمایشات آنفولانزای فوق حاد پرندگان به منظور پاسخ‌دهی سریع به هنگام مشاهده کوچک‌ترین علائم بیماری در سطح استان توانسته است کمک بسیاری برای مقابله با بیماری‌ها کند.
وی تصریح کرد: دامپزشکی با ارتباط مستمر با روستاییان، بهره‌برداران و تمام صنوف مرتبط توانسته است با برگزاری کلاس‌های آموزشی نقش بسیاری را در کاهش چشمگیر و معنادار بیماری تب مالت در سطح استان ایفا کند.
کریمی‌مخصوص اجرای سیاست محوری پیشگیری مقدم بر درمان را در راستای هدفمند کردن یارانه‌ها و حذف یارانه دارو و درمان که عمدتا در اختیار شرکت‌های دارویی قرار می‌گرفت را بسیار مهم خواند.
وی گفت: در اختیار گرفتن این مبلغ توانست در راستای توسعه پوشش خدمات واکسیناسیون برای جمعیت دام‌های روستایی و عشایر که عمدتا از اقشار آسیب‌پذیز جامعه‌اند، اختصاص یابد.
مدیرکل دامپزشکی استان همدان افزود: با کاهش استفاده از میزان سموم در مبارزه با بیماری‌های انگلی با رویکرد استفاده حداکثری از سموم با عمر و ماندگاری کم در طبیعت توانسته‌ایم میزان سموم را کاهش دهیم.
وی تصریح کرد: راه‌اندازی آزمایشگاه باقی‌ مانده‌های دارویی در اداره کل دامپزشکی همدان توانسته است اندازه‌گیری باقی‌ مانده‌های هیستامین، کلرآفنیکل، تتراسایکلین، فلزات سنگین و غیره را در بدن دام انجام دهد تا از سطح طبیعی بالاتر نباشد.
کرمی‌مخصوص در پایان خاطرنشان کرد: برنامه‌ریزی بنیادی برای ریشه‌کنی بیماری شاربن یا سیاه‌زخم در سطح کشور از سال 79 آغاز شده و تاکنون این بیماری در دام‌ها مشاهده نشده است.

 

نظر شما
ادامه