کد خبر: ۳۹۷۱۳
 

اداره حیات وحش کشور عربستان، با توجه به ورود هزاران پرنده مهاجر وحشی که از تمام نقاط دنیا در زمستان به این کشور مهاجرت می‌کنند، دستور سریع رسمی مبنی بر ممنوعیت شکار این پرندگان را جهت کنترل بیماری آنفلوانزای پرندگان اعلام داشت.

به گزارش گروه بین‌الملل حکیم مهر، بر طبق گفته مقامات رسمی این کشور، این پرندگان از سمت مغرب و مشرق اروپا و غرب آسیا به این کشور وارد شده‌اند. آنها معمولا در استان‌های شرقی، ساحل دریای سرخ و مرکز این کشور که در این فصل از سال و در طول اقامتشان سبز می‌باشند، ساکن می‌شوند.

این پرندگان مهاجر شامل هوبره، فلامینگوها، پلیکانها، مرغ ماهی‌خوار و ... می باشند. اقامت این پرندگان موقتی بوده و در اوایل فصل بهار این مکان را ترک می‌نمایند.

 

مقامات رسمی اذعان می دارند که با توجه شیوع اخیر مواردی از آنفلوانزای پرندگان، دولت صلاح نمی‌داند که با شکار این پرندگان، خطر انتقال و همه‌گیری جدید این بیماری را تجربه نماید.

این ممنوعیت، در حقیقت یک اقدام پیشگیرانه در جهت کنترل این بیماری می‌باشد زیرا این پرندگان احتمالا ناقل ویروس فوق بوده و بیماری را در لانه‌های موقت خود اشاعه می دهند. ضمنا شکارچیان نیز با توجه به قانون وضع شده، بایستی بر اساس مجوز‌های قانونی شکار خود، این موضوع را جدی گرفته و رعایت قوانین را بنمایند. آنها مجاز به استفاده از اسلحه نبوده و در طی این مدت می توانند با استفاده از تله به شکار خرگوش بپردازند.

«دکتر عبدالله السیری» معاون وزیر بهداشت عربستان، گفت: عربستان سعودی در مسیر اصلی پرندگان مهاجر قرار دارد و به احتمال زیاد این ویروس از طریق همین پرندگان به کشور وارد شده است.

 
 
نظر شما
ادامه