کد خبر: ۴۰۴۴۱



کره جنوبی اقدامات جدیدی را برای کنترل گسترش آنفلوانزای پرندگان انجام می‌دهد

به گزارش حکیم مهر به نقل از اگنا، همزمان با بازی‌های المپیک زمستانی ۲۰۱۸ در کره جنوبی، دولت اقدامات جدیدی برای کنترل گسترش آنفلوانزای پرندگان که در نوامبر ۲۰۱۷ به بخش طیور این کشور وارد شد، انجام می‌دهد.

محافظت از بازدیدکنندگان بازی‌های المپیک زمستانی در مقابل آنفلوانزای پرندگان

برای به حداقل رساندن خطر مبتلا شدن بازدیدکنندگان به ویروس H5N6 که برای مرغ و دیگر پرندگان بسیار بیماری زاست، مقامات کره جنوبی اقداماتی انجام داده‌اند.

بر اساس گزارش Yonhap، در بیش از ۵۶۰۰ مزرعه پرورش طیور دوربین نصب می‌شود تا اقدامات ایمنی زیستی از راه دور کنترل شود و خرده فروشان گوشت باید ثبت نام کنند تا زنجیره تامین گوشت مرغ بیشتر تحت نظارت قرار گیرد.

همچنین معامله جوجه و اردک‌های زنده در بازارهای سنتی تا سال ۲۰۲۲ ممنوع خواهد شد.

فضای مجاز مرغ‌های تخمگذار کره جنوبی تا ۵۰ درصد تا ۰٫۰۷۵ متر مربع افزایش می‌یابد. این قانون جدید از جولای ۲۰۱۸ در مزارع جدید پرورش طیور اعمال می‌شود و از ۲۰۲۵ در تجهیزات موجود هم اعمال می‌شود.

علاوه بر این، یک سیستم ردیابی در پرورش تا فروش مرغ‌ها، اردک‌ها و تخم مرغ‌ها استفاده می‌شود تا مصرف کنندگان و تنظیم کننده ها تمام اطلاعات مربوط به کل زنجیره تامین را داشته باشند. سیستم یکسانی به ردیابی شیوع بیماری و آلودگی با مواد مضر کمک خواهد کرد. برنامه آزمایشی در ماه نوامبر آغاز خواهد شد و وزارت کشاورزی انتظار اجرای کامل آن تا دسامبر ۲۰۱۹ را دارد.

مقامات کره جنوبی در محل‌های المپیک زمستانی ۲۱ مورد نوروویروس را تایید کرده‌اند. بیماران تحت درمان قرار می‌گیرند و انتظار می‌رود که سریع بهبود یابند. شایعترین منبع نوروویروس افراد مبتلا هستند که مستقیم یا غیرمستقیم از طریق لمس کردن محیط را آلوده می‌کنند. به نظر می‌رسد مرغ و گوشت زنده منبع مستقیم عفونت نوروویروس در انسان نباشند.


نظر شما
ادامه