کد خبر: ۴۱۱۷۱
تعداد نظرات: ۶ نظر
رئیس سازمان دامپزشکی کشور:
«دکتر علیرضا رفیعی‌پور» گفت: در صورت ارائه پیشنهادات سازنده، از آن به گرمی استقبال می‌کنیم/ عدالت‌محوری در تمامی ادارات بایستی رعایت شود ...



حکیم مهر: «دکتر علیرضا رفیعی پور» رئیس سازمان دامپزشکی کشور در سفر به استان همدان با حضور در اداره کل دامپزشکی، ضمن بازدید از آزمایشگاه و بخش‌های مختلف این اداره کل در جلسه شورای هماهنگی دامپزشکی استان حضور یافت.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان همدان، در این جلسه که با حضور «دکتر علیرضا رفیعی پور» رئیس سازمان دامپزشکی کشور، «منصور رضوانی جلال» رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان، معاونین و رؤسای ادارات دامپزشکی شهرستان ها در سالن جلسات این اداره کل برگزار شد.

دکتر رفیعی پور ریاست سازمان دامپزشکی کشور ضمن تقدیر از خدمات صورت گرفته توسط پرسنل دامپزشکی همدان گفت: تشکیل جلسات و برگزاری نشست های تخصصی در حوزه دامپزشکی باعث نزدیکتر شدن افکار و حل مشکلات احتمالی خواهد شد و تمامی تلاش های دامپزشکی در جهت پیشبرد اهداف سازمانی است و جایگاه دامپزشکی در صورت هماهنگی های بیشتر باید بیش از این ارتقاء یابد و در صورت افزایش سطح دسترسی به مدیران بالادستی دامپزشکی و ایجاد وحدت رویه مابین ادارات، این مهم محقق خواهد شد.

وی همچنین به ظرفیت های بالای استان همدان اشاره کرده و افزود: استان همدان مسیر ترانزیت چندین استان مختلف بوده و کنترل ورود و خروج دام زنده، فرآورده های خام دامی، محصولات و نهاده های دامی و .... در این استان بسیار مشکل است و بایستی امکانات بیشتری در اختیار دامپزشکی همدان قرار گیرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به جایگاه حساس همدان در تولیدات دامی اشاره کرد و گفت: دامپزشکی همدان وظیفه خطیری در نظارت بر تولید محصولات سالم و حلال دارد.

این مقام مسئول، آزمایشگاه دامپزشکی استان همدان را یکی از مهمترین آزمایشگاه های دامپزشکی در سطح کشور دانست و گفت: وجود نیروهای متخصص و امکانات آزمایشگاهی مناسب سبب شده تا این آزمایشگاه در افزایش سطح تولیدات دامی و یهداشت عمومی استان نقش بسزایی داشته باشد.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور با اشاره به مبانی دین مبین اسلام و رعایت حقوق شهروندی هم گفت: عدالت‌محوری در تمامی ادارات بایستی رعایت شود و همگی باید برای رفع مشکلات ارباب رجوع تلاش کنیم و در این راه اراده و پشتکار قوی برای رفع موانع لازم است و در صورت ارائه پیشنهادات سازنده، ما از آن به گرمی استقبال می کنیم و هیچ ایده و نگاه کارشناسی و تخصصی را به گذر زمان واگذار نخواهیم کرد.

دکتر رفیعی پور همچنین نقش روابط عمومی و ارتباط قوی و بین بخشی با دستگاه های حاکمیتی، سیاسی و بهداشتی در حل مشکلات و موانع را بسیار مؤثر عنوان کرد و افزود: در مقابله با بحران آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در برخی استان ها، دامپزشکی به تنهایی وارد عملیات‌های پیشگیرانه شده است.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور در پایان ضمن تقدیر مجدد از فعالیت های صورت گرفته در جهت پیشگیری از بروز بیماریهای مشترک و همچنین ارتقاء سطح کیفی شاخص های بهداشتی استان، بر لزوم امنیت رفاهی کارمندان و توجه بر معیشت آنان تأکید نمود.

رضوانی جلال، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان نیز در این جلسه با ابراز خرسندی از حضور دکتر رفیعی پور در استان وی را فردی «نخبه و با تجربه» عنوان کرد و افزود: امیدوارم با حضور ایشان در ریاست سازمان دامپزشکی کشور، شاهد تحولات بسیار خوبی در این سازمان باشیم.

«دکتر محمودرضا رسولی» مدیرکل دامپزشکی استان نیز ضمن خیرمقدم و خوش آمدگویی به رئیس سازمان دامپزشکی کشور و سایر حاضرین در جلسه، به تشریح پتانسیل‌های دامپزشکی استان، ظرفیت های بالقوه دامپزشکی، اقدامات صورت گرفته و توفیقات بدست آمده در سال‌های اخیر و عملکرد 12 ماهه ادارات فنی و ستادی را به تفصیل بیان و اظهار نمود.

در ادامه «حجت الاسلام رسولی» مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه اظهار داشت: وضعیت خوب امروز گویای زحمات پرتلاش و شبانه روزی همکاران دامپزشکی است که باید این فعالیتها را ارج نهاده و امید داریم با حضور گرم و صمیمی ریاست سازمان در استان، منشأ خیرات و برکات برای این اداره کل باشیم.

در پایان «دکتر بهزاد صادقی» رئیس اداره دامپزشکی شهرستان بهار به نمایندگی از حاضرین در جلسه به بیان دیدگاه ها و مسائل و مشکلات کلی در حوزه دامپزشکی پرداخت.

در ادامه دکتر رفیعی پور رئیس سازمان دامپزشکی کشور ضمن دیدار و گفتگو با «شاهرخی» معاون سیاسی امنیتی استانداری همدان از آزمایشگاه جامع اداره کل دامپزشکی و یکی از شرکت های بسته بندی و قطعه بندی گوشت نیز بازدید کرد.


 

انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
حسین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۸
0
0
جناب آقای دکتر رفیعی رفاه و پیشرفت دامپزشکان را یک تنه بعید به نظر میرسد بتوانید درست بفرمایید. عاجزانه میخواهیم مدیران فرسوده و امتحان پس داده دامپزشکی را تغییر دهید. کاری که روسای محترم قبلی سازمان انجام ندادند. منتظر هستیم
دامپزشک دلسوز
|
Germany
|
۲۳:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۸
0
0
تنها راه حل تعویض مدیران کل و خانه تکانی است دکتر. رویال قبلی هم به تغییر با نامه و دستور العمل و دادن زمان معتقد بودند هیچ تغییری که حاصل نشد بلکه خودشان تغییر کردند. فقط تعویض مدیران و خانه تکانی مدیریتی
بابا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۹
0
0
بطور یقین برطرف نمودن معضلات و مشکلات فعلی دامپزشکی کشور خصوصاً در بخش دولتی امری تقریباً غیر ممکن می باشد. اگر کسانی که در این سیستم کار میکنند یا بنوعی ارتباط و اطلاع از آن دارند بخوبی می دانند این موضوع سابقه و ریشه ایی قدیمی در قسمت های گوناگون دامپزشکی کشور از آموزش گرفته تا بخش های اداری و اجرایی دارد. بجز دوران کوتاهی ( از سالهای 70 تا 80 ) که تاحدی توسط مسئولین وقت سازمان دامپزشکی به جایگاه و اهمیت این رشته توجه و رسیدگی شد ، متاسفانه بعد از آن دوران نه تنها در راستای توجه و اعتلای آن ، هیچ تفکر و اقدامی نبود بلکه به شکل کاملاً برعکس ،آشکار، مغرضانه و به شیوه های متعدد و گوناگون نسبت به تخریب سیستم دامپزشکی تلاشی وافر گردید.....
آثار و تبعات این موضوع در تمامی قسمت های دامپزشکی دولتی کشور و به تبع آن بخش خصوصی دامپزشکی دیده می شود. اثراتی که در برخی موارد بطور یقین غیر قابل بازگشت می باشد. بزرگترین قسمت و بخشی که صدمه دید، نیروی انسانی و مدیریت صحیح آن بود. متاسفانه نیروهای متخصص ، کارآمد ، با انگیزه ، دلسوز و متعهد بخش دولتی به اشکال و اسامی مختلف تخریب، تضعیف و منزوی و برخی نیروهای ضعیف، غیر متعهد و غیر فعال و ... جایگزین گردیدند....( امری خدا پسندانه..!!) عده ایی از کارشناسان با تجربه و ارزشمند قدیمی هم که بر اساس قانون ، بازنشسته و از سیستم خارج شده و می شوند.
از سویی بودجه ها و اعتبارات مالی مورد نیاز بخش سیستم دولتی دامپزشکی روز به روز تحلیل رفت و کمتر و کمتر شد .
حمایت و پشتیبانی های لازم از سوی وزارت خانه مربوطه در حوزه های مختلف نیز تبدیل به اعتراض و مخالفت و عیب جویی و ... شد.
مدیریت های غیر علمی ،سلیقه ایی ،قدیمی و جناحی در بخش های مختلف حوزه ستادی و استانی روز به روز شدید تر گشته و می گردد.
اینها تنها بخش کوچکی از فاجعه ایی است که در مورد دامپزشکی رخ داده و در جریان است . حال بخش آموزش و دانشگاه بماند که چه بود و چه شد. البته ظاهر همه چیز خیلی زیبا، قشنگ، خوب ، بی نقص، خدا ، دولت و مردم پسند است ...!!! ولی در باطن...؟؟؟؟
فکر نمی کنم حل این معما و سئوال سخت باشد و نیازمند به تفکر و بررسی و تحلیل ریاضی که تا ببینیم آخر امر دامپزشکی کشور به کجا ختم می شود. جابجایی وزارتخانه ایی و تغییر رئیس و مدیر و اینگونه مسکن ها ، تغییر حالی برای این بیمار محتضر ایجاد نخواهد. مشت بر سندان نکوبید عزیزان...
البته ناگفته نماند یک زمانی تا اینگونه صحبت ها به میان می آمد فریاد وامصیبتا بلند میشد که چرا زحمات پرسنل زحمتکش، ایثارگر، جهادی، مظلوم و ..... دامپزشکی را با این گونه حرف ها از بین می برید و نابود و ضایع می کنید ولی همه کسانی که در سیستم دامپزشکی دولتی کار می کنند یا بنوعی شناخت دارند خوب می دانند که الآن اوضاع چگونه است و بقول معروف چه خبر است...!!!
عزیزان دامپزشک و وابسته ،
لطفاً خیلی اینگونه مصاحبه ها و اخبار و حرف ها را جدی و به دل نگیرید. سریع واکنش نشان ندهید و احساسی نشوید . باید زده شوند ، اطلاع رسانی! کنند و بقولی اگر برای ما آب نمی شوند برای عده ایی نان و اسباب دلخوشی باشند.
این نیز بگذرد....
مشکلی نیست که آسان نشود .........................
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۹
0
0
جناب دکتر عدالت محوری وقتی روی می دهد که قران های بر سر نیزه شده را ببینید که چگونه مدیران وقت از ترس از دست دادن جایگاه خود به طریقی و با هر وسیله ای تلاش می نمایند تا خود را موجه جلوه دهند و به بدترین دستاویزها دست میویزند تا بمانند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۰
0
0
مشکل ، مدیر و درمان ،جابجایی اون نیست.
معضل قدیمی دامپزشکی کشور در تفکرات حاکم بر اون هست.
حداقل این همه مدیر و رئبس در سازمان دامپزشکی از سال 70 ببعد عوض شده.
خدائی چقدر وضعیت بهتر و مطلوب تر شده ....؟؟؟!!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۲
0
0
مشکل اصلی این است که ریشه مشکلات پیش آمده را به جای

اینکه حضور دامپزشکی در سیستم تولیدمحور وزارت

جهادکشاورزی که مدیرانی ضعیف،

.......... و بله قربان گو را می خواهد بدانیم،

به موضوعات فردی نگاه کنیم!

هر کس که ساده ترین اصول مدیریت کلان را درک کرده باشد،

به سادگی متوجه می شود که سیستم های

قوی افراد ضعیف را رشد می دهند!

و برعکس، سیستمهای ضعیف افراد قوی را حذف یا حداقل ایزوله می کند!

شما به وزارت بهداشت نگاه کنید که چگونه سطح خدمات خود را از سطح پزشک

عمومی در وزارت بهداری سابق تا پیش از تشکیل وزارت

بهداشت در سال 1365،

به سطوح بسیار بالاتر و تخصصی تر مانند متخصص،

فوق تخصص و فلوشیپ ارتقا داده است و هر کس در حوزه

تخصصی خودش فعال است و به حوزه دیگر به این دلیل

علمی و عملی که خارج از تخصص اش است، اساسا به خود

اجازه ورود نمی دهد!
نظر شما
ادامه