کد خبر: ۴۰۰۲۶
تعداد نظرات: ۵ نظر
رئیس سازمان نظام دامپزشکی:
«دکتر محمد رضا صفری» افزود: پیشگیری از آنفلوانزا تنها وظیفه دولت نیست که همه از آن طلبکار شده‌اند. تولیدکنندگان هم باید رعایت موارد بهداشتی و ساختار بیوسکیوریتی در واحد خود را به درستی انجام دهند ...



حکیم مهر: رئیس سازمان نظام دامپزشکی ج.ا.ا گفت: ویروس آنفلوانزای فوق حاد پرندگان بسیار پیچیده است و ترکیب یک هیولای مهار نشدنی را دارد. حاکمیت وظیفه دارد مدیریت کلان مبارزه با بیماری را در کشور به درستی انجام دهد و اوضاع پرندگان حیات وحش را پیگیر باشد تا بیماری از طریق پرندگان مهاجر وارد خاک کشور نشود تا پرندگان پرورشی و بومی را درگیر نکند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایلنا، «دکتر محمد رضا صفری» رئیس سازمان نظام دامپزشکی در خصوص اقدامات دامپزشکی در رفع مشکلات تولیدکنندگان متضرر اظهار کرد: سازمان دامپزشکی با همکاری معاونت امور دام وزارت جهاد کشاورزی برای بعد از پایان دوره قرنطینه مراکزی که درگیر آنفلوانزا بودند، پاک سازی و بهداشتی‌سازی مکان را برای جوجه‌ریزی انجام دادند تا خلاء به وجود آمده جبران شود.

صفری در رابطه با اقدامات پیشگیرانه و ضرورت انجام آن توسط تولیدکنندگان و دولت خاطرنشان کرد: پیشگیری از آنفلوانزا تنها وظیفه دولت نیست که همه از آن طلبکار شده‌اند. تولیدکنندگان هم باید رعایت موارد بهداشتی و ساختار بیوسکیوریتی در واحد خود را به درستی انجام دهند؛ اعم از خودرو، نیروی کارگری، نهاده‌هایی که وارد می‌کنند، ضوابط بهداشتی که باید رعایت کنند.

وی افزود: حاکمیت هم وظیفه دارد مدیریت کلان مبارزه با بیماری را در کشور به درستی انجام دهد و مسیر درست را ردیابی کند و اوضاع پرندگان حیات وحش را پیگیر باشد تا بیماری از طریق پرندگان مهاجر وارد خاک کشور نشود تا پرندگان پرورشی و بومی را درگیر نکند.

رئیس سازمان نظام دامپزشکی در ادامه تصریح کرد: این ویروس بسیار پیچیده است و ترکیب یک هیولای مهارنشدنی را دارد و همه دنیا با آن مواجه است. برنامه بسیار فشرده و همکاری بسیار دقیق، به روز و به ثانیه بین ارگان‌ها، تشکل‌ها، تعاونی ها، محیط زیست، وزارت جهاد کشاورزی، وزارت کشور و قوه قضائیه شکل گرفته است و امیدواریم بتوانیم طبق یک برنامه اصولی این بیماری را مهار کنیم.

صفری گفت: ما سالیان سال است که درباره این بیماری هشدار می‌دهیم. بالاخره در فصل سرما بیماری‌ها بروز پیدا می‌کنند و مسئله جدیدی نیست و یک نهاد حاکمیتی مانند دامپزشکی وظیفه دارد در خصوص بیماری هشدار دهد. هر سال تاکید بر مراقبت‌ها و پیشگیری‌ها بوده و امسال هم این وظیفه انجام شده بود.


انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۳۲ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۴
0
0
پیرو صحبتهای جناب آقای دکتر صفری گرامی،بایستی از افرادی که داعیه و دغدغه تولیدکنندگان را دارند،حمایت کرد و راه منطقی کسب درآمد را به آنها نشان داد.
جهاد کشاورزی استانها بخش ترویج و آموزش را به بخش خصوصی واگذار کرده است.مهندسان دامپروری و کشاورزی می توانند با تاسیس شرکت آموزشی ترویجی با جهاد کشاورزی قرارداد همکاری ببندند و در صورتیکه در هیات مدیره شرکت یک دامپزشک حضور داشته باشد می توانند در حوزه دامپزشکی نیز آموزش دهند.
فلذا به مهندسان دامپروری که قصد خدمت واقعی در قبال کسب درآمد دارند پیشنهاد می شود جهت همکاری با دامپزشکان اعلام آمادگی کنند و‌چه بسا نظام دامپزشکی استانها با وی همکاری کنند.
ناشناس
|
Germany
|
۲۲:۴۵ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۴
0
0
با نظر ناشناس ۱۹:۳۲ کاملا موافقم.با آموزش مرغداران در خصوص امنیت زیستی و مقابله با بیماریها و نیز مدیریت و بهداشت مرغداریها ،کسب و‌کار مرغداران عزیز هم رونق خواهد گرفت.این موضوع را سران اتاق بازرگانی مانند آقای عسگراولادی هم متذکر شده اند که با اهمیت دادن به دامپزشکان و دامپزشکی است که می توان به اقتصاد پیشرفته امیدوار بود
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۴۷ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۴
0
0
چرا میخواید مرغدار را مقصر جلوه دهید. وقتی بیماری نیست همین مرغدارها باعث خودکفایی این صنعت شده اند و دائما اونا دو مورد سنایش و تمجید قرار می دهیم و حتی اوتایی را که دامپزشکی تایید نمی کند را هم نمونه می کنیم.
بحث من نگاه متعادل و علمی و منطقی و منصفانه است. آقای دکتر ضعف ما ضعف مزمن مدیریتی و هدف گذاری های بی مطالعه و غیر کارشناسی ( علمی) این شرایط را به مرغدار تحمیل کرده است و مرِغدار معلول تصمیمات بی بنیان و احساسی و غیر تخصص دولتی هاست و هر روز هم دریغ از دیروز.
تا مجهول و نقص را در خود جستجو نکنیم با این فرافکنی ها هیچگاه ره بجایی نخواهیم برد. هرچند منکر نقش اساسی مرغدار در پیش گیری از گسترش بیماری ها نیستم اما ما اساس کار دست دامپزشکی و... بوده که یا نخواستیم یا نتونستیم و یا نگذاشتن.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۵۴ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۶
0
0
دکترجان غیر قانونی عمل کردن مرغداراان بیوسکوریتی را زیر سوال می برد و باعث انتشار بیماری می شود ......................
دامپزشک شاغل در بخش دولتی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۴۴ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۷
0
0
با سلام خدمت تمام دوستان و آقای دکتر صفری عزیز. به نظر من آقای دکتر صفری و دیگر مسوولان خیلی خوب نقطه عطف و بحرانی را میدانند، ولی بنا به مصالح خود صلاح نمی دانند که آن را بیان کنند، اول اینکه بخش دولتی تعداد کافی نیرو برای انجام پایش را در سطح وسیع و موثر ندارد(بدلیل نداشتن بودجه و عدم استخدام نیرو).دوم اینکه بودجه لازم برای پایش مورد نظر به سازمان دامپزشکی داده نشده است تا قبل از اینکه طیور صنعتی درگیر شوند بتوانیم در طیور آبزی و مهاجر یا طیور بومی اقدامی جهت کنترل بیماری انجام دهیم(در هر دو صورت متاسفانه مشکل کمبود بودجه اختصاص یافته به سازمان دامپزشکی است که باعث هیولا شدن این ویروس شده است)
نظر شما
ادامه