کد خبر: ۴۰۸۲۱


اداره دامپزشکی بوئین زهرا متصدی یک باب رستوران در سطح شهرستان را به دلیل استفاده از گوشت قرمز حاصل از کشتار غیر مجاز دام به مراجع قضایی معرفی کرد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان قزوین، معاون اداره دامپزشکی شهرستان بوئین زهرا گفت: بر اساس پیگیری‌های انجام شده و بازدید به عمل آمده از رستوران‌ها توسط واحد نظارت بر بهداشت عمومی شهرستان بوئین زهرا، متصدی متخلف یک باب رستوران به یک سال حبس محکوم شد.

«دکتر عباس یوسفی» افزود: این فرد متخلف بهداشتی، بر اساس ماده ۶۸۸ و بند پ ماده ۲۳ و ۳۰ قانون مجازات اسلامی و اقدام در جهت تهدید علیه بهداشت عمومی که با عنوان عامل کشتار غیر مجاز دام در دو مرحله به مراجع قضایی معرفی شده بود، به یک سال حبس تعزیری محکوم شد.

وی خاطر نشان کرد: کنترل و نظارت بهداشتی بر فرآیند کشتار دام‌ها، توزیع و عرضه‌ی فرآورده‌های خام دامی از وظایف سازمان دامپزشکی می‌باشد و هر گونه کشتار دام در خارج از زنجیره کشتارگاهی، غیر مجاز بوده که به علت انتشار بیماری‌های عفونی دام‌ها و انتقال بیماری‌های مشترک بین انسان و دام، تحت پیگرد قانونی قرار می‌گیرد.

یوسفی با اشاره به این که قبلا نیز موارد مشابهی از این احکام در خصوص متخلفین داشته‌ایم، از عموم مردم خواست در صورت مشاهده هر نوع کشتار غیرمجاز و غیربهداشتی مراتب را از طریق تماس با شماره تلفن ۴ رقمی ۱۵۱۲ و یا سامانه پیامکی ۵۰۰۰۱۵۱۲ اطلاع رسانی نمایند.


 

نظر شما
ادامه