کد خبر: ۴۱۶۸۲
 

سرپرست دامپزشکی شهرستان مهریز از راه اندازی خط کشتار دام های مبتلا به بیماری ‎‎های سل و تب مالت در کشتارگاه صنعتی مهریز خبر داد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از یزدی نیوز، «دکتر نجیب الله محمدی» در این باره تصریح کرد: با توجه به رسالت دامپزشکی نسبت به تامین بهداشت عمومی، در موارد خاص دامی با خون گیری و تست سل در دامداریهای صنعتی و سنتی این شهرستان نسبت به شناسایی دام های مسلول و بروسلوزی اقدام شده است که پس از اعلام نتایج آزمایشگاه مرکزی استان و تشخیص کارشناسان مربوطه دام های مبتلا برای اولین بار به کشتارگاه صنعتی مهریز برای کشتار اعزام می ‎‎شوند.

وی افزود: در کشتارگاه با حضور مسئول فنی بهداشتی کشتارگاه صنعتی، کشتار دام های مبتلا به تب مالت انجام و گوشت دام ها در صورت مصرف به بازار یا در صورت یا عدم مصرف معدوم می‏‏شود.

محمدی با بیان این که گوشت های تولیدی از این گونه دامها در تولید سوسیس و کالباس و فراورده های صنعتی مصرف می شود، گفت: بیماری سل و تب مالت جز بیماری های مشترک انسان و دام است که منشا اصلی آن مصرف فراورده های دامی از جمله گوشت و شیر و پنیر است.

سرپرست دامپزشکی مهریز اعلام کرد: شهرستان مهریز در بین شهرستان های استان در زمینه دامداری با داشتن 16 هزار گاو که در 80 گاوداری صنعتی و 400 دامداری سنتی نگهداری می شوند و 70 هزار راس دام سبک، جایگاه ویژه ای دارد و توجه ویژه مسئولان را به این شهرستان می طلبد.

محمدی تاکید کرد: از ابتدای سال جاری بازدیدهای مستمری از واحدهای گاوداری سطح شهرستان به منظور تست سل و شناسایی گاوداری‏‏های مسلول انجام شده که تاکنون بیش از 150 راس گاو مورد آزمایش قرار گرفته‏‏اند.

 

 

نظر شما
ادامه