کد خبر: ۳۹۰۸۷
صید غیرمجاز پرنده
 

رئیس اداره حفاظت محیط زیست دشت آزادگان از شناسایی سه شکارچی غیرمجاز که اقدام به صید پرندگان با دانه‌های آغشته به سم می‌کردند، خبر داد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایسنا، «مهرشاد احمدوندی» اظهار کرد: در گشت و کنترل ماموران یگان حفاظت میحط زیست شهرستان دشت آزادگان در غروب روز گذشته، سه شکارچی غیرمجاز در بستان مشاهده شده و تحت تعقیب قرار گرفتند.

وی با بیان اینکه این شکارچیان در جریان تعقیب اقدام به فرار کردند، افزود: در نهایت پس از فرار شکارچیان، محیط‌بانان خودروی پرایدی این شکارچیان غیرمجاز را توقیف کرده و در خودرو، 368 قطعه پرنده یاکریم که در اثر خوردن دانه‌های سمی تلف شده بودند، کشف شد.

احمدوندی بیان کرد: این سه شکارچی غیرمجاز با آغشته کردن دانه‌های گندم به سم اقدام به صید پرندگان می‌کردند  پرندگان مسموم تلف‌شده را در بازار به فروش می‌رساندند. این شکارچیان با کمک نیروی انتظامی شناسایی شده و اکنون تحت پیگرد قانونی هستند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست دشت آزادگان با بیان اینکه پرندگان شکارشده موجود در بازار مورد تأیید هیچ کدام از ارگان‌های بهداشتی و دامپزشکی و محیط زیستی نیست، گفت: از مردم می‌خواهیم از خریداری پرنده‌هایی که در بازار به فروش می‌رسند خودداری کنند زیرا اغلب این پرندگان با سم صید شده و موجب آسیب رساندن به سلامتی می‌شوند.

احمدوندی بیان کرد: خوشبختانه با فرهنگ‌سازی خوبی که در زمینه جلوگیری از صید پرندگان انجام شده، مردم بومی منطقه دشت آزادگان به محض مشاهده مورد مشکوک شکار و صید غیرمجاز، مراتب را به محیطبانان ما در اداره حفاظت محیط زیست اطلاع می‌دهند ولی بعضی اوقات تا زمانی که محیط‌بانان میشداغ به محل برسند، دیر می‌شود و شکارچیان غیرمجاز فرار می‌کنند.

وی گفت: پاسگاه نیروی انتظامی میهن‌آباد نهایت همکاری را با مجموعه حفاظت محیط زیست دارد و در هر زمانی که به نیروهای انتظامی جهت دستگیری متخلفین نیاز داریم، همکاری کرده‌اند.

 
 
نظر شما
ادامه